teraz ksiadz....

111. Data: 2011-01-23 23:24:18

Temat: Re: teraz ksiadz....
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jan 2011 17:13:25 -0600, Iwon(K)a napisał(a):

> zebys tylko w tym sie mylila, to bylby i tak juz duzy sukces.

Ja bym naprawdę chciała się mylić w całokształcie Twojego przypadku, nie
tylko w tym.

112. Data: 2011-01-23 23:26:09

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym naprawdę chciała się mylić w całokształcie Twojego przypadku, nie
> tylko w tym.

zeby tylko to dotyczylo mojego caloksztaltu, to bylby to najmniejszy
problem...

i.

113. Data: 2011-01-23 23:26:20

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jan 2011 23:58:35 +0100, Veronika napisał(a):

> A wcale, że nie nie ma czegoś takiego jak unieważnienie małżeństwa.
> Nie wiesz o czym gadasz, katoliczko.

Istnieje stwierdzenie nieważności _sakramentu małżeństwa_.

Pozdrawiam,
M.

114. Data: 2011-01-23 23:27:45

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://uniewaznienie.q.info.pl/rozwod-koscielny
> "Otóż na samym wstępie należy wspomnieć, że nie ma czegoś takiego
> jak
> ‘rozwód kościelny’. Ten termin przyjął się w potocznym języku
> zastępując
> ‘unieważnienie kościelnego małżeństwa’. "

Doucz się jednak.
Kościół nie uznaje czegoś takiego jak "rozwód kościelny", ale również nie
uznaje czegoś takiego, jak "unieważnienie małżeństwa".

115. Data: 2011-01-23 23:27:49

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prorok? Jasnowidz? - tylko bardzo dobry psycholog. Ba, BYLE bardzo dobry
> psycholog. Wszystko pozostałe, co wymieniłaś, to prawda. Ta "byle
> nauczycielka" też - dodam tylko "dobra".

Byle bardzo dobry podworkowy psycholog. Spec po prostu nie do
przescigniecia!!!

i.

116. Data: 2011-01-23 23:30:55

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Frank Einstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> Gdyby wszyscy faceci pili?
>

> --
> Pozdrawiam,
> Frank Einstein

bardzo śmieszne ;)
zaczynali by już w przedszkolu, z tęsknoty za kobietą

kiwiko

wybacz, ale muszę iść spać.
Pomyślę nad tym jutro :)
papa

117. Data: 2011-01-23 23:33:48

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyjęcie Sakramentu Małżeństwa w złej intencji sprawia, że jest ono od
> początku nieważne.

> Zapytaj w Kurii Biskupiej - mają tam ludzi od trudnych spraw, tam Ci
> wyjaśnią, co zrobić, kiedy małżeństwo koscielne od początku jest nieważne.

Nie muszę pytać. To małżeństwo POZOSTAJE ważne. Przyjęcie sakramentu w zlej
intencji może być powodem unieważnienia (choć nie musi) dopiero gdy
zainteresowane strony powołają się na ten powód. Kościół z własnej
inicjatywy nie unieważnia niczyjego małżeństwa. Ponadto bardzo trudno jest
udowodnić złą intencję podczas przyjmowania sakramentu. Pojęcie jest tak
ogólne, że sądy kościelne mają z nim problem podczas rozpatrywania wniosków.
Z reguły biorą też pod uwagę inne towarzyszące okoliczności, choć głośno nie
przyznają się. Biskupi bardzo niechętnie o tej kwestii mówią. Raczej
ogólnikowo i wymijająco.
JBP

118. Data: 2011-01-23 23:34:34

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Istnieje stwierdzenie nieważności _sakramentu małżeństwa_.

Otóż to.

119. Data: 2011-01-23 23:36:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jan 2011 17:20:34 -0600, Iwon(K)a napisał(a):

> aha, wierzylas od urodzenia,

Nie, nie od urodzenia. Nikt nie wierzy od urodzenia.

> tylko do slubu czasu nie mialas przyjac
> wczesniejszych sakramentow...

Czasu miałam dość, tylko nie mogłam: mój ojciec był uczciwym komunistą, nie
dwulicowym "czerwonym", chrzczącym i posyłającym do I Komunii Swiętej swoje
dzieci potajemnie w jakiejś wiosce, gdzie diabeł mówi dobranoc, zeby
towarzysze partyjni nie donieśli.
To ja sama, pomimo że ojca ciągle o to wzywano na dywanik, poszłam na
religię w 5 klasie i chodziłam aż do matury, mam świadectwa.
Mojego męża poznałam w 1 klasie liceum, jako wierzącego. Chodziliśmy od
pocz. 2 klasy liceum, wcześniej także wspólnie na religię, bo jesteśmy z
jednej licealnej klasy.
W wieku 21 lat ochrzciłam się, ponieważ wierzyłam, że własnie moje
wstąpienie do Kościoła da nam związek na wieczność, którego oboje
pragnęlismy. Na razie już 30 lat tej wiecznosci mamy za sobą :-)

> czyli sie nawrocilas.

Nie, ponieważ nigdy nie odeszłam od wiary.
Nawrócenie to powrót do wiary.

> co robie, to akurat moj biznes :)

Mylisz się, ale tego nie wiesz.

120. Data: 2011-01-23 23:38:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jan 2011 17:21:20 -0600, Iwon(K)a napisał(a):

> fajny nawet pomysl :)

Nie mój - patrz film "Rozmowy kontrolowane":

"- Miał być szczupak po litewsku, ale że nie dostałem szczupaka, więc
będzie goloneczka w piwie, towarzyszu generale.
- Ooooo, brawo
- Bardzo wystawna wigilia.
- No zgodnie z tradycją właściwie powinien być opłatek.
- Słusznie, słusznie, ale nie róbcie z tego zagadnienia. Najważniejsza jest
tradycja. Podzielimy się jajeczkiem.
- Aha.

* Opis: Rozmowa podczas wigilii u Molibdenów."

Glob...
Ika...
Duch Św. jest Niemcem ? :o/
sa.modzielność -`@'- myśl.enia