truskawki - co robic teraz??

1. Data: 2005-08-29 19:19:44

Temat: truskawki - co robic teraz??
Od: "Fiora" <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam truskawki posadzone w zeszlym roku
na jesieni. jest to senga sengana i jakies inne.
W tym roku bardzo ladnie owocowaly i mam pytanie -
czy trzeba teraz cos z nimi robic? obcinac liscie np. czy tez nic.
Byloby milo gdyby w przyszlym roku tez ladnie owocowaly.
Pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2005-08-29 19:36:54

Temat: Re: truskawki - co robic teraz??
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiora napisał(a):
> [...]
> czy trzeba teraz cos z nimi robic? obcinac liscie np. czy tez nic.
> Byloby milo gdyby w przyszlym roku tez ladnie owocowaly.
Poczytaj tutaj
http://www.truskawki.com.pl/uprawa.html

Pozdrawiam michalina

3. Data: 2005-08-30 08:21:02

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> napisał(a):
> Poczytaj tutaj
> http://www.truskawki.com.pl/uprawa.html

Należy nie dopuścić do zamieszczania na tej grupie linków do stron zrobionych
metodą przyśpieszoną.
pozdr. Jerzy
PS
Dzięki ci Michalino za ten link.
:-)

4. Data: 2005-08-30 17:17:26

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Fiora wrote:
> Mam truskawki posadzone w zeszlym roku
> na jesieni. jest to senga sengana i jakies inne.
> W tym roku bardzo ladnie owocowaly i mam pytanie -
> czy trzeba teraz cos z nimi robic? obcinac liscie np. czy tez nic.
Obcinanie liści ma sens gdy rośliny są zaatakowane przez przędziorki. Jeżeli
nie były zagrożeniem w tym roku pozostawienie liści da większy plon niż
gdyby je obciąć.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.

5. Data: 2005-08-30 18:58:33

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:df2473$7kh$1@wroclaw.wro.vectranet.pl Użytkownik
<Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał(a):

> Obcinanie liści ma sens gdy rośliny są zaatakowane przez
> przędziorki. Jeżeli nie były zagrożeniem w tym roku pozostawienie
> liści da większy plon niż gdyby je obciąć.

Hejka. Cięcie liści po zbiorach truskawek jest zabiegiem
fitosanitarnym, który chroni je przed chorobami (biała plamistość truskawki)
i szkodnikami.
Pozdrawiam oczywiscie Ja...cki

6. Data: 2005-08-30 19:18:17

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:devn54$1h8$1@nemesis.news.tpi.pl Fiora
<b...@c...com.pl> napisał(a):

> [...]
> czy trzeba teraz cos z nimi robic? obcinac liscie np. czy tez nic.
> Byloby milo gdyby w przyszlym roku tez ladnie owocowaly.

Hejka. http://www.piorin.gov.pl/akt/iptruskawek2005.pdf
Pozdrawiam kompleksowo Ja...cki

7. Data: 2005-08-30 19:39:05

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nie były zagrożeniem w tym roku pozostawienie liści da większy plon niż

I tu się nie zgadzam. Odpukać nie mam żadnego paskudztwa. W zeszłym roku
ok. 150 krzaków ogoliłam, a ok.100 nie, bo mi czasu nie starczyło.
Plonowanie na tych ostrzyżonych było zdecydowanie wieksze.
Oczywiście różnia się odmianami, ale przy tej samej odmianie zauważyłam
podobną relację.
pozdrawiam michalina

8. Data: 2005-08-30 19:40:08

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> Należy nie dopuścić do zamieszczania na tej grupie linków do stron zrobionych
> [...]

No to powiedz bijesz mnie, czy klepiesz?
michalina

9. Data: 2005-08-31 00:25:31

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Cięcie liści po zbiorach truskawek jest zabiegiem
> fitosanitarnym, który chroni je przed chorobami (biała plamistość
> [...]

Wstydziłbyś się. Dziadek najlepiej wie co w trawie piszczy.

Pozdrawia Boletus edulis

10. Data: 2005-08-31 08:51:45

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 napisał(a):
> No to powiedz bijesz mnie, czy klepiesz?
> michalina

Tobie dziekuję za chwilę darmowej rozrywki a autorowi strony mówię :-b
pozdr. Jerzy

Konkurs - ostatnie przypomnienie
Co na jesien?
Schowek na narzedzia - jaka technologia ??
Koty :-(
a da sie ten perz glebogryzarka???