szycie -biała bluzka - materiał?

1. Data: 2003-10-27 09:37:44

Temat: szycie -biała bluzka - materiał?
Od: " Anga" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
tym razem ja mam prośbę. Poradżcie muszę uszyć kilka! białych bluzek. Muszą
się nadawać do bardzo częstego prania (czyli odporny na pranie i łatwy w
prasowaniu materiał), nie być bardzo drogie, nie bardzo cienkie (prześwity
odpadają)zupełnie gładkie (żadnych hafcików)i dobrze gdyby nie były bardzo
sztywne. (Ale wymagania co ;-)) poradżcie mi jakiego i gdzie w Wwie szukać
takiego materiału . Jedyne co mi przyszło do głowy to czysta bawełna - coś jak
na prześcieradła - ale boję się sztywności i trudności w prasowaniu.
Z góry wielkie dzięki, cieplutko i słonecznie pozdrawiam
Anga (Ania)

1. Data: 2003-10-27 10:26:19

Temat: Re: szycie -biała bluzka - materiał?
Od: "Ania" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> białych bluzek.
> do bardzo częstego prania
> nie być bardzo drogie,
> nie bardzo cienkie

Kiedys szylam taka bluzke z materialu, ktory wyglada jak pognieciony. Nie wiem,
jak ten material sie nazywa, ale ostatnio widze, ze duzo jest takich rzeczy na
rynku, wiec i o material nie powinno byc trudno. Ze swoich doswiadczen wiem, ze
taka bluzke bardzo latwo "utrzymywac". Pierze sie w pralce, nie prasuje, przy
przewozeniu zwija i wciska w byle szparke w walizce, wyglada calkiem elegancko.
Material jest dosc cienki, ale absolutnie nie jest przezroczysty! Jest
przewiewny i czlowiek sie nie poci. Mysle, ze jak zapytasz o cos takiego w
sklepie z materialami, to nawet jesli nie beda mieli na stanie, to przynajmniej
powiedza Ci jak sie nazywa.
Pozdrawiam, Ania

1. Data: 2003-10-27 10:38:57

Od: " Anga" <a...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania <a...@W...pl> napisał(a):

> [...]
> przewiewny i czlowiek sie nie poci. Mysle, ze jak zapytasz o cos takiego w
> sklepie z materialami, to nawet jesli nie beda mieli na stanie, to

Dziękuję Aniu za dobre chęci:-) To sie nazywa kresz. Ale niestety nie wchodzi
w grę:-(
To musi być klasyczne , gładkie. To maja być bluzki do mundurka szkolnego.
Żadnych ekstrawagancji, gnieceń, haftów itp.
Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
Z góry dzieki
Czekam na dalsze rady
Anga(Ania)

1. Data: 2003-10-27 11:20:25

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To musi być klasyczne , gładkie. To maja być bluzki do mundurka szkolnego.
> Żadnych ekstrawagancji, gnieceń, haftów itp.

wg mnie do tego najbardziej nadawac sie bedzie cos co ma w sobie sporo
wlokien sztucznych lub syntetycznych.
(sztuczne wlokna sa pochodzenia naturalnego takiego jak celuloza, natomiast
syntetyczne to wlona w 100% stworzone przez czlowieka np. na bazie nylonu).
sztuczne wlokna sa sympatyczniejsze w uzytkowaniu przepuszczaja powietrze,
dlatego polecalabym ci tkaniny bawelniane z domieszka sztucznych typu
wiskoza. w 100% naturalne tkaniny na bluzko to popelina, batyst. natomiast
nie radze uzywac tkanin przeznaczonych na posciel, jest to w 100% bawelna,
ale grubo tkana.
szkoda, zes z warszawy bo poszlybysmy razem na sklepowy zwiad, nie umiem
opisac tkanin, ja jezawsze na dotyk :(
jak ci sie cos spodoba w sklepie to poprostu wez wysnuj jedna nitke spal ja,
jesli pali sie rowno i wydziela zapach spalonego papieru, zostawia popiol
ktory mozna rozetrzec w palcach to jest to czysta bawelna, natomiast jesli
najpierw troche sie topi, a zamiast sproszkowanego popiolu zostaja kulki,
jest to bawelna z dostakami sztucznymi i/lub sytnetycznymi.
jesli nie chcesz aby bluzka za bardzo sie miela to sprawdz w sklepie jak sie
zachowa tkanina, zemnija jej rog, potrzymaj chwilke w dloni i sprawdz co sie
stalo.

to tyle

skrzacik

1. Data: 2003-10-27 11:35:00

Od: " Anga" <a...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dlatego polecalabym ci tkaniny bawelniane z domieszka sztucznych typu
> wiskoza. w 100% naturalne tkaniny na bluzko to popelina, batyst.

OK . będę szukać bawełny z wiskozą:-)

> [...]
> najpierw troche sie topi, a zamiast sproszkowanego popiolu zostaja kulki,
> jest to bawelna z dostakami sztucznymi i/lub sytnetycznymi.

Taka próba nie przyszła mi do głowy

Dziękuje Skrzaciku:-)

A może ktoś poradzi jakiś sklep w W-wie - znam "BŁAwatny" na Reymonta i
właściwie nic poza tym

Anga(Ania)

1. Data: 2003-10-27 11:57:38

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuje Skrzaciku:-)

alez nie ma za co.
jak bys jeszcze miala jakies problemy, z przyjemnoscia sluza swoja wiedza
caluski

skrzacik

1. Data: 2003-10-29 22:08:58

Od: "T0SIA" <t...@n...onet.poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Anga" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> co mi przyszło do głowy to czysta bawełna - coś jak
> na prześcieradła -

proponuje poszukac cienkiej , bialej popelinki...
na biale bluzeczki do czestego prania jak znalazl, a i drogo tez nie
bedzie..:
--
Pozdrawiam - T0SIA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-10-30 06:30:32

Od: " Anga" <a...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

T0SIA <t...@n...onet.poczta.pl> napisał(a):
to czysta bawełna - coś jak

> proponuje poszukac cienkiej , bialej popelinki...
> na biale bluzeczki do czestego prania jak znalazl, a i drogo tez nie
> bedzie..:

Wszystko fajnie ale nie sądziłam,że tak trudno będzie znależc gładki biały
materiał.
W sklepach które mi przyszły do głowy jak coś białego jest to haftowane albo
przezroczyste albo sztuczny jedwab. A w ogóle w jednym ze sklepów usłyszałam
"białe to my w lecie prowadzimy".
Sprawdzałam: Reymonta, Marymoncka , Chmielną, domy centrum. Gdzie jeszcze mogą
być w Wwie materiały _ubraniowe a nie dekoracyjne na firany itp.
Poradżcie jakieś adresy plizzz
pozdrawiam porannie
Anga(Ania)

szydełkowe liście