RE: takie sobie spojrzenie

1. Data: 2000-12-04 11:51:38

Temat: RE: takie sobie spojrzenie
Od: b...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Jestem tego samego zdania co Ty. Dlatego kwiatow w ogrodzie nie zrywam do
wazonu. No chyba, ze dla kogos w ramach prezentu. Kwiaty w wazonie owszem,
są piekne na poczatku. Ale przezywam przykrosc patrzac jak wiedna i
umieraja.
Pozdrawiam
Basia P.

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.ogrody
http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

2. Data: 2000-12-04 12:00:23

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Zrywajac kwiat, nie popelniasz morderstwa na roslinie, bo one maja
zdolnosci regeneracji. zwierzatku nie mozna nic urwac bez szkody dla
niego, roslina jako osobnik przezyje bez trudu. wyda inne kwiaty.
morderstwem jest wykopanie rosliny i wyrzucenie jej na kompost. ale
niestety czasem jest to nieuniknione, choc mnie to zawsze strasznie
boli...
Dorota

3. Data: 2000-12-04 14:38:06

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...gov.pl>,
d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) wrote:

> morderstwem jest wykopanie rosliny i wyrzucenie jej na kompost. ale
> niestety czasem jest to nieuniknione, choc mnie to zawsze strasznie
> boli...

Tak samo morderstwem jest uciecie choinki :-(
To jest do unikniecia.

Michal

--
Michal Misiurewicz
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

4. Data: 2000-12-04 14:59:35

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

a tu sie zgodze. mam sztuczna. to nie to samo, ale zal mi tych zeschlych
kikutow, ktore leza potem na trawnikach. w warszawie taki narod, ze
choinki wyrzuca sie przez okno...
Dorota

5. Data: 2000-12-04 21:02:06

Od: "agn." <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A plastik obwieszony bombkami jest ładny? i co z zanieczyszczeniem
środowiska (czyli mordowaniem już nie tyko roślin, ale i zwierząt) przy
produkcji tegoż plastiku i utylizacji, jak się taka choinka znudzi?

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:90ga8e$v80$...@n...deja.com...

6. Data: 2000-12-04 22:38:14

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Pierwsze moje "wejscie na ten watek" mialo byc zartem.
Ze sprawa sie rozwija, napisze co jeszcze przyszło mi do głowy.

Uzytkownik "Dorota Nowicka" <d...@n...gov.pl> napisal w wiadomosci
> Zrywajac kwiat, nie popelniasz morderstwa na roslinie,

Powiem więcej, w wielu wypadkach, jest to działanie dobroczynne dla rośliny.

1. Jest grupa roślin, także ozdobnych, zwanych zielnymi. Charakteryzują się
one tym, że kończą życie po wydaniu owocu i nasion. Jeżeli zerwiemy z takiej
rośliny kwiat to nie dopuścimy do zawiązania nasion, a więc przedłużymy
życie tej roślinie o kolejny sezon.

2. Zastanówmy się nad forsycja. Ten kto na wiosnę ścina gałązkę tego krzewu,
przyczynia się do jej pełniejszego rozkrzewienia. To spowoduje, ze w
następnym sezonie będzie jeszcze piękniejsza.

3. Weźmy takiego tulipana. Gdy kwiat pozostaje na łodydze, później zawiązuje
owoc. Aby wykształcić owoc roślina zużywa sporo energii. Ten wydatek energii
zmniejsza szanse na wykształcenie dużej cebuli. Ten fakt utrudni, wiec,
świetna formę w roku przyszłym. Z tego wychodzi, ze kto zrywa kwiat tulipana
przyczynia się do jego świetnej przyszłości.

Ktoś powie, ze ludzie, w swoim snobizmie, robią to tylko w celu ozdobienia
własnego życia.

A czy nie jest chwalebnym, przyczynianie się, do piękniejszego życia innych?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2000-12-05 08:55:35

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Bez przesady. nie strasz utylizacja. znacznie wiecej zwierzat zabijesz,
kiedy wyrabiesz choinki. a plastik obwieszony bombkami jest ladniejszy
niz te drapaki, stojace na placach i czekajace az ktos sie zlituje. a
potem wyrzucane na smietnik.
Dorota

8. Data: 2000-12-05 09:11:59

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Nowicka wrote:
> [...] a plastik obwieszony bombkami jest ladniejszy

Rzecz gustu.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K. :-)

9. Data: 2000-12-05 18:28:34

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

In article <90h0r0$6dr$1@sunsite.icm.edu.pl>,
"agn." <a...@f...onet.pl> wrote:
> A plastik obwieszony bombkami jest ładny? i co z zanieczyszczeniem
> środowiska (czyli mordowaniem już nie tyko roślin, ale i zwierząt) przy
> produkcji tegoż plastiku i utylizacji, jak się taka choinka znudzi?

Oczywiscie rzecz gustu. Jesli chodzi o utylizacje, to chyba tak czesto
nie nastepuje, bo taka choinke mozna uzywac przez wiele lat.

Ja od kilku lat jedynie okrecam swiatelkami swierczek przed domem;
plastiku nie lubie. A propos, czy w Polsce ciagle sprzedaja choinki
robione z galezi przywiazanych drutem do kija?

Michal

10. Data: 2000-12-05 18:49:28

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

In article <90j8hu$f4a$1@news.tpi.pl>,
"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote:

> [...]
> świetna formę w roku przyszłym. Z tego wychodzi, ze kto zrywa kwiat tulipana
> przyczynia się do jego świetnej przyszłości.

Oczywiscie jest to sensowny punkt widzenia. Ale mozna rozumowac tak:

1 i 3. Rosliny te staraja sie wyprodukowac nasiona, aby przedluzyc swoj
gatunek, a my im to uniemozliwiamy.

2. A moze forsycja nie chce byc piekna (w pojeciu ludzkim) tylko po
prostu chce rosnac w spokoju?

A jak na czlowieka napuscimy roj komarow, to on tak zabawnie macha rekami.
Jaka z tego mozna miec ucieche! I nic to mu nie szkodzi - wprost przeciwnie:
miesnie sie rozwijaja i jest zdrowszy. :-)

Michal

--

znów ten Botanikus
kradna mi swierki !!!