tiramisu

1. Data: 2007-01-04 14:06:40

Temat: tiramisu
Od: Kasia <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ma ktoś sprawdzony przepis na Tiramisu tylko takie prawdziwe z
mascarpone?

2. Data: 2007-01-04 14:39:29

Temat: Re: tiramisu
Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 04 Jan 2007 15:06:40 +0100, Waćpanna lub waćpan Kasia, w
wiadomości <news:enj1d6$sn1$1@srv.cyf-kr.edu.pl> zawarł, co następuje:

> Czy ma ktoś sprawdzony przepis na Tiramisu tylko takie prawdziwe z
> mascarpone?

Wpisz w google
Polecam przepis p.Kręglickiej na gazeta.pl
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Nie przejmuj się maleńka, poniosą Cię... na rękach!

3. Data: 2007-01-05 08:48:19

Od: Kasia <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):
> Dnia Thu, 04 Jan 2007 15:06:40 +0100, Waćpanna lub waćpan Kasia, w
> wiadomości <news:enj1d6$sn1$1@srv.cyf-kr.edu.pl> zawarł, co następuje:

> Wpisz w google
> Polecam przepis p.Kręglickiej na gazeta.pl
Dzięki Tatiana. Pozdrawiam

4. Data: 2007-01-05 13:40:47

Od: "Tess" <s...@s...be> szukaj wiadomości tego autora

Tiramisu z advocatem moze? Z Mascarpone, a jakze...Jest pyszne, niezbyt
slodkie, polecam.
http://www.smakosz.be/przepisy/desery/tiramisuzadvoc
atem.php - przepis
jest szczegolowy, ze zdjeciami.
Pozdrowienia!

5. Data: 2007-01-05 23:59:24

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tess <s...@s...be> napisał(a):

> Tiramisu z advocatem moze? Z Mascarpone, a jakze...Jest pyszne, niezbyt
> slodkie, polecam.

oryginalne tiramisu nie zawiera advocata, choc tak na rozum, to jaja w nim są
(ja daję mniej ubitych białek, bo dla mnie się zbyt rozlazłe robi, choć zdaję
sobie sprawę z tego, że profanuję ;-)) no ale wódy w nim niente.

h.

6. Data: 2007-01-11 09:53:16

Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> Czy ma ktoś sprawdzony przepis na Tiramisu tylko takie prawdziwe z
> mascarpone?

Ja robię według przepisu z książki "Kuchnia włoska" (kiedyś w Świecie
Książki była taka seria "Najlepsze dania")

2 łyżki kawy
200 ml wody
ew. 1 łyżka amaretto i koniaku
3 żółtka
4 łyżki miodu
300 g mascarpone
1 spód biszkoptowy
1 łyżka kakao
kakao do posypania

Kawę zagotować w wodzie, przefiltrować ostudzić. Ewentualnie dodać amaretto
lub koniak. Żółtka ubić z miodem na puszystą masę, wymieszać z mascarpone.
Jedną trzecią kremu przełożyć do płytkiej salaterki, przykryć spodem
biszkoptowym, skropić naparem kawowym, oprószyć kakao. Na wierzchu umieścić
pozostały krem, wstawić do lodówki, oprószyć kakao.

Tak to wygląda przepisane słowo w słowo z książki. Moje drobniutkie
modyfikacje:
- robię więcej kawy w ekspresie (i dodaję troszkę więcej alkoholu; daje
bardzo dobry posmak). Dla mnie tiramisu musi być mokre. Tylko trzeba uważać,
żeby nie przesadzić, bo będzie pływać. I dobrze je zrobić sporo wcześniej i
trzymać w lodówce, a kakao oprószyć tuż przed podaniem.
- w sklepach są opakowania mascarpone po 250g, co w zupełności wystarcza.
- zamiast spodu biszkoptowego używam zwykłych podłużnych biszkoptów
(ostatnio próbowałam takich niby specjalnych do tiramisu i nie widziałam
specjalnej różnicy poza tym, że trudniej się nasączały kawą)
- robię dwie warstwy biszkoptów, bo nie lubię, jak to jest takie płaskie...

Życzę smacznego
K :))

Pyszne Paluszki
Frytki... [serio]