tomografia siatkowki a angiografia dna oka

1. Data: 2009-01-25 11:07:29

Temat: tomografia siatkowki a angiografia dna oka
Od: bebek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka miesiecy temu bylem kierowany przez okuliste na angiografie
fluoresceinowa, ktora wykonuje przychodnia we Wroclawiu. Pare dni temu
dowiedzialem sie, ze w moim miescie mozna wykonac badanie oczu
tomografem.

Czy to sa te same badania?.

2. Data: 2009-01-25 11:44:30

Temat: Re: tomografia siatkowki a angiografia dna oka
Od: "mhl" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Angiografia fluoresceinowa ma za zadanie zbadac naczynia krwionosne w oku,
po wczesniejszym podaniu dozylnie barwnika. Barwnik ten umozliwia
zobrazowanie tych naczyn pod katem zmian naczyniowych, ewentualnych zatorów
oraz obszarów niedokrwienia czy to siatkówki czy naczyniówki.
Natomiast tomografia (jak sie domyslam opytczna - OCT) polega glównie na
obrazowaniu poszczególnych struktur oka, natomiast naczynia krwionosne nie
sa widoczne.
Skoro okulista kierowal Cie na angiografie, to bardziej interesuje go
przeplyw krwi niz struktury oka. Podejrzewam, ze moze byc tak, ze jesli
przeplyw bedzie zaburzony w jakis sposób to wtedy dostaniesz skierowanie na
tomografie, aby wykryc przyczyne.

Uzytkownik "bebek" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

3. Data: 2009-01-26 12:39:34

Od: bebek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Jan 2009 12:44:30 +0100, "mhl" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
>przeplyw bedzie zaburzony w jakis sposób to wtedy dostaniesz skierowanie na

Dzieki za rzeczowa odpowiedz.

U mnie stwierdzono 2 lata temu jakies liczne naczynia krwionosne
bedace prawdopodobnie skutkiem nadcisnienia. Rezonans glowy wykazal
zmiany wynikajace z niedokrwienia mozgu.

przyrost masy a rzucenie palenia
Zapalenie gardła
Ciekawostka mukolityczna
katar a ból zęba