Ciekawostka mukolityczna

1. Data: 2009-01-24 19:53:27

Temat: Ciekawostka mukolityczna
Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Około Wigilii zapadłem na przeciągające się do tej pory zapalenie górnych
dróg oddechowych, przejawiające się przede wszystkim mokrym kaszlem i
"zaklejeniem" zatok.
Po pewnym czasie zauważyłem, że nasilenie kaszlu i kataru nie jest stałe w
ciągu doby. Dzięki systematycznej samoobserwacji doszedłem do wniosku, że
napady mokrego kaszlu i płynącego kataru następują po obfitych posiłkach.
Zresztą z dobrymi efektami, bo czuję się po nich nieźle oczyszczony.
Ustaliłem doświadczalnie, że prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną jest
rozciągnięcie żołądka, i pomyślałem, że może chodzić o uogólnione działanie
sekretolityczne.
Pytania:
- czy taki efekt jest może już znany i opisany w literaturze
- i czy dałoby się go wykorzystać w celach leczniczych, zamiast mesny,
acetylocysteiny, ambroxolu, itp, które notabene nie są całkiem obojętne dla
organizmu, np. w przypadku skłonności do choroby wrzodowej.

T. D.

2. Data: 2009-01-24 20:36:53

Temat: Re: Ciekawostka mukolityczna
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Jan 2009 20:53:27 +0100, Tomasz Dryjanski wrote:

> [...]
> rozciągnięcie żołądka, i pomyślałem, że może chodzić o uogólnione działanie

A może po prostu po posiłkach (i popitkach) jesteś zwyczajnie lepiej
nawodniony?...

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

3. Data: 2009-01-24 20:55:45

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może po prostu po posiłkach (i popitkach) jesteś zwyczajnie lepiej
> nawodniony?...

Jeszcze to sprawdzę, ale raczej chyba nie. Bo częste wypijanie niewielkich
ilości płynów (np. 0,5l co pół godziny) nie daje takiego efektu. W ogóle
raczej jestem dobrze nawodniony przez większość czasu, a efekt jest widoczny
po posiłkach.
Może jeszcze zdążę przeprowadzić systematyczne eksperymenty. :)

T. D.

katar a ból zęba
Potrzebuje coś silnego na uodpornienie
Wałeczki a posiew