[szydełko] Koszulki na jajka :)

1. Data: 2003-03-31 08:55:20

Temat: [szydełko] Koszulki na jajka :)
Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Onegdaj na grupie podawane były linki do ozdób wielkanocnych. Między innymi
występowały tam kolorowe jajka w szydełkowych "siateczkach". Czy na takie
koszulki istnieje jakiś opis czy robi się to na oko? Czy któras z
szydełkarek popełniła kiedyś taka ozdóbkę i mogłaby się podzielić ze mną
doświadczeniem ew. wzorami?

Dzięki serdeczne

Pozdrawiam
Kasia (Kraków)

1. Data: 2003-03-31 09:02:57

Temat: Re: [szydełko] Koszulki na jajka :)
Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Mar 2003 10:55:20 +0200, "Kasia A." <k...@g...pl>
napisał(a):

Czy na takie
>koszulki istnieje jaki? opis czy robi si? to na oko? Czy któras z
>szyde?karek pope?ni?a kiedy? taka ozdóbk? i mog?aby si? podzieli? ze mn?
>do?wiadczeniem ew. wzorami?

Buuu
Kasiu , niestety.
Wlasnie popelnilam 4 takie koszulki szydelkowe na ufarbowane
wydmuszki, kolejne wydmuszki sie juz susza.
Nie moge Ci podac rozpiski z prostego powodu- ilosc oczek dobieralam
do wielkosci jajka. Rozne rozmiary jajow sa :-)))
Ale zaczynalam od tepego czubka jaja i robilam kolko z okolo 20-30
slupkow. Pozniej dobieralam jak w serwece koniecznie oczka ale to juz
azurem jakims- i tutaj ilosc oczek lancuszka byla zwiekszana.
A na koniec robilam juz z jajem w srodku, czyli wsadzalam jajo w
koszulke szydelkowa i oplatalam jajo szydelkiem i nicia. Bo na koniec
dosyc radykalnie trzeba zmniejszac liczbe oczek.
Zagmatwane mi wyszlo. Ale naprawde to sie robi do konkretnego rozmiaru
jaja :-)) Na 4 rozne jaja - (kupowane w tej samej paczce), kazde bylo
troche innej wielkosci i innna liczba oczek byla potrzebna.
Pozdrawiam
Maciachowa
--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2003-03-31 09:44:30

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciachowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
.
> [...]
> jaja :-)) Na 4 rozne jaja - (kupowane w tej samej paczce), kazde bylo
> troche innej wielkosci i innna liczba oczek byla potrzebna.

Ale. Nie wiem czy dobrze rozumiem, Ty robisz koszulkę już na gotowe i
ufarbowane jajko? Bo mnie się wydawało, że to ma być cos w rodzaju woreczka,
w które wkładasz jajko ściągasz nitką, nitkę zakańczasz i gotowe.

Po drugie, wydaje mi się, że takie ażur ma tendencje do rozciagania się i co
wtedy? Kiedyś, jeszcze w liceum wydziergałam sobie na szydełku torbę azurową
i jak włożyłam do niej "bagaż" torba wyciągnęła mi się do samej ziemi. Czy z
jajkiem nie będzie podobnie?

Kurcze, strasznie mi się podobają takie azurowe dekoracje wielkanocne i
chciałabym je popełnić. Ale jak mi nie będzie wychodzić to rzucę to w kąt.

A tak w ogóle to moje dziecko nie ma w czym chodzić na wiosnę, kilka par
spodni czeka na uszycie, a ja zaczynam haftowac kartki świąteczne i dziergać
koszulki na jajka. Bez komentarza.

Kasia

1. Data: 2003-03-31 09:50:05

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Mar 2003 11:44:30 +0200, "Kasia A." <k...@g...pl>
napisał(a):

>Ale. Nie wiem czy dobrze rozumiem, Ty robisz koszulk? ju? na gotowe i
>ufarbowane jajko?

Dokladnie tak.

> Bo mnie si? wydawa?o, ?e to ma by? cos w rodzaju woreczka,
>w które wk?adasz jajko ?ci?gasz nitk?, nitk? zaka?czasz i gotowe.

A to wtedy ta "koszulka " jest typu workowatego , czyli odstaje od
jaja wlasciwego ;-)))) A jak robisz koszulke "na jajku" to ona scisle
dosyc przylega do jaja. Nie jest to moze opiete na jajku, ale
przylega i kolor ufarbowanej wydmuszki jest wtedy bardziej widoczny.
Tak mnie sie wydaje.

>Po drugie, wydaje mi si?, ?e takie a?ur ma tendencje do rozciagania si? i co
>wtedy?

Nie wyciaga sie, bo nie wieszam tych wydmuszek. teraz wlasnie
farbowalam kolejne wydmuszki i zaraz siadam do koszulek. te
bedajeszcze bardziej przylegac- bo moze je powiesze na jakiej
brzozowej galazce? Ale generalnie - nie wyciaga sie. Nie dojrzalam
takiej wyciagnietej posrod tych co je zrobilam.

>ze, strasznie mi si? podobaj? takie azurowe dekoracje wielkanocne i
>chcia?abym je pope?ni?. Ale jak mi nie b?dzie wychodzi? to rzuc? to w k?t.

Spokojnie... beda, beda wychodzic. Tylko nie nastawiaj sie, ze Twoje
bedzie idealne jak ze zdjeciem- bo wtedy faktycznie zaczniesz liczyc
oczka i w koncu rzucisz w kat. raczej, pokombinuj, ze to co widzisz
na fotce to tylko taka inspiracja do wariacji :-)))))

>A tak w ogóle to moje dziecko nie ma w czym chodzi? na wiosn?, kilka par
>spodni czeka na uszycie, a ja zaczynam haftowac kartki ?wi?teczne i dzierga?
>koszulki na jajka. Bez komentarza.

Bo i nie ma co komentowac. Ot Jestes normalna i tyle :-))))

Pozdrawiam
Maciachowa
--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2003-03-31 10:47:20

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> slupkow. Pozniej dobieralam jak w serwece koniecznie oczka ale to juz
> azurem jakims- i tutaj ilosc oczek lancuszka byla zwiekszana.

A azur jakis to tylko oczka lancuszka? Czy wymyslilas jakies bardziej
skomplikowane wzory? Zrobilas juz kilka, jak Ci sie wydaje, czy ladniej
wyglada koszulka w kontrastowym kolorze czy raczej stonowana( w kolorze
wydmuszki np).
Jak bedziesz sie nudzic (ha ha), czy moglabys ew. zrobic zdjecie gotowych
ozdob?

Elzbieta

1. Data: 2003-03-31 11:04:01

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Mar 2003 12:47:20 +0200, "Elżbieta" <t...@w...pl>
napisał(a):

> [...]
>wydmuszki np).
>Jak bedziesz sie nudzic (ha ha), czy moglabys ew. zrobic zdjecie gotowych

Ok. Zrobie fotki i przesle je do Ciebie. Dobra?
Na razie robilam tylko w kontrastowym kolorze koszulki- ale dzisiaj
zrobie w zblizonym- zobaczymy same na fotkach- jak to wyglada.... :-D

Pozdrawiam
maciachowa
--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2003-03-31 11:18:45

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok. Zrobie fotki i przesle je do Ciebie. Dobra?
I mi, i mi !!! :-)))

Asia

1. Data: 2003-03-31 12:11:27

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> I mi, i mi !!! :-)))

Ja też chcę. Ostatecznie to ja zaczęłam wątek ;-)

pozdrowienia
Kasia

1. Data: 2003-03-31 12:14:13

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Mar 2003 14:11:27 +0200, "Kasia A." <k...@g...pl>
napisał(a):

>Ja te? chc?. Ostatecznie to ja zacz??am w?tek ;-)
OK OK :-))))

Maciachowa
--
Maciachowa