termometr

1. Data: 2009-01-19 09:23:08

Temat: termometr
Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam w domu dwa termometry, które teraz znajdują się w jednym
pomieszczeniu tuż obok siebie. Jeden pokazuje 21 C, a drugi 17 C.
Doradźcie co kupić by w miarę wiarygodnie wskazywało temperaturę w
pomieszczeniach, a nie kosztowało wiele.

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

2. Data: 2009-01-19 10:36:42

Temat: Re: termometr
Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tuż obok siebie. Jeden pokazuje 21 C, a drugi 17 C. Doradźcie co kupić by
> w miarę wiarygodnie wskazywało temperaturę w pomieszczeniach, a nie

idziesz do sklepu, wykładasz na ladę kilkanaście termometrów i odrzucasz te
które wskazują skrajne odbiegające od siebie temperatury, kilka z nich
conajmniej powinno wskazywać to samo, bierzesz jeden z nich :-), albo
kupujesz termometr z atestem za kilka stów

robert
www.sabina.studioonline.pl

3. Data: 2009-01-19 20:13:59

Od: "Peters" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> conajmniej powinno wskazywać to samo, bierzesz jeden z nich :-), albo
> kupujesz termometr z atestem za kilka stów

Albo wkładasz termometr do topiącego się lodu i wyznaczasz 0`C

PK

4. Data: 2009-01-19 21:36:15

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"robert" <r...@s...pl> wrote in message

> [...]
> conajmniej powinno wskazywać to samo, bierzesz jeden z nich :-), albo
> kupujesz termometr z atestem za kilka stów

To chyba jedyna sensowna metoda, oprócz może wybrania się do sklepu z
termometrem wzorcowym.
termometr zresztą jak termometr, ale higromentry, zwłaszcza te chińskie
elektroniczne, tutaj to już jest pełna loteria. Mam (bądź miałem
przejściowo) w domu kilka różnych, ich wskazania potrafiły się różnić o
kilkadziesiąt !!!! procent.

J.

5. Data: 2009-01-20 06:44:45

Od: Pako <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> [...]
> elektroniczne, tutaj to już jest pełna loteria. Mam (bądź miałem
> przejściowo) w domu kilka różnych, ich wskazania potrafiły się różnić o

najlepszym sposobem na zbadanie temperatury jest wyjście przed dom i
splunięcie, jak spadnie lód to zostajesz w domu :)

6. Data: 2009-01-20 07:15:17

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Sty, 10:23, hephalump <b...@t...pl> wrote:
> [...]
> <<śmierć wegetarianom>>
> to powiedział *hephalump*
> "Wesoło w czubie i w piętach,/A najweselej na skrętach!"(Tuwim)

Niedrogą, bezprzewodową stację pogody:
http://www.biowin.com.pl/?bio=2&lang=pol&str=4&grupa
=2&podgrupa=10&produkt=695&session=fd32ce6e2261811a4
9c040ffeffeb90b

Można czujnik umieścić w takim miejscu, że nie będzie ogrzewany przez
słonca jak i ciepłe powietrze ogrzewajace się od ściany budynku.

7. Data: 2009-01-20 07:20:46

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Peters pisze:

> Albo wkładasz termometr do topiącego się lodu i wyznaczasz 0`C
>
> PK

Punkt moze zgadzac sie przypadkowo, a liniowosci różne.
Dobrze porównac w 2-ch punktach (czyli jeszcze do wrzatku,
jesli termometr wytrzyma). Albo do jakiegos otworu ciała,
(co zrobil Fahrenheit).

pozdr serd
--
A S

8. Data: 2009-01-20 11:31:16

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. pisze:

> [...]
> Dobrze porównac w 2-ch punktach (czyli jeszcze do wrzatku,
> jesli termometr wytrzyma). Albo do jakiegos otworu ciała,

z tego co pamiętam to Pan F. zmierzył temp. ciała swojej chorej żony.

a temp. topniejącego lodu nie musi mieć 0stC

;)

michał

9. Data: 2009-01-20 13:59:17

Od: "Peters" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> a temp. topniejącego lodu nie musi mieć 0stC
>

> ;)
>
> michał

Drogi Michale , temp topniejącego lodu to ponad wszelką wątpliwość 0`C
(pomijam tu wpływ ciśnienia atm. i innych czynników ważnych przy wyznaczaniu
wzorców temp.) . Zgadzam się z Andrzejem S że dobrze jest wyznaczyć górną
granicę temp i władować go do wrzątku , tylko pytanie czy przeżyje ten
eksperyment i czy liniowość termometru (czytaj jednorodna grubość rurki z
rtęcią , alkoholem) jest zachowana.
Ważne aby przy skalowaniu takiego termometru maksymalnie długo ustalić jego
temp w lodzie.

PK

10. Data: 2009-01-20 14:51:03

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Sty, 12:31, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

> z tego co pamiętam to Pan F. zmierzył temp. ciała swojej chorej żony.
>
> a temp. topniejącego lodu nie musi mieć 0stC
>
> ;)
>
> michał

Jasne, Kelwinie.

Wklady do Aquafilter - gdzie najlepiej kupic
podbijamy rekord
Podlewanie kwiatków doniczkowych?
podłączenie kinkietu
sandwicher