tarka na placki ziemniaczane

91. Data: 2009-09-01 15:39:15

Temat: Re: tarka na placki ziemniaczane
Od: Zbylut <Z...@N...zzz> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiacz napisal(a):

> A to własnie się lenistwem nazywa :-)

lenistwo to jakby się nie chciało jedzenia robić, to raczej wygodnictwo
jak już:)

> Jak najbardziej :-)

różne są gusta, w rzece na tarce pranie trzesz? =]

> A widzisz!jakbys umiał to byś nie robił tego przez 5 minut tylko znacznie
> szybciej :-)

4 minuty w wariackim tempie?

> A jak wystapia to umrzesz z głodu bo elekktryczny nóz nie działa, a zwykłym
> to strach, bo można palce stracić ?

kiedyś używałem ręcznego i palce mam wszystkie. Co więcej, dzięki temu
mam porównanie co jest wygodniejsze i bardziej efektywne.

> Jeden kubek tez w zmywarce myjesz ? Tak pytam.

wsadzam go do zmywarki, myje się z resztą naczyń. To wszyscy robią
inaczej? :)

> Ja myję. Szybsze niż proces zmywania w zmywarce. :-)

myj sobie, co mi tam :)

--
pozdrawiam, Zbylut

92. Data: 2009-09-01 20:06:39

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Wrz, 16:00, Zbylut <Z...@N...zzz> wrote:

> nie wiem skąd wnioskujesz że oczekuję że inni będa mnie naśladować -
> po prostu intryguje mnie używanie zacofanej techniki w XXI w. i chętnie
> poznałbym przyczyny.

Dostałeś na to odpowiedź, ale jej nie zauważyłeś.

Ania

93. Data: 2009-09-01 22:35:30

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Każdy robi, jak chce, może i umie.
> Jeden zmechanizowanie i ułatwianie sobie życia może nazywać lenistwem,
> inny wygodą - i dobrze. Dla leni też jest miejsce pod wielkim dachem
> świata. Możesz sobie prać w potoku, nic mi do tego. Ale nie rozumiem
> misyjno-oceniających zapędów wobec tych, którzy żyją wg innej, niż Twoja
> modły.

A gdzież tu misja ? Gdziez tu ocena ? O popędzie, tzn. zapędzie nie
wspominajac. :-)
pzdr
grzesiacz

94. Data: 2009-09-01 22:40:09

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości

> lenistwo to jakby się nie chciało jedzenia robić, to raczej wygodnictwo
> jak już:)

Eeee tam. Lenistwo i tyle. Choc to nie potzreba ale wszak lenistwo jest
matką (ojcem ?) wynalazków.

> różne są gusta, w rzece na tarce pranie trzesz? =]

Niestety najbliższa rzeczka parę kilometrów ode mnie płynie :-(
tak więc praleczki sobie używam w najlepsze :-)

> 4 minuty w wariackim tempie?

3, bez pospiechu :-)

> [...]
> mam porównanie co jest wygodniejsze i bardziej efektywne.

> wsadzam go do zmywarki, myje się z resztą naczyń. To wszyscy robią

Znam takich co upychaja przez dni pare do zmywarkli i potem myją, a znam
takich co i dwa talerze potrafia w zmywarce umyc :-0

> myj sobie, co mi tam :)
>
> --
> pozdrawiam, Zbylut

I ja Cie tez :-))

95. Data: 2009-09-01 22:41:12

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to ma do rzeczy? I skąd taka napastliwość?
> Nie używasz pralki, odkurzacza, samochodu, miksera?
> Bo rodzice nauczyli Cię prać, zamiatać, chodzić i mieszać łyżką?

Hehe, i kto tu jest napastliwy ?

pzdr
Grzesiacz

96. Data: 2009-09-01 22:44:21

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to raczej już na siłę udowadnianie swojej "racji" :)

nie no nie na siłę. Na siłę to można konserwę otwierać ;-)

pzdr
Grzesiacz

P.S.
ale podoba mi sie, że się nie obrażasz, a "bejbik" jakby sie mocno poruszony
poczul ;-))

97. Data: 2009-09-01 22:52:54

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czeremcha zapodal(a):

> pomyliłaś tytuł "flejma", brzmi on raczej "uzasadnienie utrudniania
> sobie życia" - jakos nikt nie potrafi podac sensownych argumentów poza
> głupimi typu "wojna" itp.

Ale jakich oczekujesz argumentów ?
Scieranie w mikserze 2 marchewek i jednego jabłka jest znacznie wolniejsze
niż na tarce
(mikser trzeba potem rozmontowac, umyc, wytrzec, zmontowac)

> nie wiem skąd wnioskujesz że oczekuję że inni będa mnie naśladować -
> po prostu intryguje mnie używanie zacofanej techniki w XXI w. i chętnie
> poznałbym przyczyny.

Bo używanie wyrafinowanej techniki rodem z przyszlości nie zawsze jest
opłacalne dla niewielkich ilości ( małej liczby) składników.

Wiadomo, że jak robisz czegoś wiekszą ilość, to łatwiej ( szybciej) będzie
to zrobić w potocznie nazywanym "mikserem" specjalistycznym urządzeniu, ale
przy linijce wyżej jednak wlaśnie raczej nie :-)

pzdr
misyjno oceniajacy zacietzrewiony wswoich pogladach w/g "Bejba" Grzesiaczek
;))

98. Data: 2009-09-02 04:48:27

Od: "Shivman" <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości
> tzn ręczne siekanie daje Ci większą przyjemność niż wysłużenie się
> robotem?
> Bo mi przyjemność sprawia widok pracy wykonanej przez robot w ciągu kilku
> sekund gdy wiem, że ja ręcznie to samo musiałbym robić 5 minut.

Tak, oczywiście że mam przyjemność.
Wiesz... czasem płynę na spływie kajakowym kilka dni a można by to pokonać
motorówką w ciągu niecałego dnia, czasem chodzę po górkach.........
No i może wiesz że ręcznie wykonane prace są droższe ;-)
No i gdyby tak wszysko za mnie zrobiły roboty to by mnie brzuch urósł i
zrobił bym się leniwy ;-)
Ale nigdy nie wykonasz w ciągu kilku sekund tarcia nawet kilku różnych
owoców/warzyw, biorąc pod uwagę cały proces przygotowania i umycia
urządzenia.
Jest raczej odwrotnie.
Przykładowo tarką szybciej wykonasz starcie nawet kilku marczewek niż
melakserem.
Nie wsponę że ręcznie jest eko.

Adam

99. Data: 2009-09-02 05:56:28

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shivman" <s...@e...pl> napisał w wiadomości

To wszystko ma różne aspekty emocjonalne.
A sprawa prosta jest - aby obrać duże nierówne ziemniaki nie używam robota,
Aby zetrzeć trzy - cztery warzywa - nie używam robota, ale aby obrobić trzy,
cztery wiadra i więcej warzyw na przetwory zimowe używam robota, zamiast
robić tę pracę ręcznie przez dwa - cztery dni robię wszystko, po za
pasteryzacją, w parę godzin. Tak więc przydają się dobre ręczne narzędzia
pracy, nie wymagające skomplikowanych zabiegów konserwacyjnych i innej
energii po za dostarczaną z organizmu ludzkiego, nie psujące się, a na
odmianę tam, gdzie chodzi o wydajność pożądaną z różnych względów, choćby
więdnięcia i psucia się produktów, gdzie czas ma znaczną cenę, tam użycie
maszyn jest koniecznością. A praca wykonana dobrze i sprawnie daje
przyjemność i satysfakcję bez względu na rodzaj narzędzia czy maszyny.

100. Data: 2009-09-02 06:18:42

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiacz pisze:

> Hehe, i kto tu jest napastliwy ?

Etam, pokazuję Ci, jak to brzmi, na zasadzie lusterka ciut powiększającego.
Normalnie to chodząca łagodność.
--
Bbjk

BIEDA ZUPKI