szkodliwość leków przeciwbólowych

1. Data: 2002-06-05 12:27:44

Temat: szkodliwość leków przeciwbólowych
Od: "Maras" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć,
chciałbym się dowiedzieć jaka jest szkodliwość obecnie dostępnych środków
przeciwbólowych. Generalnie chodzi mi o znalezienie najbezpieczniejszego,
ale może też on nie działać... więc jeśli to możliwe, to może ktoś podeśle
jakieś zestawienie.
Czy są jakieś wiarygodne informacje na ten temat w Internecie ???
Jak wyczytałem ostatnio, popularny Ibuprom silnie niszczy wątrobę, co
niezbyt mi się podoba...

pozdrawiam,
Marek

2. Data: 2002-06-05 13:36:22

Temat: Re: szkodliwość leków przeciwbólowych
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Jun 2002, Maras wrote:

> przeciwbólowych. Generalnie chodzi mi o znalezienie najbezpieczniejszego,

paracetamol?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-06-05 13:53:21

Od: "Maras" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przeciwbólowych. Generalnie chodzi mi o znalezienie najbezpieczniejszego,

paracetamol?

używałem, ale też źle się o nim mówi... poza tym chyba większość środków
jest na nim opartych: Codipar, Panadol, APAP itp
Czy uważasz go za najbezpieczniejszy ? Czy sposób przyjmowania ma znaczenie
?

4. Data: 2002-06-05 14:28:52

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> skrev i meddelandet
am.torun.pl...
On Wed, 5 Jun 2002, Maras wrote:

najbezpieczniejszego,

> paracetamol?

A co sadzisz o przyjmowaniu go bardzo dlugo? (11 lat, max dawki nie sa
przekraczane)

dzieki, magda

5. Data: 2002-06-05 17:41:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Jun 2002, Magdalena Busk wrote:

> A co sadzisz o przyjmowaniu go bardzo dlugo? (11 lat, max dawki nie sa
> przekraczane)
>
> dzieki, magda

a dlaczego tak dlugo sie go stosuje. Leki przeciwbolowe sa lekami
objwowymi i dlugotrwala terapia takimi lekami powinna budzic zawsze
refleksje lekarza i pacjenta nad tym dlaczego boli i czy nie mozna
zrobic czegos innego, lepszego niz stosowanie lekow p/bolowych przez
12 lat z rzedu. Oczywiscie ze taki dlugi okres moze uszkodzic np.
szpik kostny - nie wiem, trzeba byloby poszukac w pismiennictwie
czy sa takie przypadki

P.
----

6. Data: 2002-06-05 20:21:41

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maras" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy są jakieś wiarygodne informacje na ten temat w Internecie ???
> Jak wyczytałem ostatnio, popularny Ibuprom silnie niszczy wątrobę, co

Najbezpieczniejszym lekiem przeciwbólowym jest paracetamol w jakiejkolwiek
postaci. Przynajmniej tak podaje WHO (Światowa Organizacja Zdrowia).
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

7. Data: 2002-06-05 20:38:07

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest na nim opartych: Codipar, Panadol, APAP itp
> Czy uważasz go za najbezpieczniejszy ? Czy sposób przyjmowania ma

Nie są na nim oparte, tylko są to po prostu nazwy handlowe. Wszystko w
nadmiarze jest niebezpieczne, dlatego należy stosować się do wskazań
lekarza, ewentualnie do tego co jest zawarte w ulotce. Ja jednak jestem
zwolenniczką wizyty u lekarza, ponieważ to jest tak, jak z wbijaniem
gwoździ - jeżeli jest to mały gwóźdź wystarczy użyć małego młotka, przy
wbijaniu bali przydaje się kafar, który nie jest zbyt przydatny przy
wbijaniu gwoździ szewskich.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

8. Data: 2002-06-08 09:47:16

Od: Michauer <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

05 cze 2002 margaretka wrote:

> Najbezpieczniejszym lekiem przeciwbólowym jest paracetamol w
> jakiejkolwiek postaci.

Mimo to do lat 70 byl w Polsce zakazany z niewiadomych przyczyn.

--
Michal Nejman (Michauer)
mailto:m...@r...com.pl

9. Data: 2002-06-08 10:07:53

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michauer" <m...@r...com.pl> napisał w wiadomości
.18...

> Mimo to do lat 70 byl w Polsce zakazany z niewiadomych przyczyn.

Nie był zakazany, tylko po prostu nie było u nas produkcji oprócz Acenolu, a
królowała przede wszystkim Pyralgina, Polopiryna i Pabialgina. :o)
Poza tym co niektórzy profesorowie byli niereformowalni i wystarczyła im
wiedza, którą posiedli kiedyś podczas swojej edukacji.
Żebyś więcej nie musiał się wysilać, bo możesz użyć argumentu, że w pewnej
dawce paracetamol jest śmiertelną trucizną, to informuję, że dawka zejściowa
kwasu acetylosalicylowego (polopiryna, aspiryna itp.) jest dokładnie taka
sama.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

10. Data: 2002-06-08 10:26:29

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"margaretka" <b...@w...pl> skrev i meddelandet

> Nie był zakazany, tylko po prostu nie było u nas produkcji oprócz
Acenolu, a
> królowała przede wszystkim Pyralgina, Polopiryna i Pabialgina. :o)

A ktory lek (Paracetamol czy Pyralgin) jest lepszy dla dziecka, na
wysoka goraczke, (np. z powodu grypy)?

[Zawsze wydawalo mi sie, ze Paracetamol, tymczasem wielu lekarzy
preferuje Pyralgin...]

dziekuje, magda

oddanie krwi a dlugosc cyklu
Na czym polega fiberoskopia?