tarta - przepis Pascala

1. Data: 2004-10-04 08:55:48

Temat: tarta - przepis Pascala
Od: "Kriss" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pascal w połowie wrześnai prezentował przepis na tartę "do góry nogami" w
której ciasto układa się górze i zapieka. Czy ktoś ma może ten przepis, bo
nie ma go chyba na stronie Pascala.
Kriss

1. Data: 2004-10-04 09:03:28

Temat: Re: tarta - przepis Pascala
Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kriss" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pascal w połowie wrześnai prezentował przepis na tartę "do góry
nogami" w
> której ciasto układa się górze i zapieka.
Poszukaj "tarta tatin", o ile pamietam byla na portalu gazeta.pl w
dziale kuchennym.

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-10-04 09:20:27

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cjr391$6gs$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Kriss" <k...@o...pl> wrote:

> Pascal w połowie wrze?nai prezentował przepis na tartę "do góry nogami" w
> której ciasto układa się górze i zapieka. Czy kto? ma może ten przepis, bo
> nie ma go chyba na stronie Pascala.
> Kriss

Tarte tatin. Wielokrotnie tu omawiane
<http://tinylink.com/?RzhyCIQCqk>

Ponieważ jednak Paul nie przetłumaczył jak się zdaje przepisu ze stron:

<http://www.tarte-tatin.com/>

to podaję go w skrócie:

Okrągłą formę na tartę o średnicy ok. 24 cm smarujemy obficie masłem i
posypujemy 125 gramami cukru pudru. Układamy na tym ćwiartki z 1 kg
jabłek, wypukłością do dołu, uzupełniając puste miejsca dużymi
plastrami.
Podgrzewamy na małym ogniu ok. 10 - 15 min, aż cukier zacznie się
karmelizować. Wkładamy do piekarnika przy 180 - 200 stopniach na
kwadrans. Następnie wszystko szczelnie przykrywamy plastrem ciasta
kruchego lub francuskiego nieco większym do formy. Pieczemy dalej ok
kwadransa. Wyjmujemy z pieca, formę odwracamy i wyrzucamy gotową tartę.

Władysław

1. Data: 2004-10-04 09:21:37

Od: "Janusz Wegrzyn" <j...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://poprostugotuj.onet.pl/kuchnia/ksiazka/itemid6
2/

1. Data: 2004-10-04 09:29:46

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> Wyjmujemy z pieca, formę odwracamy i wyrzucamy gotową
> tartę.

Mi byloby szkoda wyrzucic.
NMSP :)

Ania

1. Data: 2004-10-04 09:33:40

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cjr5ck$e7e$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> wrote:

> Mi byloby szkoda wyrzucic.

To za pierwszym razem Za drugim może wyjdzie. ;-)

Władysław

1. Data: 2004-10-04 10:21:42

Od: "Kriss" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie, dzieki, mozna zawsze na was liczyć
Pozdrawiam
Kriss

Bulionowa kostka rybna
zmywarki >> aquasensor
polecam - szarlotka sypana
Vegemite- co to??
Po czym rozpoznać prawdziwy chleb razowy w sklepie?