tamaryndowiec

1. Data: 2001-06-08 18:45:17

Temat: tamaryndowiec
Od: "amigo_pz" <a...@s...member> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie w Krakowie mozna kupic tamaryndowca obojetnie w jakiej postaci.

1. Data: 2001-06-12 09:23:20

Temat: Odp: tamaryndowiec
Od: "ISIA" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik amigo_pz <a...@s...member> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9fr6cu$9i5$...@n...tpi.pl...
> Gdzie w Krakowie mozna kupic tamaryndowca obojetnie w jakiej postaci.

A ja mam dokładnie odwrotny problem.
Dostałam w prezencie taką małą paczuszkę z napisem TAMARIND (to chyba to
samo?) i nie mam pojęcia co to jest i co można z tym zrobić. Jakaś
podpowiedź?

Pozdrowienia
ISIA

1. Data: 2001-06-13 16:50:13

Temat: Re: tamaryndowiec
Od: "amigo_pz" <a...@s...member> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ISIA" <i...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dostałam w prezencie taką małą paczuszkę z napisem TAMARIND (to chyba to
> samo?) i nie mam pojęcia co to jest i co można z tym zrobić. Jakaś

Tamaryndowiec to roslina pochodzaca z Indii. Wystepuje w roznych postaciach
tzn
owoce, sprasowany blok, suszone kawalki, koncentrat i kulki tamaryndowe.
Stosuje sie go w kuchni
Indyjskiej, Tajskiej. Jest skladnikiem wielu curry.

1. Data: 2001-06-15 07:30:18

Od: "ISIA" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Stosuje sie go w kuchni
> Indyjskiej, Tajskiej. Jest skladnikiem wielu curry.

To ja mam właśnie taki sprasowany placek.
I jak go teraz użyć? Łyżeczkę dodać do sosu curry? Czy jakoś inaczej?
I do jakich jeszcze potraw się nadaje, jakieś przepisy?

Pozdrowienia i dzięki za info
ISIA

1. Data: 2001-06-15 19:32:30

Temat: Re: Odp: tamaryndowiec
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>I do jakich jeszcze potraw się nadaje, jakieś przepisy

Na swieta w zeszlym roku zrobilam takie duze krewetki z tamarindo,wyszlo pyszne
ale przypuszczam,ze nie kupisz w Polsce suszonych papryk,ktorych sie uzywa do
sosu wiec podam Ci przepisy na cos innego np.
Zimna zupa z Guerrero
1 cebula drobno pokrojona
4 zabki czosnku posiekane
1 filizanka masy z tamarindo
litr rosolku
pol litra mleka kokosowego
pol puszki smietanki kokosowej
2 lyzki curry
lyzka musztardy
lyzka maki
oliwa,sol,pieprz

ugotowane piersi kurczaka(stad rosolek)
pomidory

Podsmazyc cebule i czosnek,dodac curry potem make.Taka zasmazke wymieszac z
rosolem i mlekiem kokosowym.Wlac tego troche do miksera,dodac
tamarindo,musztarde,smietanke kokosowa ,zmiksowac i polaczyc z reszta w garnku
i gotowac pare minut.Dodac sol i pieprz i ochlodzic i wstawic do lodowki.Zimna
zupe podac z drobnymi kawalkami kurczaka i posiekanym pomidorem.Najlepiej podac
to w miseczkach i kazdy sobie doda do zupy.Mleko kokosowe ja uzywam z puszki
ale mozna uzyc zrobione przez siebie z kokosa.Smietanke" coconut cream"kupuje z
puszki tez.Najlepiej zrobic poprzedniego dnia i wsadzic do lodowki zeby sie
przegryzlo.To curry to tak z hinduska ale jest to przepis meksykanski.
Dotka

1. Data: 2001-06-15 19:37:46

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Lilibell555 <l...@a...com> wrote:
> Na swieta w zeszlym roku zrobilam takie duze krewetki z tamarindo, wyszlo
> pyszne ale przypuszczam,ze nie kupisz w Polsce suszonych papryk,
> ktorych sie uzywa do sosu wiec podam Ci przepisy na cos innego np.
[przepis ciach]
A mogłabyś podać też przepis na krewetki? Proooszę :-)

Anetek
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

1. Data: 2001-06-15 19:40:29

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Inny przepis to sos z tamarindo ale go nie probowalam:
pol kilo tamarindo
pol szklanki ciemnego cukru
swierc szklanki sosu sojowego
sol i pieprz
Wszystko dobrze wymieszac,ugotowac i podac z piersiami z kurczaka.

1. Data: 2001-06-15 20:42:11

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

> mogłabyś podać też przepis na krewetki? Proooszę :-)
>

>Anetek

No pewnie,ze moge oto on:
Krewetki w tamarindo
1 kilogram duzych krewetek
5 papryk "pasilla"
pomidor
mala cebula
ze dwa zabki czosnku
2 lyzki tamarindo
lyzka bulionu w proszku
oliwa,sol

W piekarniku albo na grillu albo na zeliwnej patelni bez tluszczu podpiec
pomidora,cebule,czosnek i papryczki.Nastepnie papryczki umiescic w goracej
wodzie zeby zmiekly,usunac pestki i "zylki".Usunac skore z pomidora.Zmiksowac
to wszystko z odrobina wody w ktorej sie moczyly papryki.Przecedzic.Rozgrzac
troche oliwy,dodac przecedzony sos i smazyc przez moment,dodac tamarindo,sol i
bulion.Na osobnej patelni krotko podsmazyc oczyszczone krewetki i dodac je do
sosu,moment pogotowac i podawac.
Sos ten sie robi typowo jak wiekszosc meksykanskch sosow podpieka,miksuje i
podsmaza.Jak podsmazasz to bedzie bryzgalo na wszystkie strony ale ponoc
wlasnie wazny jest dla tych sosow moment laczenia sie z oliwa.Ma byc goraca!Ma
pryskac!!!Ja czasem nie podpiekam warzywek ale to inny juz smak wychodzi.W tej
salsie do krewetek uzywa sie papryk,ktore prawie ze nie sa ostre.Salsa wiec nie
bedzie bardzo pikantna.
Dotka

1. Data: 2001-06-16 09:16:21

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilibell555" <l...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
uzywa do
> sosu wiec podam Ci przepisy na cos innego np.

Śmietanka kokosowa to rzeczywiście powszechna w Polsce rzecz tak jak
np. świeże figi albo żywe langusty ;o)))
pozdr.Alex

1. Data: 2001-06-17 11:36:11

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Śmietanka kokosowa to rzeczywiście powszechna w Polsce rzecz tak jak
> np. świeże figi albo żywe langusty ;o)))

świeżych fig w PL nie widziałem, ale mleczko kokosowe owszem. Nie tylko
we Wrocławiu czy w Opolu, ale także w Słubicach. W innych miastach
polskich ostatnio nie byłem.

Waldek

Winniczki - co z nimi ?
OT - Soda oczyszczona