szpinak

1. Data: 2000-05-22 15:04:49

Temat: szpinak
Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

hej ! mam stosy mrożonego szpinaku jeszcze z zeszlego roku niedlugo bedzie
swiezy a starego szkoda wyrzucac, moze macie jakis pomysl co mozna z tego
przyzadzic. Pozdro Darek

1. Data: 2000-05-22 15:15:40

Temat: Re: szpinak
Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> hej ! mam stosy mrożonego szpinaku jeszcze z zeszlego roku niedlugo bedzie
> swiezy a starego szkoda wyrzucac, moze macie jakis pomysl co mozna z tego
> przyzadzic. Pozdro Darek

Może jednak wyrzuć ?:)))

Lilly was here

1. Data: 2000-05-22 17:13:46

Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilly was here <:)@com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8gbinb$o6r$...@f...man.torun.pl...

1. Data: 2000-05-22 20:44:54

Temat: Odp: szpinak
Od: "Natalia" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> swiezy a starego szkoda wyrzucac, moze macie jakis pomysl co mozna z tego

proporcje "na oko"
0,5 kg szpinaku w postaci "papy" (ja używam hortexu, jeśli masz w liściach,
to najpierw zrób papę)
1,5 -2 szklanki bułki tartej
0,5 szklanki mąki
2-3 jaja
mała łyżeczka soli
ok. 15 dkg sera żółtego (najlepiej sprawdza się twardy i ostry w smaku)
do polania masełko lub słoninka ze skwarkami

Szpinak wrzucić do miski (nie odlewać wody!), wymieszać dokładnie z jajami i
zasypać bułką tartą, znowu wymieszać i odstawić na co najmniej godzinę -
bułka musi nasiąknąć. Następnie dosypać makę, wyrobić ciasto - powinno być
gęste i wilgotne, jeśli bułka za dużo wypije, to można dolać trochę mleka.
Ser pokroić w kostkę 1x1x1cm.
Formować nieduże knedle każdy nadziewając serkiem i gotować kilka minut od
wypłynięcia. Do formowania ręce trzeba zwilżać wodą, inaczej ciasto się
lepi. Podawać polane tłuszczykiem.

Smacznego.

Natalia

1. Data: 2000-05-23 06:45:56

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 0,5 kg szpinaku w postaci "papy" (ja używam hortexu, jeśli masz w
liściach,
> to najpierw zrób papę)

To już po prostu brzmi jak herezja - zrobić papkę ze szpianku w liściach
?????
A fe, kto to będzie jadł :)))

Lilly was here

1. Data: 2000-05-23 06:47:21

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No patrzecie Kapitan Powaga :))))))))))
Zajrzyj na archiwum- kiedyś było sporo ciekawych przpisów na szpinak w
różnych postaciach - przeważnie jako przystawka. O ile dobrze pamiętam Ulka
albo Joanna zadawały :)))

1. Data: 2000-05-23 09:11:02

Od: Jacek Wilczkowski <W...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:

> hej ! mam stosy mrożonego szpinaku jeszcze z zeszlego roku niedlugo bedzie
> swiezy a starego szkoda wyrzucac, moze macie jakis pomysl co mozna z tego
> przyzadzic. Pozdro Darek

Zupa szpinakowa (na 2-3 osoby)
Do ok. 1 litra wody wrzucamy paczkę szpinaku i doprowadzamy do powolnego
wrzenia. Równocześnie na oliwie przesmażamy średniej wielkości cebulę i
główkę (nie ząbek!) czosnku. Dorzucamy do garnka ze szpinakiem. Dorzucamy
łyżeczkę wegety lub czegoś podobnego, łyżeczkę suszonego tymianku (lub garść
świeżego) i gotujemy na wolnym ogniu ok. kwadransa. Na koniec wszystko
miksujemy. Super smakuje z grzankami.
Smacznego.

--
Jacek Wilczkowski
NoS/BBDO Sp. z o.o.

1. Data: 2000-05-23 09:18:37

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:

> hej ! mam stosy mrożonego szpinaku jeszcze z zeszlego roku niedlugo bedzie
> swiezy a starego szkoda wyrzucac, moze macie jakis pomysl co mozna z tego
> przyzadzic. Pozdro Darek

Moze zapiekanke? Mzona ja zrobic z ziemniakami, ryzem lub makaronem (mi
najbardziej snakuje z pyrkami).
Robie to tak:
1. szpinak rozmrozic, odcedzic plyn, nieco poddusic (mozna z odrobina maselka
i jajkiem, jak ktos lubi, chociaz jajko polecam jak w przepisie dalej)
2. ziemnaki obrac, wrzucic na pare minut do wrzacej wody (tylko nie ugotowac,
bo sie rozpadna i bedzie ciapa zamiast zapiekanki)
3. nieco obgotowane ziemniaki pokroic w plastry grubosci ok. 0,5-0,8 cm
4. zaroodporne naczynie wysmarowac maslem, wylozyc warstwe ziemniakow, na to
warstwe szpinaku, posypac startym zoltym serem (lub wylozyc cienkie plasterki,
jesli ser miekki), znow ziemnaczki itd. oststania warstwe oblozyc wiorkami
masla, polac roztrzepanym jajakiem i posypac tarta bulka (jak ktos lubi, to
moze jeszcze troche platkow migdalowych na wierzch do smaku)
5. zapiekac az ziemniaki zmiekna
Jesli ch0dzi o doprawianie, to wedlug uznania.
Jest pycha, naprawde! Jedyne, na co trzeba uwazac, to zeby za mocno szpinaku
nie odcisnac, bo wyschnie (ale tez nie za malo, bo sie ciapcia zrobi) - za
pierwsyzm razem mi to nie wyszlo :]
Zycze smOcznego!

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-05-23 10:34:37

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To już po prostu brzmi jak herezja - zrobić papkę ze szpianku w liściach
> ?????
> A fe, kto to będzie jadł :)))
>
> Lilly was here

Lilly, Ty nie lubisz szpinaku, prawda?
Moim synkom bardziej smakuje papa niz liscie.
Mozna zrobic tort nalesnikowy,nalesniki zszynka, zoltym sserem i szpinakiem
zaapiekane pod beszamelem...

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2000-05-23 10:48:24

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lilly, Ty nie lubisz szpinaku, prawda?

Cholera - jak na to wpadlaś ?:)))
Jedyny szpinak to parzone liście, przesmażone na boczku wędzonym z
czosnkiem, solą, piprzem i parmezanem :)

przepis
Lukrecja - co mozna z nia zrobic?
Sztuka podawania
zaroodporne talerze