tragedia w kartoflach

21. Data: 2005-12-07 12:58:45

Temat: Re: tragedia w kartoflach
Od: "qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Jacek napisał:
/ciach/

> Nie chcę zaśmiecac grupy, ale masz zły adres, nie do przetworzenia na
> poprawny :) Dlatego pozwolę sobie zapytać tu: o której się wybierasz i
> czy da radę dogadać się na jakies 10 kg? Mam za ciepłą piwnicę na
> przechowywanie większych ilości... :/ Daj znac na priv jak coś to się
> dogadamu. W moim mailu widac co wywalić, żeby działał :)

Moj post powyzej Twego, tapta, ale ja bym sie podlaczyla do podzialu tych 50 kg,
bo dla mnie tez za duzo, tez za ciepla piwnica.
qd

22. Data: 2005-12-07 13:26:00

Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik qd napisał:

> Moj post powyzej Twego, tapta, ale ja bym sie podlaczyla do podzialu tych 50 kg,
> bo dla mnie tez za duzo, tez za ciepla piwnica.

No to super, jakos sie dogadamy, tylko niech Jacek powie, czy i kiedy da
rade zalatwic :)

tapta

23. Data: 2005-12-07 14:02:19

Od: Krzysztof <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

i nawet nie zdawałam sobie sprawy, że kupne ziemniaki mogą
> okropne.
>
> Pozdrawiam
> Paulinka

Mam tzw. mieszane uczucia. Wywolujac ten temat chcialem zwrocic uwage na
podstawowy dla Polakow temat fatalnej jakosci krajowych ziemniakow
spotykanych w handlu.
Nie da sie ich cieniutko (jak dawniej) obrac, poniewaz trzeba wycinac tzw.
parcha i sinice.
W obieraczce ubytki sa za duze, aby bylo to oplacalne. Nawet Mc. Donald
sprowadza swoje , okragle jak pomarancze, pyry!!
Sprawe smaku jako subiektywna, pozostawiam be komentarza.
Jest grudzien. Co bedzie na przedwiosniu?
Radość przepelnia moje serce po informacji, ze pod Szczecinem ktos zje 50
kg. smscznych ziemniakow!

Jakosc ziemniakow rzutuje na prawie wszystkie nasze narodowe potrawy.
Chyba do Lepera napisze...
Krzysztof-Gdynia

Ps. Na osłodę mam dostep do swiezych ryb ;-)

24. Data: 2005-12-07 14:18:20

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zalamany jestem od kilku/kilkunastu lat jakoscia ziemniakow.
> W Gdyni nie mozna kupic przyzwoitych bulw!!
> Albo rdza, albo sinica. Pewnikiem pastewne lub gorzelniane.Jedne okragle
> a inne owalne albo nieregularnego ksztaltu.
> W kilogramie sa biale i zolte. Rozpadajace sie podczas gotowanie i
> nierozpadajace. Jedne sinieja po ugotowaniu a inne nie.

w zielonej gorze tez tragedia,najczesciej jedne juz pure drugie kamien
plus sine plamy po 5 minutach postania w garze.

mieszaja gatunki i tak to ponziej sie konczy a tak mi sie amrzy sałatka
i kopytka hmm.:(
p.

25. Data: 2005-12-07 16:30:53

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek napisał(a):
[...]
> Co ty wypisujesz?
> Ja na wrocławskie nie narzekam. Są lordy, bryzy, sante... I nawet szukać nie
> trzeba. Tyle, że sprzedawcy najczęściej nie wiedzą, czym handlują. Dla nich
> to "ziemniak jadalny",

"Zjadliwy" ale lepiej konsumpcyjny, nieprawdaż?

> jakby były jeszcze w sprzedaży "ziemniaki trujące".

Są przemysłowe.

> Głupki i tyle.

Zaraz głupki, wychodzą na tym lepiej niz ty.
;-)
pozdr. Jerzy

26. Data: 2005-12-07 16:35:08

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barto napisał(a):

> Bo SuperM zależy właśnie na KAAAAASIEE. Chcesz nabijać im kabzę? To kupuj u
> nich. Twoja sprawa. Pozdrawiam. B.

Nic nie rozumiesz, nic a nic, wolę tańsze gówniane jednego gatunku [bo
lepiej sie gotują] niż wymieszane drozsze wielogatunkowe od polskiego
_głupiego_chłopa_.
pozdr. Jerzy

27. Data: 2005-12-07 16:56:32

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> waldek napisał(a):
> [...]
>
> "Zjadliwy" ale lepiej konsumpcyjny, nieprawdaż?

> Są przemysłowe.
===
W sklepach spożywczych?
===

> Zaraz głupki, wychodzą na tym lepiej niz ty.
===
No, nie wiem. Kiedy była tylko jedna, słuszna odmiana ziemniaka nikt się nie
pytał o gatunek. Teraz często słyszę, jak kupujący tym się interesują.
Posmakowali lepszych i nie chcą się naciąć. Jak sprzedawca ma lordy to
raczej tego nie ukrywa, jak ma badziewie, to rozkłada ręce, a nuż kupią. W
takim tesko do niedawna wszystkie ziemniaki nazywały się jakoś tak:
"kremowe", "sałatkowe", "białe" lub "jadalne". Często interweniowałem, by
podawali nazwy gatunków. Pewnie to nie moja zasługa, ale od pewnego czasu te
dobre odmiany są już opisane. A "jadalne" zostały przy swoim. Również
sprzedawców w okolicznych warzywniakach wyszkoliłem :-) i teraz nie muszę
biegać i szukać. Zaczyna być tak, jak z owocami. Kupiłbyś "jabłko
konsumpcyjne", albo "śliwkę jadalną"? Może na kompot.

waldek
===

28. Data: 2005-12-07 17:49:06

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek napisał(a):
[...]
> W sklepach spożywczych?

Również.

> [...]
> sprzedawców w okolicznych warzywniakach wyszkoliłem :-) i teraz nie muszę
> biegać i szukać. Zaczyna być tak, jak z owocami. [...]

Skoro sie uczą i do nauk stosuja to juz nie głupki.
:-)
pozdr. Jerzy

29. Data: 2005-12-07 17:54:27

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic nie rozumiesz, nic a nic, wolę tańsze gówniane jednego gatunku [bo
> lepiej sie gotują] niż wymieszane drozsze wielogatunkowe od polskiego
> _głupiego_chłopa_.

To właśnie ty nic nie rozumiesz i to ty jesteś tym polskim głupim chłopem.
Niestety. :-(((
B.

30. Data: 2005-12-07 18:51:55

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barto napisał(a):

> To właśnie ty nic nie rozumiesz

Czytaj dokładnie ze zrozumieniem to będziesz wiedział o czym mowa,
najlepiej poproś kogoś dojrzałego emocjonalnie [sądzę, że w Radomsku
znajdzie sie ktos madrzejszy od ciebie] aby ci wytłumaczył o czym mowa w
tym watku.

> i to ty jesteś tym polskim głupim chłopem.

Mówisz to na poważnie? i naprawde chcesz mi ubliżyć?
Poczytaj netykietę bo szybko wylądujesz w KF lub ktoś cie zgłosi do
a...@t...pl
A najlepiej zrób to ciasto i idź na ryby i nie jedz tyle rzepy.
I kup se kukułki.

> Niestety. :-(((

Niestety?
:-)))