trawa z rolki - co robic ?

1. Data: 2004-05-10 12:49:47

Temat: trawa z rolki - co robic ?
Od: "petresku" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Problem polega na tym ze w zeszlym roku zakupilem trawe z rolki. Wszystko
pieknie ladnie tylko nie zostala ona przycisnieta walcem do podloza. Efekt
jest oplakany i to w zeszlym roku jak i w tym. Wiecej siana niz wlasciwie
zieleni. Zdecydowalem sie wiec na wymiane tej "trawy". Bedzie z tym troche
pracy, ale na szczescie ogrodek nie jest duzy. Teraz mam pytanie. Po tym jak
wywale wszystko co powinienem i po czym robic. Chodzi mi rowniez o nawozenie
ziemi przy okazji i walcowanie. Jak powinienem teraz postapic i co robic w
kolejnosci. Dodaje ze nie chce dosiewac na to siano - musze to wszystko
wywalic i zaczac od nowa.

Bede wdzieczny za instrukcje.

Pozdrawiam.
Piotrek

2. Data: 2004-05-11 15:45:52

Temat: Re: trawa z rolki - co robic ?
Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest oplakany i to w zeszlym roku jak i w tym. Wiecej siana niz wlasciwie

A po zimie walowales trawnik?

>Zdecydowalem sie wiec na wymiane tej "trawy".

Jeśli jednak trawa jest zielona tzn. ze "żyje". Nadmiar "siana" może być
powodem ze w składzie trawy jest dużo kostrzew i to normalne ze one
wytwarzają filc. Pomoże tu skaryfikacja - możesz to zrobić skaryfikatorem
lub grabiami wachlarzowymi z ostrymi końcami. Potem regularnie zacznij kosić
trawnik min. 1 w tygodniu na wyokosc ok 2cm.

> [...]
> kolejnosci. Dodaje ze nie chce dosiewac na to siano - musze to wszystko

Najlepiej przekopać na głębokość szpadla odracajac skibę trwa w ziemie.
Odczekać aż ziemia się ustabilizuje (zmożesz wałować - to przyspieszy ale
wal ok 200 kg). Co do nawożenia to można po przekopaniu na 3-5 dni przed
siewem trawy wysypać nawóz i zmieszać z warstwa ziemi. Po siewie pamiętaj
żeby ciągle podlewać - nasiona musza mieć cały czas wilgoć do momentu
wykiełkowania. Podlewaj delikatnie mgiełką żleby trawa nie spłynęła w
niecki. Idealnie jest aby powierzchnia trawy mila lekki spad i była równa
jak stół.
Najlepsza pora do siewu trawy jest wrzesień!

Powodzenia

Wojtek

do "winoroslo-zakreconych"
szukam dostawcy trawy z rolki