[szycie] Bananówy.

1. Data: 2005-05-11 10:15:33

Temat: [szycie] Bananówy.
Od: "OLUSIA" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może pamiętacie, że kiedys (20 lat temu) były modne takie spodnice z
klinów "bananowych". Dolem tworzy sie fajna falbana...
Widziałam teraz znowu się pokazuja. Dzisiaj znowu widzialam - klin matowy,
klin blyszczacy. Ulozenie materialu przy krojeniu tu jest wazne, gdzie ma byc
prosta nitka. Moze macie gdzies taki przyklad, albo wykroj?

2. Data: 2005-05-11 10:33:59

Temat: Re: [szycie] Bananówy.
Od: Monika z Rybnika <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

OLUSIA napisał(a):
> [...]
> klin blyszczacy. Ulozenie materialu przy krojeniu tu jest wazne, gdzie ma byc
> prosta nitka. Moze macie gdzies taki przyklad, albo wykroj?

Zobacze w maminej spodnicy bo taka ma, albo zapytam.

Pozdrawiam
Monika z Rybnika

3. Data: 2005-05-11 11:34:11

Od: "Magdalena" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> klin blyszczacy. Ulozenie materialu przy krojeniu tu jest wazne, gdzie ma byc
> prosta nitka. Moze macie gdzies taki przyklad, albo wykroj?

Kiedyś "bananówy" szyło się z 6 lub 8 klinów. Formy już raczej nie mam, bo to 20
lat z okładem. Nitka prosta jest ważna, można ją zaznaczyć w ten sposób, że
górną "normalną" część spódnicy składasz boczkami dokładnie na pół /nie
zwracając uwagi na układ dołu/, przejedź paznokciem i zagięcie materiału jest
nitką prostą.
Uprzedzam, że na tego typu spódnicę trzeba dużo materiału.
Życzę powodzenia w szyciu. Magdalena.

4. Data: 2005-05-11 15:00:50

Od: "ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> klinów "bananowych". Dolem tworzy sie fajna falbana...
> Widziałam teraz znowu się pokazuja. Dzisiaj znowu widzialam - klin matowy,
Również "poluję" na wykrój takiego klina. Ale jak dotąd- bezskutecznie. ania

5. Data: 2005-05-12 19:56:22

Od: "gosa" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Również "poluję" na wykrój takiego klina. Ale jak dotąd- bezskutecznie. ania

Znalazłam taki wykrój na www.osinka.ru.To znaczy,wydaje mi się że to chodzi o
bananówę;-)))))tam nazywają to spiralne kliny, spiralna rybka .Można go
wydrukować w programie View32.
Niestety opisy po rosyjsku,ale jak szyjecie cokolwiek nie powinno być problemu.
Tu jest opis na forum wraz z możliwością pobrania klina( dwie wersje:8 i 10
klinów) do wydruku w w/w programie :
http://club.osinka.ru/viewtopic.php?t=846&postdays=0
&postorder=asc&&start=0
Również sposób ułożenia na materiale i kierunek nitki.
#Horiz .., #Vert .., Overlap% .. - to sa parametry do wydruku, które trzeba
ustawić samodzielnie.
link do pobrania programu http://www.osinka.ru/Pattern/Printing/vw6042.exe
Aby zmienić tło w programie trzeba w menu View nacisnać Background ,potem prawy
klawisz myszy -wybrać kolor tła i rysunek będzie czytelniejszy.
Mam nadzieję , że pomogłam ;-)))

Gosia

6. Data: 2005-05-13 07:50:45

Od: "OLUSIA" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gosa <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Mam nadzieję , że pomogłam ;-)))
>
> Gosia - OLUSIA
>
> Witam i dziękuję, troszkę pracy i będzie forma, bardzo dziękuję.
OLUSIA (Gosia) - tak to pozmieniałam, bo postów własnych nie mogę znaleźć.
Pozdr.

7. Data: 2005-05-13 08:34:08

Od: "Aga " <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gosa <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
problemu.

> Tu jest opis na forum wraz z możliwością pobrania klina( dwie wersje:8 i 10

Hejka
A nie da sie tego przerobic na jpg lub cos podobnego? Bo jak ja mezowi jeszce
cos zainstaluje na kompie to go *&^&*% chwyci :(

Pozdr
yas i czuly maz komputerowiec

8. Data: 2005-05-13 18:52:09

Od: "gosa" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A nie da sie tego przerobic na jpg lub cos podobnego? Bo jak ja mezowi jeszce
> cos zainstaluje na kompie to go *&^&*% chwyci :(

Nie próbowałam ;-))) Nawet jak się da, to trzeba będzie pogłówkować jak
podzielić to na strony żeby się rozmiar zgadzał . Ten program nie zajmuje wiele,
to jakaś przeglądarka grafiki czy coś ;-)) Jak ustawisz te parametry z forum na
osince przy wydruku to gotowe.Wystarczy posklejać jak puzzle ,
Pozdrawiam Gosia

Szukam motywów marynarskich,
{szydelko} prosba o pomoc
[szydelko] prosba o schematy