tanie panele czy tania mozaika

1. Data: 2002-12-13 10:27:18

Temat: tanie panele czy tania mozaika
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałbym tanim kosztem ułożyć w nowym małym (43m2) mieszkanku podłogę.
Do tej pory brałem pod uwagę tanie panele (ok20zł/m2) lub tanią mozaikę
(ok25zł/m2).
Wiem że ułożenie mozaiki jest o wiele droższe (kleje, robocizna,
cyklinowanie).
Czy walory uzytkowe mozaiki dają jej aż taką przewagę że warto wydać trochę
więcej?
Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Z góry dziękuję za pomoc.
Darek

1. Data: 2002-12-13 10:54:01

Temat: Re: tanie panele czy tania mozaika
Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darek" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
podłogę.
> Do tej pory brałem pod uwagę tanie panele (ok20zł/m2) lub tanią

Doloz koszty pianki lub mat i folii do cen paneli. A koszty ukladania,
lakieru i kleju do cen mozaiki.

Moim zdaniem tanie panele na plycie wiorowej nadaja sie do polozenia
pod dywan zamiast plytek pcv. Jezeli maja byc normalna podloga to tylko
na HDF z twardoscia co najmniej AC4 a te sa w cenach okolo 37 PLN.

Po2 latach zwyklego uzytkowania paneli AC3 z jakoscia nie jest tak
fajnie jak na poczatku.

Pozdrawiam
Zonzi

1. Data: 2002-12-13 11:49:18

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
trochę
> więcej?
> Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Przejdz sie po podlodze z tanich paneli i wsluchaj sie w subtelny odglos
stapania!
Poza tym po kilku latach tanie panele bedziesz musial wyrzucic i polozyc
nowe. Mozaike wystarczy wycyklinowac i polakierowac. A poza tym dlaczego
klasc na podloge cos co tylko udaje drewno?

Zaslav

1. Data: 2002-12-14 08:51:14

Od: "J_K_K" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:atch8h$drr$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> trochę

Witam.
W mieszkaniu mam ułożone zarówno panele (w 1 pokoju) jak i parkiet
jesionowy (też w 1 pokoju). Sa to małe pokoje (6 i 8 m2). Pierwsze były
panele. Po ułożeniu parkietu nigdy więcej nie zdecyduję się na panele.
Wyglądają przy nim żałośnie :((( Jedyną ich zaletą jest koszt początkowy.
Natomiast wszystkie inne cechy przemawiaja za prawdziwym drewnem. Jeżeli
przewidujesz, że dłużej pomieszkasz w tym mieszkanku to tylko PARKIET :)))

1. Data: 2002-12-14 19:36:29

Od: "Dorota" <o...@w...sobie.to> szukaj wiadomości tego autora

> panele. Po ułożeniu parkietu nigdy więcej nie zdecyduję się na panele.

A co Ciebie tak zrazilo do paneli? Wlasnie zastanawiam sie nad ich kupnem.

> Wyglądają przy nim żałośnie :((( Jedyną ich zaletą jest koszt początkowy.
Ogladalam dobre panele i moim zdaniem wcale nie wygladaja zalosnie. W
Niemczech, gdzie ostatnio przez 7 miesiecy mieszkalam w zasadzie uzywa sie
tylko paneli, przewaznie laminowanych. Co kilka lat zmienia sie tam podlogi
na inny wzor, inne meble i ma sie "nowe" mieszkanie.
> Natomiast wszystkie inne cechy przemawiaja za prawdziwym drewnem. Jeżeli
> przewidujesz, że dłużej pomieszkasz w tym mieszkanku to tylko PARKIET :)))

A bierzesz pod uwage cyklinowanie i lakierowanie co kilka lat? Tabuny kurzu
podczas cyklinowania i rozsychajace sie klepki przemawiaja w moim przypadku
przeciw parkietowi. A co zrobisz w przypadku zalania mieszkania (czego
oczywiscie Ci nie zycze, ale neistety zdarza sie)? Parkiet zrywasz i masz
zabawe na nastepne kilka tygodni, panele wymieniasz w weekend.
Poza tym panele sa b. odporne na scieranie, latwo sie je utrzymuje w
czystosci. Ja wlasnie migruje od drewna naturalnego w kierunku paneli
laminowanych...

1. Data: 2002-12-15 14:16:02

Od: ulapod <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:

> [...]
> trochę więcej?
> Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Ja mam panele firmy Prospan i bardzo je sobie chwalę. NIgdy nie podobały mi
się parkiety.
Prospan nie jest drogi i jest wytrzymały.

ulapod

1. Data: 2002-12-15 14:19:48

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Dec 2002 12:49:18 +0100, "Mariusz Wołek"
<m...@l...pl> wrote:

> [...]
>nowe. Mozaike wystarczy wycyklinowac i polakierowac. A poza tym dlaczego
>klasc na podloge cos co tylko udaje drewno?

Niestety - to prawda.Położyłam w pokojach panele - teraz wolałabym
raczek kafle lub parkiet - trwalsze i cichsze.
Eulalka

1. Data: 2002-12-15 16:01:57

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <atg34b$1iu$1@sklad.atcom.net.pl>, Dorota wrote:

> [...]
> tylko paneli, przewaznie laminowanych. Co kilka lat zmienia sie tam podlogi
> na inny wzor, inne meble i ma sie "nowe" mieszkanie.

No to się każdy sam musi zastanowić czy stać go na wymianę podłogi (i
mebli co kilka lat).

> A bierzesz pod uwage cyklinowanie i lakierowanie co kilka lat? Tabuny kurzu
> podczas cyklinowania

Teraz są takie maszyny, że nie ma tabunów kurzu. U mnie kładli prawie
rok temu, nie tumaniło i nie śmierdziało (lakier wodny).
> A co zrobisz w przypadku zalania mieszkania (czego
> oczywiscie Ci nie zycze, ale neistety zdarza sie)? Parkiet zrywasz i masz
> zabawe na nastepne kilka tygodni, panele wymieniasz w weekend.
A po parkiecie nie można położyć paneli?

> Poza tym panele sa b. odporne na scieranie,

Ale jak już się zetrze to zdjęcie drewna, to wyglądają fatalnie.

>latwo sie je utrzymuje w
> czystosci.

Lakierowany parkiet też (woskowany pewnie gorzej).

>Ja wlasnie migruje od drewna naturalnego w kierunku paneli
> laminowanych...

Kładzenie parkietu to bardzo wyczerpujące doświadczenie, zżera nerwy,
ale ja dla siebie chyba nie widzę alternatywy. No chyba, że, jak ktoś
pisał, kafle. A i jeszcze deski, ale do bloków się nie nadają. Albo
jakieś super-hiper panele, ale wtedy wyszłoby drożej niż parkiet.

Renata

Materac długości 190 cm - gdzie we Wrocławiu?
UWAŻJACIE NA DEKORAL!!!
akukulatorki do szczoteczek , telefonow itp.
Kuchnie gazowo-elektryczne
[majsterkowanie] szuflady