tarka na placki ziemniaczane

61. Data: 2009-08-29 16:23:05

Temat: Re: tarka na placki ziemniaczane
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Aug 2009 18:19:06 +0200, lemonka napisał(a):

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> masz

> Obawiam się, że nie tylko ostatnią. Iksel pamięta też wojnę trojańską.
> Dostała wtedy jakieś jabłko i do dziś wierzy, że słusznie jej się
> należało...

Dostaję codziennie nowe.
--

Ikselka.

62. Data: 2009-08-29 16:23:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Aug 2009 17:55:41 +0200, krys napisał(a):

> No popatrz, nie sądziłam, że pamiętasz ostatnią wojnę.

Wystarczy o niej wiedzieć.

--

Ikselka.

63. Data: 2009-08-29 16:54:28

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Wystarczy o niej wiedzieć.

A Ty oczywiście mówisz, co wiesz.
J.

64. Data: 2009-08-29 17:03:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Aug 2009 18:54:28 +0200, krys napisał(a):

> A Ty oczywiście mówisz, co wiesz.
> J.

Nie wszystko. Ale i to, jak widzę, za wiele dla Ciebie. pa.
--

Ikselka.

65. Data: 2009-08-29 21:14:19

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty oczywiście mówisz, co wiesz.
> J.

Wiedzieć to się wie - od starszych ludzi, jest to wiedza nieoceniona i
niedoceniana przez ogół. Ogólnie jednostka może czegoś się nauczyć,
społeczeństwo jak widać - nie.

66. Data: 2009-08-30 06:44:05

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slavinka wrote:

> [...]
>
> Wiedzieć to się wie - od starszych ludzi, jest to wiedza nieoceniona i
> niedoceniana przez ogół. Ogólnie jednostka może czegoś się nauczyć,

Mądry wie, co mówi, głupi mówi co wie. Co ma wspólnego wojna z ze spędzeniem
iluś lat na gotowaniu dla rodziny? Bo czeremcha zarzuciła przedpiścy brak
stażu w kuchni, a nie że wojny nie pamięta.
J.

67. Data: 2009-08-30 06:51:01

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> iluś lat na gotowaniu dla rodziny? Bo czeremcha zarzuciła przedpiścy brak
> stażu w kuchni, a nie że wojny nie pamięta.

Gotowania uczyły mnie matka, babka i inne stare kobiety z mojej rodziny, a
one nie jedną wojnę przeżyły i tłumaczyły jak było, z czego wiadomo co
zrobić, aby pewne biedy nie powtórzyły się.

68. Data: 2009-08-30 07:11:07

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slavinka wrote:

> Gotowania uczyły mnie matka, babka i inne stare kobiety z mojej rodziny, a
> one nie jedną wojnę przeżyły i tłumaczyły jak było, z czego wiadomo co
> zrobić, aby pewne biedy nie powtórzyły się.

A ja się nauczyłam sama i śmiem twierdzić, że to pozwoliło mi nie miec
ograniczeń. No i wykazałeś związku jednak między latami gotowania ( i
wyższością tarki na korbkę od tarki na prąd) i latami od wojny.
J.

69. Data: 2009-08-30 08:19:57

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ograniczeń. No i wykazałeś związku jednak między latami gotowania ( i
> wyższością tarki na korbkę od tarki na prąd) i latami od wojny.

Nie byłem w opozycji, mam zdublowane urządzenia i maszyny, z tym, że
doskonałe tarki to były może rok temu firmy Porkert - doskonałe, odlewy
żeliwne, ale wyszła większość z oferty, widocznie też ich sprywatyzowano,
jak wiele zakładów w Polsce. Ta moja na przyssawkę była o tyle lepsza od
płaskich, że można było przerabiać szybciej większą masę na braję. :-)))))
Ma trzy bębny tak jak maszynka Diana Zelmera - jeden do szatkowania na
plasterki i dwa na wiórki większe i mniejsze. Jest sprawna choć przyssawka
słabo trzymała jak pamiętam, a może to ja się zbyt spieszyłem... :-)))))))
Produkował je DOMGOS z Krakowa - mam szatkownicę tej fimy ponad trzydzieści
lat - używam głównie do ogórków na mizerię, regulowana szerokość szsczeliny
więc i grubość plasterków. Nadal produkowana podobnie jak zwykłe tarki.
Napisałem do nich o informację na temat tej będnowej.
Link:
http://www.domgos.netax.pl/ta.html

70. Data: 2009-08-30 08:58:00

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

http://www.quelle.pl/pl/q4r/home/suche/FH_bmZoX3BhZ2
V0eXBlPWRldGFpbCZuZmhfYWN0aW9uPXNlYXJjaCZmaF92aWV3X3
NpemU9MTgmJmZoX3NlY29uZGlkPXBsXzI1MzA1NCZmaF9saXN0ZX
JfcG9zPTEmZmhfbG9jYXRpb249JTJmJTJmcXVlbGxlX3BsJTJmcG
xfUEwlMmYlMjRzJTNkVGFya2EmZmhfZWRzPSVjMyU5ZiZmaF9yZW
Z2aWV3PXNlYXJjaA==//m-253054/index.html

Tu!!!!!!
http://www.quelle.pl/pl/q4r/neu_aktuelles/katalog_ex
tra_przeceny/mieszkanie//m-260733/index.html

http://www.apmsc.pl/2415h.htm

http://www.rossi.pl/4131_silit_lupo_mlynek_z_trzema_
wymiennymi_ostrzam_0020.7935.01.rossi

Tu ciekawa maszynka do makaronu:
http://www.porkert.cz/edetail.php?prodid=10

Porkert produkował mnóstwo takich maszynek do kuchni, zostało niewiele, ale
niekóre warte zakupu: http://www.porkert.cz/edetail.php?prodid=9 ma wymienne
noże do steków i do krojenia zieleniny.

BIEDA ZUPKI
Kolendra z torebki