trudna ciąża

1. Data: 2002-05-22 09:39:27

Temat: trudna ciąża
Od: "Mariusz S" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja dziewczyna zaszła w ciąże, mimo stosowania tabletek antykoncepcyjnych
(Cilest). Nawet sie cieszymy, bo kiedyś w przyszłości chcieliśmy miec
dziecko, ale problem w tym, ze ona ma bardzo dużą wadą wzroku (-16 dpi).
Tyle słyszeliśmy o dramatach kobiet, które urodziły i straciły wzrok. Nie
chcemy raczej iśc na zabieg, bo podkreślam chemy tego dziecka, ale jeśli ona
miałaby stracić wzrok, to nie wiem..:((
Co mamy robić? Czy ona może teraz sie poddać np operacji wzroku, i czy to
może w jakiś sposób pomóc? Chcemy uratować to dziecko, ale nie wiemy czy za
wszelką cenę.
Błagam pomóżcie, mieszkamy w środowisku, gdzie żaden ginekolog nam nie
pomoże,a i tak boimy sie zwrócić do innego (mając w pamięci reportaże
prasowe i inne)
Jak uratować i dziecko i wzrok?
Dziękujemy za wszelkie sugestie.
Z poważaniem
Mariusz S.

2. Data: 2002-05-22 09:54:54

Temat: Re: trudna ciąża
Od: "Sunnta" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

może pomoc uzyskacie w centrum planowania rodziny (chyba tak sie to nazywa)
często o nich pisze super express

3. Data: 2002-05-22 10:05:50

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz S" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dziecko, ale problem w tym, ze ona ma bardzo dużą wadą wzroku (-16 dpi).
> Tyle słyszeliśmy o dramatach kobiet, które urodziły i straciły wzrok.

Bardzo prawdopodobne, że ta wada wzroku będzie wskazaniem do rozwiązania
porodu cesarskim cięciem, tak więc bez obaw. Nie wyrabiajcie sobie zdania na
temat ginekologów (i lekarzy w ogóle) na podstawie reportaży prasowych,
prasa lubuje się w wyszukiwaniu takich ekscytujących historii, z tego w
końcu w dużej mierze żyją. I potem powstają takie sytuacje jak Wasza: "boimy
się zwrócić do innego (mając w pamięci reportaże prasowe i inne)".
Podejrzewam, że jest wiele kobiet, które mają dużą wadę wzroku i są
szczęśliwymi matkami. Tak więc odłóżcie uprzedzenia i porozmawiajcie
najpierw z lekarzem.
PS. Tak na marginesie - to już następna historia ciąży przy zażywaniu
Cilestu, hmmmmmmmm......

4. Data: 2002-05-22 10:09:54

Od: "PeSz" <p...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> Moja dziewczyna zaszła w ciąże, mimo stosowania tabletek antykoncepcyjnych
> (Cilest).

O kurna czlowieku nie strasz mnie. ...
Moja dziewczyna tez stosuje te tabletki !!!! a ja zdecydowanie nie jestem
gotowy byc ojcem.
Sorki, ze odbiegam od topicu, ale czy jestes pewiem, ze regularnie zazywala
tabletki (dzien w dzien o tej samej porze), bo wiem ze 12 godzinne
spoznienie
chrzani caly cykl antykoncepcyjny (?).
Rowniez slyszalem, ze Cilest to jedne z najlepszych (najczesciej
przepisywanych) tabletek antykoncepc. a Ty mnie tu tak straszysz. Teraz to
musisz mi powiedziec cos wiecej, a nie
ze zaszla w ciaze pomimo zazywania tab.

Pozdr. (sorki ze odbieglem od tematu)
PeSz

5. Data: 2002-05-22 10:26:02

Od: "Mariusz S" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prepraszam, nie chciałem urazić znajdujących się tu lekarzy. Chodziło mi
głównie o ustawę anty(aborcyjną), ktora daje prawo, takim jak my, do
przerwania ciąży, tylko lekarze z oporem sie do niej dostosowują (bardzo
jaskrawy przykład prof.Chazan :( ).
Chciałbym jeszcze wiedzieć, czy sama ciąża (nie poród) moze mieć jakiśc
wpływ na rozwój wady wzroku (słyszałem o odklejeniu siatkówki, ale nie znam
sie na tym, dodam jeszcze ża moja dziewczyna ma nadcinienie
wewnątrzgałkowe). Oczywiście wybierzemy się jeszcze raz do lekarza, ale to
będzie wyprawa do większego miasta (nasz lekarz zbył informację o wadzie
wzroku i w ogóle tylko stwierdził ciąże, o nic sie nie zapytał - a my
bylismy w szoku), ale co jeśli przerwanie ciąży będzie konieczne? (oby nie)
Gdzie wtedy się zwrócić? Bardzo się boimy, że będziemy musieli wybierać.
Czy ktoś mógłby polecić dobrego lekarza we Wrocławiu, który rozwiałby nasze
wątpliwości i wytumaczył wszystko? Będiemy wdzięczni o kontakt na
m...@o...pl
Dziękuję za wszelką pomoc
Mariusz Szpak

6. Data: 2002-05-22 10:26:44

Od: "PeSz" <p...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Tak na marginesie - to już następna historia ciąży przy zażywaniu
> Cilestu, hmmmmmmmm......

No qrcze nie doluj mnie, a gdzie byl ten pierwszy przypadek ???
w jakim topicu ???

Pozdrowka
PeSz

7. Data: 2002-05-22 10:32:54

Od: "Mariusz S" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zażywała regularnie - oboje pilnowaliśmy (z powodu jej wady uważalismy to za
bardzo ważne).
Nawet nie zastanawialiśmy się jak do tego mogło dojść, jesteśmy w końcu
'trochę' przestraszeni i w szoku, w kazdym razie nie da sie tego cofnąć,
wiec nie myśliliśmy o tym.
My też bylismy przekonani o wysokiej skuteczności, ale myślę, że nie ma co
tu kwestionować działania Cilestu.
Faktem jest że przyjmowaliśmy (tzn ona) regularnie, ale też ciągle
zażywaliśmy inne leki na oczy i antybiotyki, więc jak mysle, to one s
aprzyczyną.
Niestety nie znamy się na tym, ale życzymy powodzenia.
Pozdrawiam
Mariusz S.

8. Data: 2002-05-22 10:44:54

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz S wrote:

> [...]
> głównie o ustawę anty(aborcyjną), ktora daje prawo, takim jak my, do
> przerwania ciąży, tylko lekarze z oporem sie do niej dostosowują (bardzo

Oj trochę się chyba zagalopowałeś. Duża wada wzroku (krótkowzroczność) raczej
nie jest podstawą do skierowania na zabieg usunięcia ciąży. Tu chodzi
o poważne wady genetyczne/wrodzone płodu.
W waszym przypadku cesarskie cięcie rozwiąże problem i zarówno matce
ani dziecku nie powinna stać się krzywda.

Masz dostęp do internetu więc poszukaj w sieci informacji.
Z pewnością bardzo dużo ich znajdziesz.

> Czy ktoś mógłby polecić dobrego lekarza we Wrocławiu, który rozwiałby nasze
> wątpliwości i wytumaczył wszystko? Będiemy wdzięczni o kontakt na
> m...@o...pl

Państwowy Szpital Kliniczny nr 5

Katedra i Klinika Ginekologii - tel. 367 14 29
Wrocław ul. Dyrekcyjna 5/7 tel. 71 367 10 42

Szpital przy Specjalistycznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem

Wrocław ul. Krakowska 28 tel. 71 3488871

9. Data: 2002-05-22 10:59:38

Od: "PeSz" <p...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Faktem jest że przyjmowaliśmy (tzn ona) regularnie, ale też ciągle
> zażywaliśmy inne leki na oczy i antybiotyki, więc jak mysle, to one s

A wiec ludziska czy rzeczywiscie lekow na oczy i antybiotykow moglo
spowodowac
ta (sorki, ze tak to nazwe) wpadke ???
Czy rzeczywiscie nalezy zastanowic sie nad skutecznoscia dzialania Cilestu
????
Teraz to juz nie wiem czy wyslac dziewczyne do ginekologa, w sprawie zmiany
tabletek.
A juz mylalem, ze z dzisiejszym postepem w medycynie ( sr antykonc) mozna
sobie
pozwolic na bezpieczny sex, a tu widze, ze ta medycyna jest do bani :(

Pozdrowka
PeSz

10. Data: 2002-05-22 13:01:51

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeSz" <p...@u...com> napisał w wiadomości
> [...]
> sobie
> pozwolic na bezpieczny sex, a tu widze, ze ta medycyna jest do bani :(

Kochany, nigdzie nie piszą, że pigułka w stu procentach zabezpiecza przed
ciążą....a jak ktoś ma pecha....
A o Cileście wspomniałam tak na marginesie, mąż mi mówił, że jak spotyka się
z nieplanowaną ciąża, to zawsze jest to Cilest, sama znam też kumpelę, która
niedługo zostanie "cilestową" mamusią:)) Wiem tyle, że brała antybiotyk,
który TEORETYCZNIE nie miał nic wspólnego z osłabieniem działania pigułki.
Teoretycznie.
Ale może należy to wiązać nie tyle z "pechowością" tego akurat preparatu, co
z jego powszechnością. Jest bardzo popularny.

wątroba
łojotok skóry
37 tydzien ciazy - cesarka
nerwica serca