(szydełko) szukam wzoru czapki-fidelówki

1. Data: 2009-03-23 19:26:43

Temat: (szydełko) szukam wzoru czapki-fidelówki
Od: "Orka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc, może ktoś z Was ma wzór na czapkę, podobną do tej, którą
nosił Castro? Chodzi mi o czapkę z daszkiem, która ma płaskie denko i
przekrój, hm, prostokątny. Nie jest pękata jak kaszkiet :)
Będę wdzięczna za linki albo @. Adres z nagłówka.

Orka
Gdańsk

2. Data: 2009-03-23 19:36:44

Temat: Re: (szydełko) szukam wzoru czapki-fidelówki
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Orka" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nosił Castro? Chodzi mi o czapkę z daszkiem, która ma płaskie denko i
> przekrój, hm, prostokątny. Nie jest pękata jak kaszkiet :)

Szydełkiem? Drutem? Igłą? Jaki ten wzór ma być?

3. Data: 2009-03-23 19:44:11

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nosił Castro? Chodzi mi o czapkę z daszkiem, która ma płaskie denko i
> przekrój, hm, prostokątny. Nie jest pękata jak kaszkiet :)

Se myślę, że najłatwiej to zrobić kółko płaskie, na oko i zakończyć
robotę. Potem rozpocząć od nowa słupkami reliefowymi (tak to się chyba
nazywa) i robić na płasko nie dodając i nie ujmując oczek. A potem już
tylko daszek.

4. Data: 2009-03-24 17:33:08

Od: "Orka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
> robotę. Potem rozpocząć od nowa słupkami reliefowymi (tak to się chyba
> nazywa) i robić na płasko nie dodając i nie ujmując oczek. A potem już

Tylko, że ja na szydełku do tej pory tylko obrusy, nawet nie wiem, jak
zrobić daszek. I co to są słupki reliefowe :) Ale znajdę, dziękuję bardzo za
pomysł.

--
Orka

5. Data: 2009-03-24 23:34:50

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jak
> zrobić daszek. I co to są słupki reliefowe :) Ale znajdę, dziękuję

Co będziesz szukać, masz tu:
http://splocik.blox.pl/2007/11/Ciekawy-wzorek.html
jeszcze lepiej tu:
http://www.teddys-handarbeiten.de/xhak-gr-reliefstae
bchen.htm
a po tym nie powinny ci pozostać żadne wątpliwości:
http://www.teddys-handarbeiten.de/xhak-w-babyschuh.h
tm

Jeśli chodzi o daszek, to musisz sobie wyciąć z okładki skoroszytu albo
z innego pcv kształtkę na daszek, z jednej strony półokrągłą, pasującą
do obwodu tego kapelonka, a z drugiej prostokątna o zaokrąglonych
brzegach. Możesz też kupić gotowca w jakiejś pasmanterii albo na
Allegrze. Obszywasz to jakimś płótnem, żeby spomiędzy słupków nie
wylazło i nie ślizgało się, a potem obrabiasz to po prostu z dwóch
stron. Przyszywasz do usztywnionego z lekka berecika i po sprawie.
Saluto, El Comandante!

P.S.
A pochwal się, kiedy skończysz :)

Re: xxx Margaret Sherry - koty