tragedia gimnazjalistki trochę z innej strony

61. Data: 2006-10-26 15:08:15

Temat: Re: tragedia gimnazjalistki trochę z innej strony
Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:ehqddo$1d8c$1@news2.ipartners.pl...

> Ale ja też pamiętam, ze u nas w klasie VII i VIII byly takie "ofiary
> klasowe", nikt nie stawał w ich obronie i nauczycielka o tym nie
> wiedziała.

A ja pamiętam chłopaka, nad którym pastwili się pozostali chłopcy w klasie.
Pamiętam jak w kilka dziewczyn prosiłyśmy ich by przestali i jak
pstanowiłyśmy coś z tym zrobić. Zgłoszenia wychowawczyni nie brałyśmy pod
uwagę (bo to ciapa taka była), ale podstępem wykradłyśmy dziennik,
sprawdziłyśmy adres i zaczaiłyśmy się na matkę chłopca, żeby jej powiedzieć
co się dzieje. Ależ to była konspira ;-). Nie wiem co kobieta zrobiła (i
czy w ogóle) ale chłopak przestał być ofiarą klasową.

pozdrówka
Karolina

62. Data: 2006-10-26 15:10:04

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> Ja słyszałam. Popatrzyłam na twarze tatusiów i też pierwsze, co mi
> przyszło
> do głowy to to, że chłopcy te zachowania wynieśli prosto z domu.
Ja w TV nie widziałam, ale w artykule w GW jest dość znamienny fragment
"Cała piątka napastników to koledzy Ani z Kiełpina. W większości, tak jak i
ona, są dziećmi zamożnych rolników, Kaszubów. Razem z Anią przystępowali z
do pierwszej komunii. Codziennie razem jeździli gimbusem do Gdańska. Gdy
wczoraj przyjechaliśmy do wsi, usłyszeliśmy: "normalne chłopaki". Po kilku
rozmowach z miejscowymi, okazuje się jednak, że kilku z nich ma już na
koncie chuligańskie wybryki. Wieczorami - według relacji sąsiada - "włóczyli
się po wsi i zastraszali rówieśników". W dniu zakończenia minionego roku
szkolnego zdewastowali samochody nauczycieli zaparkowane pod podstawówką w
Kiełpinie. Nikt nie zawiadomił wtedy policji."

Ciekawe, dlaczego? czy ludzie się tak przyzwyczaili do tego, że "młodzież
musi się wyszumieć", że takie zachowania traktuje jako normalne? Czy po
prostu rodzice tych chłopaków tak ich wychowali i do tego (teoretyzuję) mają
taką pozycję we wsi, że nikt im nie podskoczy? a gówniarze przenieśli to do
szkoły??

Generalnie młodzież w tym wieku mnie przeraża (a sama mam syna w 1.
gimnazjalnej). W jego szkole, maleńkiej i prywatnej, w ubiegłym roku 4
chłopców tak zaszczuło - werbalnie - piątego (cała klasa 5 osób), że chłopak
wybrał inną szkołę. Tym razem wychowawczyni (moja przyjaciółka)
interweniowała na różne sposoby, wzywała rodziców do szkoły, organizowała
zajęcia z psychologiem itp. a skutek - po wakacjach dowiedziała się że nie
radzi sobie z klasą, jest za młoda i że klase jej odebrano. Na prośbę
rodziców pozostałej czwórki. Chłopcy w szkole szczycą się swoim
"osiągnięciem". Ręce i nogi opadają po prostu.

Pozdrawiam
Magdalena

63. Data: 2006-10-26 15:10:08

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"miranka" <a...@m...pl> wrote in message
(...)
> Dobra, to wycofuję oskarżenia wobec rodziców.
> Ale i tak uważam, że największą winę w tym wszystkim ponoszą dorośli. A za
> winy tych dorosłych zapłacą dzieciaki....

to na pewno. przynajmniej dobrze by bylo, gdyby teraz cos sie zmienilo
w szkolach. niech ta tragedia nie pojdzie na marne a nie tylko na kampanie
wyborcza.

iwon(K)a

64. Data: 2006-10-26 15:10:54

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozs wrote:

> Pewnie tam gdzie ten z gimnazjum w naszej gminie - w niebycie. U nas
> jest poradnia PP na cały ogromny powiat - setkę podstawówek i
> klikadzisiąt gimnazjów. Akurat tu ZNP ma rację - brakuje psychologów.

psychologów, czy pieniędzy na psychologów? Bo znam wielu bezrobotnych,
którzy z radością podjęliby się pracy w szkole.
Nie widzę też ogłoszeń na stronie kuratorium o wolnych etatach.
A drugie gimnazjum w Gdańsku ma ich trzech na etacie.

--
super-cool /exploradora/ Dora
zona alberta (30.5), Julka (4.1), Zuza (2.2)

65. Data: 2006-10-26 15:12:27

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"oshin" <o...@e...psych.uw.edu.pl> wrote in message

> Ja też nie znam osób, które są chore, ale swego czasu czytałam artykuł
> (bodaj w Polityce), z którego wynikało, że depresję można wnikliwie
> obserwując zauważyć u większości osób, pod warunkiem, że nie są
> nastolatkami. Wynikało z artykułu, że cała masa "zwykłych" zachowań
> nastolatków wygląda jak objawy choroby a nimi nie jest, więc stępia się
> czujność. Zwala się większość zachowań na bunt, głupotę etc. i zazwyczaj
> ma
> się rację, bo to właśnie bunt, głupota i depresja, ale młodzieńcza.

dokladnie. tutaj w szkolach, w liceach, dzieci maja specjalny przedmiot
"health" gdzie omawiana jest min depresja u nastolatkow. niech i dzieci
sa wyedukowane, bo czesto to oni pierwsi zobacza zmiane w zachowaniu
u kolezanki/kolegi. wszyscy, nauczyciele, rodzice, pediatrzy, wszyscy
powinni
wiedziec na co zwracac uwage i jak pomoc.

iwon(K)a

66. Data: 2006-10-26 15:17:24

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *zona alberta* napisał(a),a było to tak:

> [...]
> Nie widzę też ogłoszeń na stronie kuratorium o wolnych etatach.
> A drugie gimnazjum w Gdańsku ma ich trzech na etacie.

Wiesz czego najbardziej się obawiam, że tylko na gadaniu ze strony pana G
się skończy .

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)
http://agako.fotosik.pl/albumy/35299.html

67. Data: 2006-10-26 15:27:27

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena W. wrote:
> [...]

> tego (teoretyzuję) mają taką pozycję we wsi, że nikt im nie
> podskoczy? a gówniarze przenieśli to do szkoły??

A może dlatego, że wzywanie policji w Kiełpinie mija sięz celem bo w 820
osobowej wsi nie ma posterunku a z Tucholi i tak nie przyjadą?
A może dlatego, że kiedyś wzywali a policja i tak nie przyjechała.
Tak se gdybam, bo mam dwa dziwne wspomnienia związane z policją.
Raz nie przyjechali do wyjątkowej popijawy na balkonie piętro niżej, bo
"jest sobota, pani"
drugi nie przyjechali do bijatyki pod blokiem. Znaczy może by i
przyjechali, ale przez 45 min nie szło się do nich dodzwonić.
Zatem dopiszmy jeszcze do listy winnych policję :)

> [...]
> że klase jej odebrano. Na prośbę rodziców pozostałej czwórki. Chłopcy
> w szkole szczycą się swoim "osiągnięciem". Ręce i nogi opadają po

Opadają. Mam za sobą rok pracy w gimnazjum. Dla mnie - banda. A nie było
to złe gimnazjum. Ale w tym wieku jeden nakręca drugiego i naprawdę
trzeba się postarać, żeby w dobre towarzystwo trafić. IMO postulat o
likwidacji gimnazjów jest jak najbardziej trafiony. Tym bardziej, że
wiele z nich jest w jednym budynku z liceami co już w ogóle mija się z
celem.

--
super-cool /exploradora/ Dora
zona alberta (30.5), Julka (4.2), Zuza (2.2)

68. Data: 2006-10-26 15:28:07

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chomik wrote:

> Wiesz czego najbardziej się obawiam, że tylko na gadaniu ze strony
> pana G się skończy .

Ja tam się nie obawiam nieuniknionego :)

69. Data: 2006-10-26 15:31:34

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Oct 2006 13:57:33 +0200, chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl>
wrote:

> Oni odpowiadać będą z Art. 200.
> § 1. Kto doprowadza małoletniego poniżej lat 15 do obcowania płciowego
> lub
> do poddania się innej czynności seksualnej albo do wykonania takiej
> czynności,
> podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

Czy polskie prawo nie przewiduje sytuacji, w której oboje są w tym samym
wieku? Bo zdaje się, że amerykańskie inaczej traktuje sytuacje kiedy idą
do łóżka nieletni rówieśnicy. Ale może się mylę - tyle, że logika mówi, że
zupełnie czym innym są "czynności seksualne" między 16-latkiem i 15-latką
z tej samej klasy, a czym innym ta sama 15-latka idąca do łóżka z
40-latkiem.

To tak trochę OT.

Borek
--
http://www.chembuddy.com
http://www.ph-meter.info

70. Data: 2006-10-26 15:37:37

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Oct 2006 15:29:55 +0200, Basia Z. _poczta.onet.pl> <"<bjz_"@_>
wrote:

> tak szybko "dorastają".

> Ciekawe co napiszecie w wieku kiedy Wasze dzieci będą miały lat 14.
>
> 14 latek - to _naprawdę_jeszcze_dziecko_ w najgłupszym możliwie wieku,
> najbardziej podatny na złe wpływy otoczenia, wyobrażający sobie ze już
> jest super_mądry i niczyich rad nie potrzebuje, usiłujący na każdym
> kroku się
> popisywać itd itd.

Mam dokładnie takie same skojarzenia. Cały czas jest mowa o bandytach, a
to była banda kretyńskich wyrostków, których zabawa wymknęła się spod
kontroli, bo nikt nie zareagował. Jest dla mnie wysoce prawdopodobne, że
wystarczyła by jedna rozmowa, albo jedna uwaga w dzienniczku.

Na Onecie bodajże 80% ludzi głosuje, że powinni odpowiadać jak dorośli. To
jest absurd.

Jak sobie przypomnę, co robiliśmy z kolegami mając 14 lat, dziwię się, że
wszyscy przeżyliśmy. To jest taki debilny wiek.

Borek
--
http://www.chembuddy.com
http://www.ph-meter.info
http://www.terapia-kregoslupa.waw.pl

amerykanizacja
Graj w gry online i wygrywaj nagrody!
zerowka i dyskoteka?
Zmiany w ustawach dot. szkolnictwa - projekt.
Ból głowy a jedzenie