tajemnicze wydatki, długi żony- długie. co z tym zrobić?

31. Data: 2006-06-20 12:35:06

Temat: Re: tajemnicze wydatki, długi żony- długie. co z tym zrobić?
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:e78mpu$f1i$1@inews.gazeta.pl...

> Ja nie pisałam, że ona ma być odpowiedzialna za opłacanie prądu,
> telefonu i przedszkola, tylko, że ma wpłacić połowę kwoty na koszty
> stałe ( również zrzutkę na jedzenie) na konto do tego celu
> przeznaczone.

A w tej formie to faktycznie chyba dobry pomysł. Jakoś inaczej zrozumiałam.
Tylko zostaje kwestia, czy ona na to przystanie, czy zareaguje gadaniem o
braku zaufania.
Czyli, przydałoby się jakieś trzecie wspólne konto na "wydatki domowe",
gdzie obie strony mogą skontrolować co na co i kiedy zostało wpłacone.

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

32. Data: 2006-06-20 15:09:12

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):
Tylko zostaje kwestia, czy ona na to przystanie, czy
> zareaguje gadaniem o braku zaufania.

No wiesz, w końcu chyba nie dała powodow do bezgranicznego zaufania, to
niech se gada.

> Czyli, przydałoby się jakieś trzecie wspólne konto na "wydatki
> domowe",
> gdzie obie strony mogą skontrolować co na co i kiedy zostało
> wpłacone.

I koniecznie rozdzielność majątkowa, żeby potem nie było, że dziecko
jednak nie ma co jeść, bo ojcu pomimo braku hulaszczego trybu życia
komornik sprzątnal oszczędności.

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."

33. Data: 2006-06-20 16:48:12

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> A może po prostu żona dużo wydaje na bieżąco - na jedzenie i
> kosmetyki? Jeżeli dobrze zrozumiałam, to "ginie" Ci 5tyś rocznie,
> tak? IMO to jest taka kwota, którą można niepostrzeżenie wydać
> w ciągu roku dodatkowo.

Zgadzam się że circa 400-450 zł miesięcznie można "dodatkowo"
wydać zupełnie tego nie zauważjąc, jest jednak duże "ale":
na _niezauważone_ wydatki nie bierze się przecież kredytu!

Poza tym, jeśli w jakimś miesiącu widzę, że wydałem więcej niż
się spodziewałem, to przecież widzę to na koncie i po pierwsze
zastanawiam się na co niezauważenie poszły pieniądze, po drugie
w następnym miesiącu staram się trochę oszczędzać.

Jeśli żona autora wątku nie ma takich odruchów, może nie tylko
należy z nią porozmawiać, ale zacząć robić codzienne i comiesięczne
bilanse wszystkich wydatków, z zapisywaniem ile poszło na jedzenie,
na kosmetyki, sprzęt domowy, sanochód a ile np. na wypad w Alpy.

Pozdr,
--
ŁK

34. Data: 2006-06-20 16:53:19

Od: "Margola" <margola_@_kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:44982656$1@news.home.net.pl...

> [...]
> bilanse wszystkich wydatków, z zapisywaniem ile poszło na jedzenie,
> na kosmetyki, sprzęt domowy, sanochód a ile np. na wypad w Alpy.

Po dwóch miesiącach takich notatek zapadłam na nerwicę, zaczęłam obgryzać
paznokcie i dopadła mnie bezsenność z galopadą myśli. Strrrraszne
doświadczenie.

Margola

35. Data: 2006-06-20 19:24:02

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Margola napisał(a):
> [...]

> Po dwóch miesiącach takich notatek zapadłam na nerwicę, zaczęłam obgryzać
> paznokcie i dopadła mnie bezsenność z galopadą myśli. Strrrraszne

Bo ja wiem... może dla niektórych straszne. Przez jakiś czas
prowadziliśmy zmoją Żoną taki zeszyt wydatków (który zresztą
jeszcze kilkadziesiąt lat temu był zalecany jako absolutnie
niezbędny dobrej Pani Domu). Prowadziliśmy to bynajmniej nie
dlatego że któreś z nas ma skłonności do zaciągania dziwnych
kredytów, tylko po prostu po to, by mieć kontrolę nad naszymi
wydatkami. Ale - jeśli prowadzenie takiego zeszytu może być
tramatycznym przeżyciem - to może tym bardziej jest to dobra
rada dla autora wątku.

Pozdr,
--
ŁK

36. Data: 2006-06-20 19:25:33

Od: "tegesik" <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taka kwota, którą można niepostrzeżenie wydać w ciągu roku dodatkowo. Co
> innego, gdyby te pieniądze jakoś jednorazowo ginęły,

sęk w tym że to własnie giną jednorazowo
poza tym widże na co wydajwmy, razem robimy zakupy (przwważniw w
hipermarkecie do którego razem jeżdzimy samochodoem bo żona prawka
nie ma)
gdyby szły na bieżące życie dlaczego by tak reagowała na moje
prośby o wyjasnienie (to okropne milczenie), jak okaząło się pół
roku temu że ten przelew wyparował to zrobiłem symulację: pod
koniec marca przelałem kasę, w sierniu już tych pieniedzy nie było,
czyli przez 4 miesiace rozpłynłeo się 5 tys. czyli 1200/mies. nie
zauważyłem, abyśmy wtedy jakoś lepiej na bieżaco żyli, wiecej
jedzenia ciuchów, przejemnosci...
jak już komuś napisałem to przez dwie trzecie miesiąca plus (czynsz
i kredyt za mieszkanie) utrzymujemy się z mojej pensji
myślałem o kosmetykach, ma ich mnóstwo, ale ich nie przybywa
więc sam już nie wiem
ma ktoś pomysł jak przekonać ją do rozmowy,?

37. Data: 2006-06-20 19:31:08

Od: "tegesik" <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

\>
> [...]
> wydatkami. Ale - jeśli prowadzenie takiego zeszytu może być
> tramatycznym przeżyciem - to może tym bardziej jest to dobra

nie uwuerzysz, ale robiłem już tak kiedyś, zndziło mi się bo i tak
stwirdziłem że swoje wydatki mam pod kontrolą, mogłem cos
odłozyć, wydawało mi się że jej też, ale tu niby wszystko
ładnie, się bilansuje, zostaje coś na spłatę debetu (bo kiedyś
trzeba spłacić) a okazuje się że debet nie spłącony a dodatkowo
są inne kredyty.

38. Data: 2006-06-20 19:46:35

Od: "Margola" <margola_@_kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:44984ad2$1@news.home.net.pl...
> Ale - jeśli prowadzenie takiego zeszytu może być
> tramatycznym przeżyciem - to może tym bardziej jest to dobra
> rada dla autora wątku.

Koszty stałe utrzymania (mieszkanie, kredyty, ubezpieczenia, przedszkole,
niania....) zestawione w jedno - przeraziły mnie.

Nad resztą staram się mieć kontrolę. Nawet, gdy ją tracę - tracę świadomie,
rzadko i potem pokutuję ;)

Margola

39. Data: 2006-06-20 20:08:28

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tegesik napisał(a):

> ma ktoś pomysł jak przekonać ją do rozmowy,?

Mówisz, że żona milczy... A jak właściwie Ty tę rozmowę zaczynasz? Od
wymówek, pretensji? Może tu jest pies pogrzebany? Jeśli zaczynasz robić
jej wyrzuty, to ona się zacina, boi się Twojej reakcji. Może powinieneś
się przyjrzeć dokładnie jej życiu? Nie mówię, żeby od razu ją
szpiegować, ale w ogóle zainteresować się, co się z nią dzieje, dokąd
chodzi, co robi w wolnym czasie, jakie ma układy w swojej rodzinie. Może
za mało uwagi jej poświęcasz i dlatego mało o niej wiesz?
Aha, a na kosmetyki można wydać fortunę, popatrz jakie ma marki w
łazience ;-).

Pozdrawiam
Ewa

Szukasz pieniedzy?
Proszę pomóż mi!!!
bylo: mam romans....:)
Ma ktoś pomysł na żonę?
prawo dziecka do dziedziczenia po ojczymie