teraz ksiadz....

161. Data: 2011-01-24 17:10:59

Temat: Re: teraz ksiadz....
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-24 00:47, Ikselka pisze:

> Też, jeśli był on przyjęty w stanie grzechu śmiertelnego, ciężkiego itp.
> lub w tzw złej intencji.

Ciekawe, jak powyższe stwierdzić?

Ewa

162. Data: 2011-01-24 17:20:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jan 2011 18:10:59 +0100, medea napisał(a):

> Ciekawe, jak powyższe stwierdzić?

Dziwne pytanie. Nikt nie zna lepiej swoich uwarunkowań i intencji, niż ich
właściciel.

163. Data: 2011-01-24 17:57:24

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-24 18:20, Ikselka pisze:

> Dziwne pytanie. Nikt nie zna lepiej swoich uwarunkowań i intencji, niż ich
> właściciel.

Mowa o unieważnieniu małżeństwa. Czyli jeśli powiem, że moje intencje
były złe, to nie jestem już mężatką? :-O

Ewa

164. Data: 2011-01-24 18:16:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jan 2011 18:57:24 +0100, medea napisał(a):

> Mowa o unieważnieniu małżeństwa. Czyli jeśli powiem, że moje intencje
> były złe, to nie jestem już mężatką? :-O

Jak to "powiem"? A były?
Jeśli powiem, że zabiłam człowieka, jestem morderczynią? A jeśli zabiłam, a
tego nie powiem, nie jestem nią?

Zdecydowanie się nie rozumiemy.

165. Data: 2011-01-24 19:00:18

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-24 19:16, Ikselka pisze:

> Jak to "powiem"? A były?
> Jeśli powiem, że zabiłam człowieka, jestem morderczynią? A jeśli zabiłam, a
> tego nie powiem, nie jestem nią?
>
> Zdecydowanie się nie rozumiemy.

No nie rozumiemy się, bo nie potrafisz trzymać jednego spójnego kursu
rozmowy, chwiejesz się.

Była mowa o unieważnieniu małżeństwa - twierdzisz, że jest nieważne
wtedy, kiedy intencje w chwili jego zawierania są złe. Przykładowo w
takim razie: jeśli moje intencje były złe, automatycznie nie jestem
mężatką? Ustosunkuj się do tego.

Ewa

166. Data: 2011-01-24 19:02:46

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-24 01:08, Iwon(K)a pisze:

> znaczy na religie zapisali, mimo ze podobno tato byl "uczciwym"
> komunista...
> teraz rozumiem twoj brak rozpoznania obludy.

IMO głupio się czepiasz. Nawet jeśli był zajadłym komunistą, a córka
chciała chodzić na religię i nie zabronił jej tego, to tylko chwała mu
za to, że dał dziecku możliwość poznania innej drogi i wyboru.
O co Ci chodzi?

Ewa

167. Data: 2011-01-24 19:07:36

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-24 01:31, Iwon(K)a pisze:

> wiesz, liczylam na inteligencje taty....
>
> czy tata wiedzial, ze chodzisz na religie?
>

> i owszem nie wiem jakie realia spotykaly dzieci partyjniakow. Osobiscie
> brzydzilam sie partyjniakami, i staralam sie unikac dzieci owych
> "patriotow".
> Moi rodzice nie schanbili sie tym plugastwem. Znam tylko realia osob
> niepartyjnych.....

Szkoda że przy okazji nie zHańbili się też dbałością o Twoją edukację,
przynajmniej w zakresie ortografii języka ojczystego, chociaż to dziwne,
skoro tacy z nich partioci.

> bo tatus juz nie mogl zabronic. I skoro az taka wierzaca bylas jednak
> zylas w grzechu pierworodnym
> mimo, ze juz moglas....dziwne.

Może i Ixi jest zakręcona, ale Ty po prostu dajesz tutaj popis
jadowitości i jakiejś bezgranicznie głupiej nienawiści.

Ewa

168. Data: 2011-01-24 19:47:42

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> akurat z tym okresem w Polsce jakos pasuje.

Nie, Iwonko. Masz prawo do własnej oceny tamtych czasów, ale prawdziwy
patriotyzm (nie pustosłowne deklaracje)był i będzie ponadczasowy i
ponadustrojowy.

JBP

169. Data: 2011-01-24 20:09:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jan 2011 20:00:18 +0100, medea napisał(a):

> jeśli moje intencje były złe, automatycznie nie jestem
> mężatką?

Jesteś nią tylko "na zewnątrz", czyli wobec prawa, i to tylko dopóki nie
stwierdzi się lub sama się nie przyznasz do złej intencji, a raczej
pozostawania w grzechu, w momencie przyjęcia sakramentu. O tym dalej.

Wobec Boga Twoja sytuacja zmieniła się tylko o tyle, że żyjesz w grzechu -
bo z osobą, z którą nie łączy Cię Sakrament Małżeństwa, który jako nieważny
"nie działa".

> Ustosunkuj się do tego.

Prawnie jest tak:
"Kan. 1065 - § 2. Aby przyjąć owocnie sakrament małżeństwa, usilnie zaleca
się, ażeby nupturienci przystąpili do sakramentu pokuty i Najświętszej
Eucharystii." //przed!!!

Sakrament Pokuty wymaga, aby wyznać i pozbyć się złej intencji PRZED
przyjęciem Sakramentu Małżeństwa. Jesli tego nie zrobiłaś, a przyjęłaś
Sakrament Pokuty, popełniłaś grzech cieżki i przystępujesz do sakramentu
Małżeństwa w stanie grzechu cieżkiego popełniając świętokradztwo -
powodujące nieważność sakramentu Małżeństwa ad hoc.

170. Data: 2011-01-24 20:12:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jan 2011 20:02:46 +0100, medea napisał(a):

> IMO głupio się czepiasz. Nawet jeśli był zajadłym komunistą,

Zajadłym? - wiesz, co piszesz?

> a córka
> chciała chodzić na religię i nie zabronił jej tego, to tylko chwała mu
> za to, że dał dziecku możliwość poznania innej drogi i wyboru.
> O co Ci chodzi?

Myślę, że o to, iż w odróżnieniu od mojego ojca, który mnie do niczego nie
zmuszał (tj. do porzucenia wiary) Iwonka zmusiła swoje dzieci do wiary,
choć sama, jak pisze, nie wierzy. Szuka w innych obłudy równej swojej.

Glob...
Ika...
Duch Św. jest Niemcem ? :o/
sa.modzielność -`@'- myśl.enia