[szydełko] Pilotki w "supełki".

1. Data: 2005-09-29 10:07:47

Temat: [szydełko] Pilotki w "supełki".
Od: "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Przed wiekami szał był na zimowe pilotki w jakby podłużne puchate
supełki.Supełek obok supełka. Nigdzie nie ma tego ściegu, nie wiem, czy
potrafię go opisać: chyba to jest tak, że zamiast słupka nabiera się ileś
razy nitkę, potem przerabia to jak jedno oczko, ale jak przejść do
następnego? Może kiedyś nadejdzie zima i dzieciakowi jakby tak zrobić... Może
wiecie o czym mówię?
OLUSIA

2. Data: 2005-09-29 11:40:35

Temat: Re: [szydełko] Pilotki w "supełki".
Od: "Magdalena" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razy nitkę, potem przerabia to jak jedno oczko, ale jak przejść do
> następnego? Może kiedyś nadejdzie zima i dzieciakowi jakby tak zrobić... Może

O rany!! Przeniosłaś mnie lekko licząc 40 lat do tyłu. Miałam taką
pilotkę,czerwoną,ale jak się ją robi to zabij, nie pamiętam.
Jak coś znajdę to napiszę.
Pozdrawiam serdecznie. Magdalena.

3. Data: 2005-09-29 12:10:44

Temat: Re: [szydełko] Pilotki w
Od: "OLUSIA" <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> O rany!! Przeniosłaś mnie lekko licząc 40 lat do tyłu. Miałam taką
> pilotkę,czerwoną,ale jak się ją robi to zabij, nie pamiętam.

Witam! Jak się cieszę, że wiesz o czym myślę. Właśnie o to chodzi, że byłam
starszym dzieckiem wtedy. Ścieg jest taki trochę dziurawy, ale chyba ciepły,
bo były to czapki zimowe, próbowałam znaleźć w książkach i nie ma, a
próbowałam w naturze i nie wiem dokładnie jak, może tworzę jeszcze coś
nowego...
OLUSIA

4. Data: 2005-09-29 15:39:53

Od: "Stenia" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> OLUSIA
> >
> Wiem jak się robi te pilotki, ale nie wiem czy uda mi się to opisać. Robi
się grubym szydełkiem - nr 5 do 7. Zaczyna się od góry robiąc kółeczko a potem
trzy oczka łańcuszka i supełki w kółeczo, tzn. narzuca się kilka razy np.5 i
zbiera oczkiem zamykającym a potem jedno oczko łańcuszka i znowu te narzuty.
Robi się taką pilotkę na okrągło wrabiając supełki w następnym rzędzie
pomiędzy supełkami z rzędu poprzedniego. Jak się już wyrobi "kask", to dorabia
się "uszy", a potem obrabia się oczkami ścisłymi na około cały brzeg i dorabia
się troczki do zawiązywania pod brodą. Ja też przypomniałam sobie te pilotki w
ubiegłym roku i nawet sobie taką zrobiłam - z myślą o wypadach w góry.
Rzeczywiście jest jakby dziurawa, ale przy tym ciepła. Poszukam wzoru, może
znajdę to dam znać. Pozdrawiam.

5. Data: 2005-09-30 07:26:23

Od: "OLUSIA" <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

OLUSIA <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Witam! Cieszę się - właśnie o to mi chodzi, ale mimo dużej ilosci
nachomikowanych książek, pisemek - nie mam tego wzoru, przekopałam wczoraj
wszystko do dna. Są pokazane rożne bąbelki nawijane na słupku z poprzednego
rzędu, które wyglądają podobnie, ale to nie to samo. Może jest to ścieg
przekazywany ustnie... Ha, ha. Kiedyś co druga dziewczynka miała taką pilotkę.

6. Data: 2005-09-30 15:29:38

Od: "Mirella" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może jest to ścieg
> przekazywany ustnie... Ha, ha. Kiedyś co druga dziewczynka miała taką
> pilotkę.

Jeżeli dobrze pamiętam pętelkę nawijało się na palcu i robiło zwykły
półsłupek. Nie wiem jak to dokładniej wytłumaczyć. Pokazać się niestety nie
da.
Pozdrawiam Mirella

7. Data: 2005-09-30 16:01:59

Od: "Mirella" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli dobrze pamiętam pętelkę nawijało się na palcu i robiło zwykły
> półsłupek. Nie wiem jak to dokładniej wytłumaczyć. Pokazać się niestety
> nie

Znalazłam opis cytuję za Bożeną Jeske "Dzianina mała i duża" wzór 32
szydełkowe pętelki:

rząd 1: ( lewa strona roboty ) półsłupki
rząd 2: ( prawa strona roboty ) 1 oczko łańcuszka *1 frędzelek - włożyć
kciuk pod nitkę przeciągniętą między palcem wskazującym a szydełkiem,
odciągnąć kciuk razem z nitką od brzegu dzianiny, wkłuć szydełko pod 2 nitki
półsłupka, narzucić nitkę na szydełko, przeciągnąć pętelkę przez 2 pętelki
na szydełku* powtarzać od * do *
rząd 3: odwrócić robotę, 1 oczko łańcuszka, * zrobić 1 półsłupek wkłuwając
szydełko pod dwie nitki półsłupka z poprzedniego rzędu* powtarzać od * do *
Powtarzać stale rząd 2 i 3

Pozdrawiam Mirella

8. Data: 2005-10-03 07:00:38

Od: "OLUSIA" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirella <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> szydełko pod dwie nitki półsłupka z poprzedniego rzędu* powtarzać od * do *

Witam.
Dzięki Ci. Muszę popróbować, bo wydaje mi się to trudne. Coś trochę podobnego
wymyśliłam sama,tzn. zamiast słupka wyciągnąć np. 3 razy nitkę z rzędu
poniżej i zabezpieczyć oczkiem ścisłym. Potem jednak trzeba oczko zrobić,
albo słupek w poniższy rząd, bo za ciasno wychodzi. Ładnie też wyglądają
takie "łódeczki", gdy wyciągnięte nitki powiesi się na słupku z poniższego
rzędu. Dzięki. Poćwiczę, mam nadzieję, że się wgryzę w Twój opis.
OLUSIA

[szydełko] Pilotki w "supełki".
(xxx)nowe prace na stronce
(druty) zamykanie oczek