szpaki i jagoda kamczacka

11. Data: 2010-06-03 12:47:07

Temat: Re: szpaki i jagoda kamczacka
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl> napisał w
wiadomości news:htl213$2llc$1@alfa.ceti.pl...

> Istnieje jakiś sposób na pozbycie się tego latającego paskudztwa (bez
> zabijania!)?

Starożytni ogrodnicy powiadają, że jeśli masz w swoim ogrodzie budkę
zasiedloną szpakami, to podzielisz się z tymi mieszkańcami ogrodu cząstką
zbioru. Zjedzą tyle ile mogą, a obcych pogonią ze swojego terytorium. Jeśli
zaś szpaczej rodziny u siebie nie masz, to dla wszystkich okolicznych
szpaków jasny sygnał, że ogród jest bezpański
i stracisz cały zbiór.

Pozdrawiam mitologicznie
skryba

12. Data: 2010-06-03 20:26:46

Od: "voltt" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Pojawiły się pierwsze jagody kamczackie. Niestety szpaki to zauważyły. Nie
> dość, że obżerają krzaczki, to jeszcze łamią gałęzie i zanieczyszczają je
> odchodami.
> Obawiam się, że niedługo ten sam los podzilą czereśnie i wiśnie, o borówce
> nie wspominając.
> Istnieje jakiś sposób na pozbycie się tego latającego paskudztwa (bez
> zabijania!)? Wygooglowałe, że może pomóc puszczanie krzyku napadniętego
> szpaka przez drapieżnika. Niestety nie mogę znaleźć żadnego mp3, ani wav.
> [...]
Widziałem kiedyś szpacze truchełko na kiju ale czy skuteczne to nie wiem.
Napewno brzydkie i mało aromatyczne.
volt

13. Data: 2010-06-04 08:28:34

Od: "J_K_K" <J...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "voltt" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> Widziałem kiedyś szpacze truchełko na kiju ale czy skuteczne to nie wiem.
> Napewno brzydkie i mało aromatyczne.

W dawnych czasach strzelało się z korkowca ;-)

Z nowszych wynalazków - widziałem (niestety nie w działaniu)
ultradźwiękowy odstraszacz na czujnik podczerwieni.
(wyglądał jak skrzyżowanie megafonu z halopakiem ;-)
Koszt coś ponad ~100 PLN.

Pzdr

JKK

14. Data: 2010-06-04 23:16:58

Od: "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości
- widziałem (niestety nie w działaniu)
> ultradźwiękowy odstraszacz na czujnik podczerwieni.
> (wyglądał jak skrzyżowanie megafonu z halopakiem ;-)
> [...]
Sprawdzałem rok temu. Na początku uciekają, po kilku godzianch, gdy się
orientują, że nic im nie grozi, nie zwracają na niego uwagi.

Kupiłem siatki. :)

15. Data: 2010-06-05 13:41:25

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl> napisał w
wiadomości news:huc1mh$cq7$1@alfa.ceti.pl...
> [...]

> Sprawdzałem rok temu. Na początku uciekają, po kilku godzianch, gdy się
> orientują, że nic im nie grozi, nie zwracają na niego uwagi. Kupiłem

Hejka. W Sadzie Doświadczalnym w Dąbrowicach widziałem i słyszałem
odstraszacze naśladujące głosy ptaków drapieżnych.
Pozdrawiam imitująco Ja...cki

brzoskwinia, jak zwykle
jak dosiewacie trawę?
jak?