szybko rosnace pnacza

1. Data: 2001-08-02 13:59:27

Temat: szybko rosnace pnacza
Od: D...@E...pl szukaj wiadomości tego autora

Chcialabym obsadzic dosc szpetna chatke na dzialce roslinami pnacymi.
Czy mozecie mi polecic szybko rosnace pnacze, powoje.
Kiedy mozna je posadzic?
Jakie musza miec warunki?

Z gory dziekuje.

Danusia

2. Data: 2001-08-02 15:20:27

Temat: Re: szybko rosnace pnacza
Od: "Jan Pawluczuk" <p...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze winobluszcz, ladnie sie przebarwia jesienia

poadrawiam

JJP

3. Data: 2001-08-02 15:57:10

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialabym obsadzic dosc szpetna chatke na dzialce roslinami pnacymi.
> Czy mozecie mi polecic szybko rosnace pnacze, powoje.
> [...]

Najszybciej rosnaca pnacze to rdest Auberta (Fallopia aubertii, inaczej
Polygonum a.). Rocznie nawet do 12 metrow. Teraz kwitnie. Jesli ma sie piac po
golym murze, to winobluszcz trojklapowy (Parthenocissus tricuspidata) albo
winobluszcz pieciolistkowy (P. quiquefolia) koniecznie odmiany "murorum". One
Trzymaja sie nawet szyby. Mozna tez jednoroczna nasturcje czy fasole pnaca.
Hej, Mariusz Mieczakowski

4. Data: 2001-08-02 16:29:12

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialabym obsadzic dosc szpetna chatke na dzialce roslinami pnacymi.
> Czy mozecie mi polecic szybko rosnace pnacze, powoje.
> [...]
Witaj

Ja posadzilam rdest Auberta z jednej strony, a zdrugiej wiciokrzewy. Chce
zakryc "swiatynie dumania". Szczerze mowiac wiciokrzewy lepiej mi rosna niz
rdest.
Ania

5. Data: 2001-08-02 22:00:23

Od: "Krzysiek" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

rdest auberta

Uzytkownik <D...@E...pl> napisal w wiadomosci

6. Data: 2001-08-03 07:26:40

Temat: Odp: Re: szybko rosnace pnacza
Od: D...@E...pl szukaj wiadomości tego autora

A czy rdest auberta moze rosnac w cieniu? Moj domek bedzie stal w
zachodnim krancu dzialki, pod sciana lasu.
Kiedy sie go sadzi?
Danusia

7. Data: 2001-08-03 09:08:24

Temat: Re: Re: szybko rosnace pnacza
Od: "Slawomir Sienkiewicz" <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy rdest auberta moze rosnac w cieniu? Moj domek bedzie stal w
> zachodnim krancu dzialki, pod sciana lasu.
> Kiedy sie go sadzi?

Przy moim domku rosnie po zacienionej stronie. Od dwoch lat. Co jakis czas
chce sie lapac komina, ale wiatr go straca. Chyba za tydzien sie
przytwierdzi.

O ile jest w donicy to sadzic mozna o kazdej porze, no prawie.

ps Przygotuj tasaki.

Slawek

8. Data: 2001-08-03 10:11:17

Od: "Katarzyna Kuć" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

rdest rosnie wszedzie - ale uwazaj, jezeli jest to domek - to pozniej moze
juz go nie byc. Ja popelnilam ten blad i dosc drogo mnie to kosztowalo.
Rdest jest cudowny na gole mury, pergole - ale niszczy dokladnie jakakolwiek
zabudowe. Sadzic mozna w dowolnym momencie, jezeli jest w doniczce, a jesli
nie - to na jesien lub wiosne.
Katarzyna

9. Data: 2001-08-03 11:47:13

Od: "Michal Pierewicz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kuć" <a...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jakakolwiek
> zabudowe. Sadzic mozna w dowolnym momencie, jezeli jest w doniczce, a

Wyjasnij prosze co oznacza ze domku moze nie byc... W jaki sposob niszczy

Pozdrawiam
Mihaj

10. Data: 2001-08-03 12:57:16

Temat: Odp: Re: Re: szybko rosnace pnacza
Od: D...@E...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakakolwiek
>zabudowe. Sadzic mozna w dowolnym momencie, jezeli jest w doniczce, a

A czy mozna sie przed tym jakos uchronic? Zanim roslina urosnie zbudowac
drewniane kraki, tak zeby rdest nie pial sie bezposrednio po scianie?

Danusia

Powodzie
Re: Ceanothus
chory rozanecznik
Kompostowac czy.....
DRACENA DEREMEŃSKA (Dracaena deremensis)