szczepienie orzecha włosakiego

1. Data: 2006-07-04 11:21:09

Temat: szczepienie orzecha włosakiego
Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam kilka siewek orzecha włoskiego, ale z tego co wyczytałem drzewka
nieszczepione wchodzą w owocowanie nawet po dziesięciu (i więcej) latach.
Z kolei szczepienie bez specjalistycznego sprzętu daje podobno mizerne
efekty (niski procent przyjęć).
Czy więc warto się w to bawić?
W jakiejś książce widziałam kiedyś opis szczepienia polegający na tym że
zraz wciskało się w nacięty stożek wzrostu podkładki. Czy taki sposób
daje większą szansę powodzenia? W jakim miesiącu go wykonywać?

Pozdrawiam

Przemek

2. Data: 2006-07-04 21:18:32

Temat: Re: szczepienie orzecha włosakiego
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyklista napisał(a):
> [...]
> zraz wciskało się w nacięty stożek wzrostu podkładki. Czy taki sposób
> daje większą szansę powodzenia? W jakim miesiącu go wykonywać?

Ogolnie to nie wiem co robic.Ale raz mi sie udalo zaszczepic orzecha
wloskiego. Zastosowalem szczepienie przez stosowanie na wiosne (na
poczatku kwietnia) w okolicach czerwca zraz wypuscił liscie i pęd.
Pózniej zdechł ale z przyczyn niezaleznych, gdyby go pielęgnować
odpowiednio to pewnie by przezył. Ale po szczepieniu szczep trzeba
przechowywać w cieplym miejscu, najlepiej w tunelu. Sorry wiecej nie
napisze bo jestem po balandze.
Na razie
Pozdrawiam
Toek

3. Data: 2006-07-06 19:03:05

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
sposób
> daje większą szansę powodzenia? W jakim miesiącu go wykonywać?

Odsyłam Cię do fachowców:
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=266

Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2006-07-07 11:28:36

Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba napisał(a):

> http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=266

No właśnie tam przeczytałem, że bez sprzętu, to marne szanse, ale dzięki.

Pozdrawiam

Przemek

5. Data: 2006-07-08 09:13:45

Od: Michał <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam kilka siewek orzecha włoskiego, ale z tego co wyczytałem drzewka
> nieszczepione wchodzą w owocowanie nawet po dziesięciu (i więcej) latach.

Orzech orzechowi nie równy, u mnie na działce się zasiał prawdopodobnie sam
z wyrzuconego orzecha, "rósł jak dąb" i po 4 latach miał już może z 10
orzechów. Jednak w tym roku coś jakby mu dokucza. Ma dziurawe liście chociaż
nie widać żeby coś po nim chodziło.

6. Data: 2006-07-08 09:55:30

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
10
> orzechów. Jednak w tym roku coś jakby mu dokucza. Ma dziurawe liście

Czy te objawy wyglądają tak jak na orzechu autorki tych zdjęć?
http://fotogalerie.pl/galeria/krycha2550

Pozdrawiam pogodnie
skryba

7. Data: 2006-07-08 20:17:50

Od: Michał <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chociaż
> >
> Czy te objawy wyglądają tak jak na orzechu autorki tych zdjęć?

Nie, tamten ma dziury powycinane od zewnątrz liścia, tak jak byś ugryzł
(oczywiście śladów zębów nie ma ((-:) ).
Ile ten orzeszek ma lat ? według mnie dziwnie się rozkrzewia, trzeba go
będzie podcinać na dole .

mrówki na tarczniki?
jukka
problem z dorodnym bobem
World Wide Panorama - tym razem ogrody z calego swiata
domek z plyty OSB