tkanina szmerglowana?

1. Data: 2006-01-31 17:30:17

Temat: tkanina szmerglowana?
Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Natknęłam się na taki termin w ofertach hurtowni. Może mi ktoś
wytłumaczyć co to u licha znaczy? Jedyne co mi się kojarzy to mój tato
nazywający szmerglowym papier ścierny. Ale co ma piernik do wiatraka??

Pozdrawiam
Ania L.

2. Data: 2006-01-31 19:48:53

Temat: Re: tkanina szmerglowana?
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

aniai wrote:
> [...]
> wytłumaczyć co to u licha znaczy? Jedyne co mi się kojarzy to mój tato
> nazywający szmerglowym papier ścierny. Ale co ma piernik do wiatraka??

No jakto co? Jakby wiatrak nie mielił zboża na mąkę, nie byłoby z czego
robić pierników ;)
Ale o takiej tkaninie niestety nie słyszałam.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2006-01-31 21:13:45

Od: "Iguana" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wytłumaczyć co to u licha znaczy? Jedyne co mi się kojarzy to mój tato
> nazywający szmerglowym papier ścierny. Ale co ma piernik do wiatraka??

Szmerglowanie polega na ocieraniu tkaniny o wałek na którym są powiedzmy
elementy typu szczotka druciana. W efekcie zewnętrzna strona tkaniny jest nieco
poszarpana ale w skali mikro i daje efekt troche aksamitny w dotyku. Mam
nadzieje że to dobrze wyjasniłam. Efekt ten dobrze widac na mikrofazach.
NIeszmerglowane są gładkie i czasem nieco połyskliwe a po szmerglowaniu robią
sie matowe i takie milsze w dotyku.

Duzo niepotzrebnej wlóczki
szycie czapek
szycie czapek