[szycie] jaki materiał na spódnicę?

1. Data: 2003-12-06 20:52:30

Temat: [szycie] jaki materiał na spódnicę?
Od: LaKasia <k...@N...tvk.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Mam fajną bluzkę i chciałam sobie uszyć do niej na sylwestra
spódnicę. Długą do kostek z błyszczącego materiału.
Najlepiej taką z koła.
Jak myślicie, jaki materiał powinnam kupić i ile? Bo ja sie
kompletnie na tym nie znam:(
No i jak dokładnie szyje się spódnicę z koła? :))))))
Pozdrawiam
Kasia z Torunia

1. Data: 2003-12-06 21:26:05

Temat: Re: [szycie] jaki materiał na spódnicę?
Od: "Anake" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej jak kupisz tafte. Moja mam szyłam mi taką spódnice jak ty chcesz z
koła i błyszcząej tafty, ale ja nie mam zielonego pojęcia jak ona to robiła,
zapytać sie jej też nie mogę bo jestem w akademiku.
Tafta moze nie jeste bardzo błyszcząca ale jest sztywna i ładnie się układa
bez halki, efekt jest świetny.
Bardziej świecąca jest satyna ale potrzebna jest do niej halka zeby spudnica
miała balowy wygląd.

Pozdrawiam. Ania

1. Data: 2003-12-07 00:02:42

Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>No i jak dokładnie szyje się spódnicę z koła? :))))))
>Pozdrawiam
>Kasia z Torunia

Bierzesz cyrkiel (tu: centymetr krawiecki przyszpilony na jednym końcu i
ręka z ołówkiem, kredą krawiecką itp. na drugim końcu).
Znając wzór na obwód koła obliczasz promień do talii... Problem się zaczyna
dopiero wtedy, gdy spódnica , zwłaszcza z lejącego się materiału wyciąga się
bardziej tam, gdzie materiał jest najbardziej na skosie. Wtedy nawet
najwprawniejsza krawcowa, jeśli szyje spódnicę na siebie, musi skorzystać z
pomocy innej osoby, która taką spódnicę wycyrkluje, to znaczy: spódniczkę
ubieramy na siebie, wkładamy buty, w których będziemy ja prezentować i
kawałeczek po kawałeczku sprawdzamy z miareczką w ręku odległość brzegu
spódniczki od podłogi, upominająć od czasu do czasu modelkę, by się nie
schylała, nie oglądała do tyłu, tylko stała swobodnie prosto. Włożenie butów
do takiej miary jest ważne szczególnie wtedy, gdy są one na wysokim obcasie.
Wówczas bowiem kręgosłup się lekko wygina (oropedzi się krzywią ;-( , talia
zmienia położenie względem podłogi i... dalej to już na logikę.
Tak naprawdę uszycie spódnicy z koła, czy z półkoła jest prostsze niż
klasycznej spódniczki.

1. Data: 2003-12-07 18:07:56

Od: "Ag@a" <W...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam fajną bluzkę i chciałam sobie uszyć do niej na sylwestra
spódnicę. Długą do kostek z błyszczącego materiału.

Czesc! Jesli moge sie wtracić... interesuje mnie Twoja bluzka:)
Ja wlasnie szyje sobie taka dluga spodnice do kostek z tafty, i zamierzam
dokupic sobie bluzke, ale nie wiem jaka:) Czyli sytuacja odwrotna:)
Moglabys opisac mi swoją bluzkę?:)
Pozdrawiam
ps. Ja nie szyje z kola, moja jest z 2 prostokątów, na górze z zakładkami.

Aga

1. Data: 2003-12-07 19:09:50

Od: LaKasia <k...@N...tvk.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anake wrote:
> Najlepiej jak kupisz tafte.

Dzieki za podpowiedz! Od jutra szukam czarna tafte w
sklepie. Mam nadzieje, ze cena mnie nie zabije, b na taka
spodnice z kola to pewnie strasznie duzo materialu potrzeba:)
Pozdrawiam
Kasia z Torunia

1. Data: 2003-12-07 19:13:01

Od: LaKasia <k...@N...tvk.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. wrote:
> [...]
> dopiero wtedy, gdy spódnica , zwłaszcza z lejącego się materiału wyciąga się
> bardziej tam, gdzie materiał jest najbardziej na skosie.

Bardzo skomplikowane to co napisalas:) Z tym wycynaniem kola
to ja niej wiecej wiedzialam, zale nie wiem jak w pasie
zrobic. Czy podlozyc i wciagnac gunke, czy doszyc jakis pasek?
Tak sie zastanawiam, czy spodnica z polkola nie bedzie
latwiejsza? I mniej materialu wyjdzie:)))))
Pozdrawiam
Kasia z Torunia

1. Data: 2003-12-07 19:16:27

Od: LaKasia <k...@N...tvk.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ag@a wrote:
> [...]
> Ja wlasnie szyje sobie taka dluga spodnice do kostek z tafty, i zamierzam
> dokupic sobie bluzke, ale nie wiem jaka:) Czyli sytuacja odwrotna:)

Witaj!
To jest taka bluzeczka uszyta jak gorsecik, ale z
elastycznego materialu i dosc obcisla:)
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-12-07 19:44:36

Od: "Ag@a" <W...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok. dzieki, napisze Ci co za material ja kupilam.
Są to dwie długości spódnicy, czyli tak 2,5m. Szerokośc materialu 150.
1 metr po 20 zł. Wydaje mi sie tanio.
Pozdraiwam!
Aga

1. Data: 2003-12-08 16:31:16

Od: "T0SIA" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LaKasia" <k...@N...tvk.torun.pl> napisał w wiadomości
> Dzieki za podpowiedz! Od jutra szukam czarna tafte w
> sklepie. Mam nadzieje, ze cena mnie nie zabije, b na taka
> spodnice z kola to pewnie strasznie duzo materialu potrzeba:)

bez watpienia ale to prosto wyliczyc..
jesli chcesz zrobic z pelnego kola to po prostu musisz skombinowac kwadrat o
bokach 2 razy dluzszym niz Ty od pasa w dol (na jaka ma byc dlugosc) plus
zapas na podwiniecie..
A nie myslalas moze o uszyciu takiej spodnicy z trapezow? Tafta jest sztywna
i pelne kolo spowoduje , ze ..hmm zrobisz sie jak wielka bombka. Spodnice
natomiast skrojona z trapezow ( nie za szerokich ale tez nie za waskich)
mozna slicznie fantazyjnie udrapowac po bokach (w takim przypadku musialabys
wziasc pod uwage dodatkowy zapas na dlugosci do tego zabiegu).
Przejdz sie po sklepach, teraz sporo takich kreacji w witrynach - mozna
podpatrzec wykonanie.
zycze powodzenia w szyciu :-)
--
Pozdrawiam - T0SIA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-12-08 21:56:36

Od: "Magdalena M. \(W-wa\)" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
musialabys
> wziasc pod uwage dodatkowy zapas na dlugosci do tego zabiegu).

Co prawda mnie spodnice szyla krawcowa ale jest ona zrobiona z tafty z lycra
z 1/2 kola i jest ok. w pasie fajnie sie dopasowuje bo sie uciaga i nigdy
nie jest za ciasna (nawet jak sie objesz na weselu - bo kiecka byla szyta na
wesele).
Radze szyc z polowy kola, mniej materialu, i tak jest szeroka, duzo taniej,
i na pewno bedzie wygladala ladnie. Aha ja jeszcze pod spod (jako halke) mam
wszyty czarny tiul i to jeszcze bardziej podnosi materiał.
Ps. sukienka w ogole jest w moim ulubionym kolorze czyli czerwonym (ale nie
super jasny czerwony ani wisniowy, bardziej wpada w malinke)

Pozdrawiam
i zycze milego szycia
M&M

nietypowy sciagacz [druty]