tlusty czwartek....

1. Data: 2001-02-17 14:30:37

Temat: tlusty czwartek....
Od: "Bartek" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zbliza sie taki dzien jak tlusty czwartek - w zwiazku z tym chcialam poznac
wasze propozycje na wykonanie paczkow - wiadomo ze kazdy ma inne gusta, ale
jaki wedlug was jest idealny paczek 0 i jak go zrobic?
Ja uwielbiam takie jak w Dunkin Donats - mieciutkie i puszyste - mozna ich
zjesc z 6 naraz.......
Nikusia

1. Data: 2001-02-17 15:09:24

Temat: Re: tlusty czwartek....
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartek" <n...@p...fm> napisał...
> [...]
> jaki wedlug was jest idealny paczek 0 i jak go zrobic?
> Ja uwielbiam takie jak w Dunkin Donats - mieciutkie i puszyste - mozna

Ja poważam te od Bliklego... mniam, ale nie w tłusty czwartek - no chyba, że
ktoś inny stoi tego dnia w kolejce - ręczę, że są to bite 3 godziny
stania...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-02-17 16:42:24

Od: "Grom" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taka super cukiernia w Rembertowie na ul. Gen. Hrusciela. Nie tylko
paczki maja smaczne :-)
Ludzie przyjezdzaja do niej nawet z drugiego konca miasta.

1. Data: 2001-02-17 17:00:57

Temat: Odp: tlusty czwartek....
Od: "batory" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bartek <n...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:96m1pn$cbu$...@n...tpi.pl...
> [...]
> jaki wedlug was jest idealny paczek 0 i jak go zrobic?
> Ja uwielbiam takie jak w Dunkin Donats - mieciutkie i puszyste - mozna

Przedwojenny przepis na pączki, czasem je robię, ale ostrzegam, że są bardzo
pracochłonne.
Ciasto:
1/2 kg mąki
15 żółtek
20 dag masła
8 dag drożdży
szklanka przegotowanego mleka
Dodatki
1/2 laski wanilii drobniutko posiekanej
2 krople olejku migdałowego
cukier puder do posypania
1 kg smalcu do smażenia
słoiczek powideł śliwkowych do nadziania
Mąkę przesiać. 1/3 szklanki mleka lekko podgrzać i rozpuścić w niej drożdże.
Resztę mleka zagotować i zaparzyć nim 10 dag mąki (dokładnie wymieszać).
Następnie połączyć jedno z drugim w dużej misce, dodając w razie potrzeby
mąki lub jeszcze mleka, aby w efekcie powstał zaczyn gęstszy wyraźnie od
ciasta na kluski kładzione. Zaczyn postawić spokojnie w ciepłym miejscu, aby
ruszył (ok. 1/2 godz.)
W tym czasie żółtka utrzeć z cukrem na parze, ostudzić i dodać do zaczynu
wraz z resztą mąki. Teraz przez minimum 1/2 godziny wyrabiać rękami po czym
wlać sklarowane ciepłe masło i wyrabiać jeszcze 10 minut. Przed zakończeniem
dać przyprawy (wanilię i olejek) i jeszcze trochę wyrabiać (aż odstanie od
reki) po czym postawić w ciepłe miejsce co najmniej na 1/2 godziny aż
wyrośnie na żółciutką pierzynkę.
Na stolnicy przykrytej ściereczką posypaną mąką układać pączki. Bierze się
je szklanką rozpłaszcza na dłoni (w razie potrzeby dłoń obsypać mąką),
kładzie nań odrobinę powideł i bokami ściupia mocno, po czym kładzie
ściupioną stroną na ściereczkę. Gdy skończę sklejać to te pierwsze są gotowe
do smażenia.
Smalec doprowadzić do bulgotu i wrzucić do niego cały ziemniak pokrajany w
talarki, wyjąć jak się zrumieni. Pączki smażyć cały czas na lekkim
bulgotku - ok. 3 minut. Po wyjęciu wykładać na bibułę i od razu posypywać
cukrem pudrem. W zasadzie powinno się jeść po wystudzeniu, ale kto by
wytrzymał - trzeba tylko uważać i nie poparzyć się powidłami - pączek na
wierzchu może już być schłodzony, a powidła a środku wciąż gorące.

1. Data: 2001-02-17 20:00:28

Od: "Bartek" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

To jeszcze wystarczy wymyslic co zrobic z 15 bialek :))))
Nikusia

1. Data: 2001-02-17 20:51:34

Od: "Marta" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bartek <n...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:96ml3l$8m5$...@n...tpi.pl...
> To jeszcze wystarczy wymyslic co zrobic z 15 bialek :))))
> Nikusia

Bezy :))

Marta

1. Data: 2001-02-17 21:50:03

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta <m...@b...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...astercity.net...

> Użytkownik Bartek <n...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:96ml3l$8m5$...@n...tpi.pl...
> >

> Bezy :))
>
> Marta

albo babke z biauek, ale to jakies 3 porcyje wtedy chyba:)

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-18 06:16:18

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

a ja marze o pysznych polskich paczusiach z cukierni ,pamietam jak moj
Dziadzius zawsze przynosil w tlusty czwartek paczke cieplych jeszcze paczkow z
cukierni hotelu Europejskiego w Warszawie jakiez to byly pysznosci!!! ja lubie
tez Dunkin Donuts ale to zupelnie inne smaki,dla mnie nie ma nic wspolnego z
polskimi "normalnymi"paczkami zabawne bo domowych paczkow nie lubie tylko
wlasnie takie cukierniane dobre

1. Data: 2001-02-18 07:56:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Feb 2001 21:00:28 +0100, "Bartek" <n...@p...fm>
wrote:

>To jeszcze wystarczy wymyslic co zrobic z 15 bialek :))))
>Nikusia

dokup cukru i zrob bardzo duzo bezow (bez?), niektore np z
midgalami albo orzechami laskowymi, ...
Coz to jet 15 bialek?? hehe do przerobienia w trymiga. Tylko tak
sie zastanawiam, ze do bicia tych bialek jaka mala balia by sie
przydala..

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-19 10:39:14

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Joanna Duszczyńska

> Ja poważam te od Bliklego... mniam, ale nie w tłusty
> czwartek - no chyba, że
> ktoś inny stoi tego dnia w kolejce - ręczę, że są to bite 3 godziny
> stania...

Hu! Ha!

A ja pracuję drzwi w drzwi z zapleczem Bliklego i mam tam
znajomości! Pączki dostaję jeszcze przed otwarciem sklepu!

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Co Dziś Na Obiad?
napoje dla zdrowia i urody