szalik na drutach!

1. Data: 2001-12-07 02:52:07

Temat: szalik na drutach!
Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc!
zalozylem sie z kolezanka, ze potrafie zrobic szalik na
drutach:)) no, kiedys na ZPT nas uczyli i cos tam pamietam,
ale jednakze nie wychodzi mi do konca to co bym chcial...
otoz jaki mam problem - szalik ma byc "sciegiem" takim
"grubym" z obu stron ma byc cos jakby takiego: /\/\/\/\/\/\
w odroznieniu od jednostronnego gdy z jednej strony jest
/\/\/\ a z drugiej ~~~~~~~~~~
No i teraz pomozcie;) Czy ten gruby to sie robi biorac
raz w lewo raz w prawo a na drugiej stronie odwrotnie,
czy moze w prawo jedna strona potem w lewo druga itd. ?
zrobilem juz chyba z metr probki i ciagle nie widac
regularnosci... a moze ja zapomnialem jak sie bierze
"w lewo" ? help me bo zaklad przegram :))
p.s. czy ostatnie oczko powinno zawsze sie brac w lewo,
zeby sie produkt nie skrecal? a co z pierwszym? tez w lewo
czy w zaleznosci od metody?
--
[W pochmurny dzien, gdy szary cien ]
Leszek A. Szczepanowski [przesloni barwy swiata nam ]

1. Data: 2001-12-07 07:30:09

Temat: Re: szalik na drutach!
Od: "Agnieszka K." <a...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1 strona: raz w prawo, raz w lewo
2 strona: tak jak ida oczka, czyli prawe nad prawymi. lewe nad lewymi
czyli po prostu sciagacz.
wyglada to potem tak:
v-v-v-v-v-v-v-v-v-v
v-v-v-v-v-v-v-v-v-v
v-v-v-v-v-v-v-v-v-v i z jednej i z drugiej strony
powodzenia
Agnieszka Krauzowicz

1. Data: 2001-12-07 07:34:22

Od: "Agnieszka K." <a...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

a, dodam jeszcze, że ostatnie oczko najlepiej przerabiać w lewo, a po
odwróceniu robótki (wychodzi pierwsze oczko prawe) tego oczka nie
przerabiać, tylko go przełożyć i przerabiać od drugiego oczka
Agnieszka

1. Data: 2001-12-07 07:57:58

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> p.s. czy ostatnie oczko powinno zawsze sie brac w lewo,
> zeby sie produkt nie skrecal? a co z pierwszym? tez w lewo

Witaj:)
Wg mnie masz na mysli szalik zrobiony sciegiem angielskim albo pojedynczym
sciagaczem. Sprobuje opisac oba, sa podobne.
1. Pojedynczy sciagacz:
w rzedach nieparzystych 1 o. prawe, 1 o. lewe, w rzedach parzystych przy
liczbie oczek podzielnej przez 2 tak samo, bo z drugiej strony wychodza
odwrotnie, powinny wyjsc rzadki wzdluz szalika, jesli nie widzisz
regularnosci znaczy pomyliles oczka, przy nieparzystej liczbie oczek w
drugim rzedzie bedzie 1 o. lewe, 1 o. prawe
2. Scieg angielski
1 rzad koniecznie sciagaczem pojedynczym,
2 rzad: oczkp prawe przerobic jak prawe (to widac), oczko lewe : nalozyc
nitke na lewy drut i przelozyc razem na prawy drut bez przerabiania, znowu
oczko prawe, oczko z narzutem bez przerabiania
3 rzad: oczko z dwiema nitkami jak prawe (przerobic), oczko pojedyncze
(wyglada jak lewe, bo bylo prawe) przelozyc z nitka bez przerabiania, scieg
nadzwyczaj prosty, bardzo przyjemny w dotyku, idealny na szaliki, tylko moje
tlumaczenie brzmi skomplikowanie, wychodza rzadki wzdluz szalika, ale
glebsze niz w sciagaczu pojedynczym.
Jak Ci nie wyjdzie, to moze gdzies znajde opis z rysunkiem.
Pierwsze oczko zawsze zdejmuje bez przerabiania, ostatnie zawsze na lewo,
ale sa rozne szkoly:))
Powodzenia, cierpilwosci i wygranej:))
Elzbieta

1. Data: 2001-12-07 08:33:07

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomnialam dodac, ze w angielskim powtarzamy tylko 3. rzad, przy parzystej
liczbie oczek zawsze tak samo, rzadki wzdluz wygladaja jak rowki - bruzdy.
E.

1. Data: 2001-12-07 10:25:26

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elzbieta wrote:

> Zapomnialam dodac, ze w angielskim powtarzamy tylko 3. rzad, przy parzystej
> liczbie oczek zawsze tak samo, rzadki wzdluz wygladaja jak rowki - bruzdy.

Robiłam kiedyś ściągacz w taki sposób, że przy prawym oczku nabierałam
oczko z lewego druta i jeszcze razem z nim oczko, które jest pod spodem
(tylko to trzeba przerabiać prawe wbijając drut od tyłu robótki, prawe
angielskie zdaje się). To chyba wyjdzie coś podobnego do Twojego
opisu...

Dorota

1. Data: 2001-12-07 11:54:39

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (tylko to trzeba przerabiać prawe wbijając drut od tyłu robótki, prawe
> angielskie zdaje się). To chyba wyjdzie coś podobnego do Twojego

To wyglada jak jedno oczko wydluzone i jednoczesnie normalne, czyli zrobione
z podwojnej nitki, ale z roznych rzedow. Czasem robie polangielski, tzn. z
jednej strony angielski, z drugiej pojedynczy sciagacz - nie rozciaga sie.
Elzbieta
Elzbieta

1. Data: 2001-12-10 14:20:06

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> napisal w
wiadomosci news:Pine.LNX.4.40.0112070346330.28235-100000@virgo.
clan.pl...
> [...]
> "grubym" z obu stron ma byc cos jakby takiego: /\/\/\/\/\/\
> w odroznieniu od jednostronnego gdy z jednej strony jest

A moim zdaniem Ty chcesz zrobic szalik tzw sciegiem francuskim, z obu stron
wyglada jak oczka lewe, ale w istocie jest dwa razy grubszy.
Jesli tak, to przerabiaj wszystkie oczka na prawo, jak leci.
Pierwszego oczka sie nie przerabia, ostratnie zawsze tez na prawo i to
niezaleznie od sciegu.
Pozdrawiam
Ania

Maja - dzieki za wzory pieskow