szukam fajnych pomysłów na 10a

111. Data: 2004-02-19 07:30:57

Temat: Re: szukam fajnych pomysłów na 10a
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEOEGPFFAA.radzimierski@ogrod
-botaniczny.pl...

> Behalf Of Kronopio
> (...)

> Jeszcze zapragniecie nasion tych kolorowych przylaszczek :-))
> ;-) Bogusław

Nie ja. Znam ograniczenia, mociumpanie. Na razie rozglądam się za
deseniowatymi brunnerami - masz takowe?

Pozdrawiam, Basia.

112. Data: 2004-02-19 07:50:50

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:Xns949452EEA911Dewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...

> Kazda dziedzina ma geniuszy, rzemieslnikow, wyrobnikow i po prostu
> partaczy. Wszystko zalezy od talentu :-)

Dokładnie. I każdego z nas, ogrodników, można określić jako
początkującego projektanta, który zaprojektował dopiero jeden ogród -
swój. I pewnie gdyby projektował drugi to by ustrzegł się różnych
błędów, ale teraz już po zawodach ;-)

Pozdrawiam
Ewa

113. Data: 2004-02-19 07:52:44

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in news:c11p0e$s8e$1
@atlantis.news.tpi.pl:

> Nie ja. Znam ograniczenia, mociumpanie. Na razie rozglądam się za
> deseniowatymi brunnerami - masz takowe?

Basiu, widziałas te, ktore pojawily sie w nowosciach?
Te srebrne?
Boszsz...
Gdzie i za ile..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

114. Data: 2004-02-19 07:58:19

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> Nie ja. Znam ograniczenia, mociumpanie. Na razie rozglądam się za
> deseniowatymi brunnerami - masz takowe?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Ja osobiście nie posiadam, nie jest to moja ulubiona roslina :-)
:-) Bogusław

115. Data: 2004-02-19 08:02:55

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) wrote in
-botaniczny.pl:

> Hmmm.. Jerzmanowo na lotniczej mapie ogladalam, swoj dom znalazlam, ale
> ogrod mial jakies 5 x 10 mm, no.. moze 6 x 12 mm.... :-)
> Myslisz, ze takie by bylo dobre? :-D
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

ja też swój znalazłąm :))
ogród ma wymiary :4x15 mm jakoś tak, zresztą podam adres strony, abyście mogli
nasze ogrody zanleźć :
http://www.wroclaw.pl/plan/2/23cp.htm

pozdr lotniczo
Ania

116. Data: 2004-02-19 08:05:28

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c11paa$mtv$2@nemesis.news.tpi.pl T.W.
<t...@w...pl> napisał(a):

>... trochę liści nie zaszkodzi. Tworzą naturalną ściółkę i
> miejsce zimowania dla owadów - nie tylko szkodników (wbrew temu, jak
> chcieliby to widzieć teoretycy). Masowego występowania chorób
> grzybowych jakoś do tej pory nie stwierdziłam (uprzedzając riposty),
> zresztą zawsze można zebrać tylko miejscowo, to co jest porażone.

Hejka. Miło mi, że o mnie pamiętasz. :-) Co by nie mówić, zostawianie
liści na trawniczku jest błędem. :-(

> Poza tym - sorry, Dirko - w moim odczuciu iglaki, zwłaszcza kolumnowe,
> w ogrodzie rustykalnym (czy wiejskim, jak kto woli) zgrzytają
> niemiłosiernie.

Wiem, że zgrzytają. :-( Ale w tym wypadku traktowałbym je jako tło
(zieloną ścianę), na tle którego można sobie komponować do woli. Poza tym
sam chciałbym znać inne rośliny, które zasłoniłyby ten blaszak latem i zimą.
Bambusy? :-)

> Za to z zimozielonych bardzo na miejscu byłyby bukszpany - roślina
> "wielkanocno-użytkowa".

Od kiedy to bukszpany są elementem ogrodu rustykalnego? A po drugie, ile
lat trzeba czekać aż urosną - za stary na to jestem. :-)
Pozdrawiam teoretycznie Ja...cki

117. Data: 2004-02-19 08:23:04

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To źle, że marchewka? Lepsze to niż pracownik sąsiada tnący całymi dniami na
> powietrzu meble z płyt wiórowych (kto stał blisko, to wie, o co chodzi;-)).
> O obdrapanych i rdzewiejących blaszakach nie wspominając! Zamieniłabym się
> na marchewkę w każdej chwili:-)))))
>
> Pozdrawiam, Basia.

ja też, zamienię blaszak na marchewkę, tylko ąssiedzi nie chcą , a on stoi u
nich i jest pomalowany na zaj... niebieski kolor. A przed blaszakiem stoi
samochód w identycznym, idiotycznym, niebieskim kolorze. Kto widział blaszak i
samochód ten mnie zrozumie.

pozdr
Ania

118. Data: 2004-02-19 08:30:18

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Onet" <a...@p...onet.pl> wrote in

> ja też swój znalazłąm :))
> ogród ma wymiary :4x15 mm jakoś tak, zresztą podam adres strony,
> abyście mogli nasze ogrody zanleźć :
> http://www.wroclaw.pl/plan/2/23cp.htm

Ta jest za stara, tam, gdzie moj ogrod sa dwa pola :-)
No chyba ze to tajemnica wojskowa... :-D
Pozdrowienia - Ewa Sz.

119. Data: 2004-02-19 08:36:21

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in

> [...]
> (zieloną ścianę), na tle którego można sobie komponować do woli. Poza
> tym sam chciałbym znać inne rośliny, które zasłoniłyby ten blaszak

Iglaki, ale nie kolumnowe, berberysy zimozielone, ostatecznie liguster..

> Od kiedy to bukszpany są elementem ogrodu rustykalnego? A po
> drugie, ile
> lat trzeba czekać aż urosną - za stary na to jestem. :-)

Od jakis 100-120 lat, przynajmniej na Dolnym Slasku :-)
A odmiana typowa, ta dzika, 'arborescens' jesli dobrze pamietam nazwe,
osiaga wysokosc do 7-8 m i spokojnie ma przyrosty nawet pol metra
rocznie
Pozdrowienia - Ewa Sz. starannie ogladajaca wiejskie ogrodki

120. Data: 2004-02-19 08:46:43

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zuzia" <k...@p...com.pl> wrote in

> Uprzedzam zdjecia sa naszymi zdjeciami rodzinnymi a nie dokumentacja
> ogrosu. Z duza doza wyobrazni, mozna sie domyslic o co chodzi.
> www.adamiszyn.pl/temp/

Ogrod jest przyszlosciowy i obiecujacy, zwlaszcza ta ilosc trawnika,
ktora w miare rozwoju zapedow kolkcjonerskich bedziesz mogla przerobic
na rabatki :-)

Ile czasu mozesz mu poswiecac?
Np. takie dalie - pasujace do ogolnego charakteru ogrodu wiejskiego,
bardzo zroznicowane kolorystycznie i wysokosciowo, ale czy bedzie Ci sie
chcialo je wykopywac i masz gdzie karpy przechowac?
Szybki efekt i w odp. stylu zapewnia Ci byliny: ostrozki, piwonie,
zlocienie, rumiany, dzwonki, lny itd. i do tego dosiewane corocznie lub
wysiane raz, a potem juz same sobie to zalatwiaja kosmosy, nagietki,
aksamitki, smagliczki, maciejka.. Zreszta niedawno byl o tym na grupie
osobny watek.
Jezeli masz juz te nieszczesne tuje, zastanow sie, czy nie byloby warto
puscic na nie powojniki botaniczne, takie, ktorych nie trzeba co roku
ciac. Wygladaja bardzo dobrze :-)
Masz jakies ulubione rosliny? Takie, ktore koniecznie chcesz miec?
Warto wtedy budowac reszte pod ich katem.
Nie wiem, czy mi umknelo, czy to nie padlo - z ktorej czesci Polski
jestes?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Re: fikus beniamina
Re: fikus beniamina