[szycie] Maszyna do szycia-może ranking

31. Data: 2005-08-09 07:52:08

Temat: Re: [szycie] Maszyna do szycia-może ranking
Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA wrote:

>Powinnaś mieć możliwość dodatkowego podniesienia stopki, tak na chwilę -
>naciskając mocniej na wajhę do podnoszenia stopek, gdy podnosisz stopkę i

Ano sprawdzilam, rzeczywiscie jest tak jak piszesz. Tylko ta stopka
dodatkowo mi sie podnosi na jakis milimetr, nie wiecej. :-/

Ale nic to, radze sobie :-)). Na razie przeszla mi faza na paczuorki [no
bo jak zobaczylam ile nici schodzi na pikowanie, a ja ambitnie samych
Gutermannow uzywam, to mi sie odechcialo], wiec i stopki podnosic nie musze.

Uka P.

32. Data: 2005-08-09 11:34:48

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/9/2005 9:39 AM,Użytkownik Uka P. usiadł wygodnie i napisał:

> Nie do konca. Bebenek, to bebenek, a chwytacz, to chwytacz. Bebenek
> siedzi w chwytaczu. Chwytacze sa wahadlowe i rotacyjne, a rotacyjny
> lepszy, bo podobno wahadlowe maja wieksza tendencje do psucia.

Ooo, nie wiedziałam. To jaki ja mam w straruszku Łuczniku? Hmm... muszę
go obejrzeć.

> A po co wydawac kase, skoro mozna miec kilka na wyposazeniu maszyny? W
> Elnie daja z zalozenia cos kolo 9, 10 stopek [nie pamietam dokladnie].

Yyy, to ja myślałam, że mam dużo, a mam chyba 5 :)

> To znaczy, ze ten "blacik", na ktorym szyjesz mozesz wysunac i zostaje
> Ci tylko niezbedne minimum wokol stopki, ktore jest uniesione jakostam
> nad stolem. Dzieki temu mozna np. skracac spodnie szyjac po obwodzie bez
> obawy, ze niechcacy sobie przyszyjesz podlozenie do srodka nogawki. Po
> prostu zaklada sie nogawke na to wolne ramie i szyje wokol.

Aaaaaa, takie sprytnościowe. A nie, to tego nie mam.

> Podejrzewam, ze w wiekszosci elektrycznych amszyn do szycia jest to
> jakos podobnie zalatwione, tylko chodzi mi o to, zeby rzeczywiscie sila
> nacisku stopy na pedal przenosila sie na tempo szycia, bo w starym
> Luczniku mojej mamy bylo tak, ze sam fakt nacisniecia pedalu powodowal,
> ze maszyna startowala jak wyscigowka i tylko recznie [krecac kolem]
> mozna bylo szyc wolniej - latwo sie domyslec, jak "wygodne" to bylo :-]/

Uuuu, to może był jakis problem z pedałem? W instrukcji pisali, że coś
tam z takim pedałem mozna robić. Mojej pod tym względem nie mogę niczego
zarzucić. Naciskam leciutko i szyje wolno.

> HA! Scieg taki! Wsadzasz guzik w stopke, ustawiasz sie na poczatku
> dziurki, naciskasz pedal - szast! prast! - dziurka sama sie obszyla. :-))

O w mordę, toż to kompajn nie maszyna :))

> Ano!
> Taki wihajster z haczykiem, dzieki ktoremu nie tracisz wzroku i nie
> slinisz palcow co chwila. No i nie klniesz. :-)) Bardzo wygodne.

Zatkało mnie :)

> Uuuuu, no to kolejny argument za nowymi maszynami: nawet gdybym miala
> kombinowac z naprezeniem nici, to do tego mam tez pokretlo na obudowie,
> nie musze wyciagac bebenka, ani gmerac srubokretem na wyczucie. Elna
> rzadzi ;-)

:))

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

33. Data: 2005-08-09 12:20:16

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Uka P." <u...@p...pl> napisał(a):

> Nie do konca. Bebenek, to bebenek, a chwytacz, to chwytacz. Bebenek
> siedzi w chwytaczu. Chwytacze sa wahadlowe i rotacyjne, a rotacyjny
> lepszy, bo podobno wahadlowe maja wieksza tendencje do psucia.

[...]

znalezlismy takie cos:

http://www.igaz.pl/cgibin/shop?info=230005&sid=63596
e03

- Lucznik 653 Arka, chwytacz wahadlowy - czy to duza wada?
nie znalazlam tez informacji o wolnym ramieniu.

czego ona nie ma, a co miec powinna? bo kosztuje tylko 549 PLN :)
zerknijcie na obrazek i poratujcie, dobre kobiety :)

jest jeszcze jakas taka, o nazwie 680A:
http://www.igaz.pl/cgibin/shop?info=230004&sid=63596
e03
- kosztuje, jak sama nazwa wskazuje, 680 PLN.

-- kasica w rozterce

34. Data: 2005-08-09 13:03:05

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/9/2005 2:20 PM,Użytkownik Katarzyna Kulpa usiadł wygodnie i napisał:

> [...]
>
> czego ona nie ma, a co miec powinna? bo kosztuje tylko 549 PLN :)
> zerknijcie na obrazek i poratujcie, dobre kobiety :)

Mnie by zainteresowało, co oznaczają "dwa położenia igły". W starym
Łuczniku jest tak, że igłę możesz ustawić w pozycji środkowej,
wewnętrznej lub zewnętrznej. Przydaje się to, jak myślę, przy wszywaniu
zamków (na przykład), bo przesuwając ustawienie igły na do wewnątrz,
szyjesz najbliżej zamka, jak to tylko możliwe.

I co to jest "wbudowany pojemnik na wyposażenie". Na jakie wyposażenie?
Szpulki do bębenka, stopki i te rzeczy?

Acha, no i ciekawa byłabym, ile waży.
Na moje niewprawne oko wygląda świetnie :) Moja nawet jednej trzeciej
tych funkcji nie posiada ;))

Aaa, interesowałby mnie sposób smarowania tego cuda. Czy bez problemu
można się dostać do tego i owego, żeby przeczyścić i naoliwić.

Aaa, i jeszcze jakie igły do niej są. Chyba najpopularniejsze to takie
ścięte z jednej strony (półpłaskie? niech mnie ktoś poprawi). Jeśli
takie się zakłada, to dobrze, nie będzie problemów z dostaniem.

> jest jeszcze jakas taka, o nazwie 680A:
> http://www.igaz.pl/cgibin/shop?info=230004&sid=63596
e03
> - kosztuje, jak sama nazwa wskazuje, 680 PLN.

W drugim opisie nie ma nic o automatycznym nawijaczu szpuli. To ważne.
Może jest automatyczny z definicji, ale może warto się zapytać.

Z mojej strony to tyle tych dupereli. W ważnych rzeczach doradzą Ci
fachowcy :))

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

35. Data: 2005-08-09 14:42:35

Od: "Dorfi" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za zainteresowanie. Ale czy znacie jakąś maszyne która radzi sobie z
> grubym i cienkim materiałem, nie ściąga go i nie przeskakuje oraz posida
ściegi
> overlockowe.
>
> Pozdrawiam
> IZWI

Mam Husqvarnę Viking. Szyłam na niej cienkie materiały i dzianiny (ściegami
overlockowymi)i jestem zadowolona. Jest lekka, cicha i nie trzeba jej oliwić.
Mogłam ją wypróbować w sklepie przed zakupem i wtedy ekspedientka dała mi do
przeszycia kawałek skóry. Maszyna poradziła sobie znakomicie. Ma specjalną
stopkę do robienia dziurek, ale z tym akurat nie umiem sobie poradzić, co nie
oznacza, że jest to wada maszyny. Po prostu przyzwyczaiłam się do robienia
dziurek na Łuczniku, (a może to tylko pretekst, żeby nie pozbywać się starej
wysłużonej maszyny ;-))
Dorfi

36. Data: 2005-08-09 23:04:32

Od: Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna wrote:
[ciach cenne informacje]
> Z mojej strony to tyle tych dupereli. W ważnych rzeczach doradzą Ci
> fachowcy :))

dobra dobra, o tych wszystkich "duperelach" nie mialam pojecia :)

a co sadzicie drogie Panie o Singerach? np. taki:

http://www.feni.pl/szukaj.php?str_szukaj=szycia
a na stronce kliknij w Singera 6038 :)

ma nawlekacz igly nawet. warto za niego dac 1330?

-- kasica

37. Data: 2005-08-10 07:46:16

Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa wrote:

> [...]
>
> http://www.feni.pl/szukaj.php?str_szukaj=szycia
> a na stronce kliknij w Singera 6038 :)
>
> ma nawlekacz igly nawet. warto za niego dac 1330?

Phii, jedna stopka na wyposazeniu...?

Tu popatrz: http://www.eti.com.pl/?q=item&id=228

:-D

--
Uka P.

38. Data: 2005-08-10 09:30:12

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Uka P." <u...@p...pl> napisał(a):

> Phii, jedna stopka na wyposazeniu...?

cytuje: "w wyposazeniu 5 stopek" :))

> Tu popatrz: http://www.eti.com.pl/?q=item&id=228

tu juz patrzylam :) nie ma nawlekacza :)

-- kasica

39. Data: 2005-08-10 10:44:48

Od: "Anna " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> napisał(a):

> tu juz patrzylam :) nie ma nawlekacza :)

jest automatyczne nawlekanie igły - sprawdź tu:
http://www.toyota-maszyny.krakow.pl/stronka/pc/3210.
swf

pozdrawiam
Ania

40. Data: 2005-08-10 10:46:00

Od: "Anna " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

coś mi się połączyło :( adres powinien być:

http://www.toyota-maszyny.krakow.pl/stronka/pc/3210.
swf

Jak zrobić czółenko do frywolitek
[allegro] ktos tu chyba oszalal
[frywoitka] Schematy
[xxx] chwale sie uparcie Heritage i inne
[xxx] chwale sie uparcie Heritage i innymi