teraz ksiadz....

131. Data: 2011-01-24 00:08:08

Temat: Re: teraz ksiadz....
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1gzki0n7omcjp.sij8qscvhn00.dlg@40tude.net...

> Tak uważam. Mam za co go szanować, dziś, wobec powszechnej degrengolady.
> Nie awansował w "hierarchii", nie dochrapał się żadnych bonusów. Umarł
> zawiedziony i zgorszony tym, co pozostało z idei.

podobno wierzyl do konca.......

> Do tej klasy zapisali mnie rodzice, więc jak to za plecami?

aa to jednak byl lekko "obludnym" komunista.

> Czy chodzi Ci o chodzenie? Daj spokój, 7 lat chodzenia w tajemnicy?
> Poza tym - NICZEGO nigdy nie robiłam za plecami rodziców, z wyjątkiem
> jednego nie do końca wypalonego papierosa, z bratem i koleżanką na budowie
> ośrodka zdrowia w mojej miejscowości rodzinnej.
> :-)

znaczy na religie zapisali, mimo ze podobno tato byl "uczciwym" komunista...
teraz rozumiem twoj brak rozpoznania obludy.

> Widzisz, jaka jesteś nielogiczna: dziwi Cię, że wierzyłam, a się nie
> ochrzciłam - a nie dziwisz się ludziom,
> którzy nie wierzą, a przyjmują wszystkie sakramenty i nawet chrzczą swoje
> dzieci :-)

tak dziwie, sie bo skoro wierzylas a tylko nie bylas ochrzczona z "winy"
tatusia
i jego komunistycznej uczciwosci- to pierwsze co bym zrobila jako "wierzaca"
wstapila do krolestwa.....a nie zyla w grzechu pierworodnym. Fuj.
A inni ludzie nie promuja sie na idealna katoliczke, jak ty ....no ale
obluda, wiem juz
skad.

i.

132. Data: 2011-01-24 00:08:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jan 2011 17:45:43 -0600, Iwon(K)a napisał(a):

> widze calkiem co innego,

Ja nie.

XL:
"Nie ma czegoś takiego jak "rozwód koscielny".

[...]

Serio widzisz co innego w mojej wypowiedzi?

133. Data: 2011-01-24 00:09:46

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Już jesli to raczej _zachowanie_ Iwonki (którego intencje być może źle
> odczytałam).

> Nie rozkazuj mi, proszę ;)

Widzisz gdzieś wykrzyknik?

134. Data: 2011-01-24 00:12:13

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

135. Data: 2011-01-24 00:12:17

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Także to.
>

> To dwie osobne sprawy.
> Już wyjaśniłam Fragile.

Ikseleczko powiedz przecie kto jest najmądrzejszy na świecie?

Mylisz się.
Z prawa kanonicznego pała.
No niestety.

136. Data: 2011-01-24 00:17:58

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to coś zmienia w świadomości danej osoby? Jej niczego nie trzeba
> udowadniać. Taka osoba świetnie zdaje sobie sprawę ze swoich intencji. Ma
> zatem cały czas swiadomosć, ze żyje w grzechu i jej małżeństwo jest wobec
> Boga nieważne.
> Co z tego, ze INNI o tym nie wiedzą, bo się nie przyznała.

Ja myślę inaczej:
1. gdy brala ślub, brała go w dobrej intencji
2. później, po ślubie, w jakimś okresie dłuższym lub krótszym, straciła
wiarę
3. skoro już nie posiada wiary, to nie uważa, że żyje w grzechu i nie
obchodzi jej, czy jej małżeństwo jest wobec KK nadal ważne.
Jeśli jednak - jak zakładasz - ma cały czas świadomość życia w grzechu, to
oznacza, że swojej wiary całkiem nie straciła. Jedynie zwątpiła i jest tzw.
zbłąkaną owieczką, ale wciąż wewnątrz kościoła. Czyli jej małżeństwo
pozostaje ważne.

> Widzę, że naprawdę się nie rozumiemy i nie zrozumiemy.

To już Twój własny osąd, nie związany z tematem dyskusji.

Dobranoc :)
JBP

137. Data: 2011-01-24 00:18:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jan 2011 18:08:08 -0600, Iwon(K)a napisał(a):

> podobno wierzyl do konca.......

Gdzie widzisz sprzeczność?

> aa to jednak byl lekko "obludnym" komunista.

Nie rozumiem. Szkoła była świecka.
Gdzie ta obłuda?

> znaczy na religie zapisali, mimo ze podobno tato byl "uczciwym" komunista...
> teraz rozumiem twoj brak rozpoznania obludy.

Dziewczyno, na jaką "religię zapisali"? W tych czasach religia odbywała się
poza szkołą, chodzenie na nią było źle widziane przez władze, ale
tolerowane. Chodziłam na religię w liceum, tak jak w podstawówce, z włąsnej
woli - ojciec nie mógł mi zabronić, wiedział, że chodzę.
Nieznajomość ówczesnych realiów czyni Cię żenująco śmieszną.
:-D

> [...]
> i jego komunistycznej uczciwosci- to pierwsze co bym zrobila jako "wierzaca"
> wstapila do krolestwa.....a nie zyla w grzechu pierworodnym.

Przecież to zrobiłam. W momencie, w którym byłam absolutnie pewna swojego
wyboru. Do tego sie dochodzi stopniowo. Dlaczego uważasz wiek 18 lat za ten
akurat moment?

To i ja Cię zapytam: w którym momencie stwierdziłaś swoją niewiarę? jest to
możliwe do określenia chyba? Dlaczego w tymże momencie nie dokonałaś aktu
apostazji?

> Fuj.
> A inni ludzie nie promuja sie na idealna katoliczke, jak ty ....no ale
> obluda, wiem juz
> skad.

"Wiesz" tylko to, co Ci pomaga wytłumaczyć siebie.

138. Data: 2011-01-24 00:19:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:46 +0100, Veronika napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Widzisz gdzieś wykrzyknik?

Tupnięcia ani bacika też nie było, ale rozkaz był.

139. Data: 2011-01-24 00:19:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jan 2011 18:12:13 -0600, Iwon(K)a napisał(a):

> " Ten termin przyjął się w potocznym języku zastępując"
>
> i.

Czy TY naprawdę masz trudności w rozumieniu tekstu pisanego???

140. Data: 2011-01-24 00:22:18

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy TY naprawdę masz trudności w rozumieniu tekstu pisanego???

nie.

i.

Glob...
Ika...