tuje a sosny

1. Data: 2003-04-07 12:00:16

Temat: tuje a sosny
Od: "matech" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanko - czy ma ktoś doświadczenia na temat sadzenia tujek obok sosen.
Sosny w odleglosci ok 1 metra od tuj - niezbyt sloneczne otoczenie - czy
tuje w takich warunkach maja szanse rosnac ???

2. Data: 2003-04-07 12:09:37

Temat: Re: tuje a sosny
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanko - czy ma ktoś doświadczenia na temat sadzenia tujek obok sosen.
> Sosny w odleglosci ok 1 metra od tuj - niezbyt sloneczne otoczenie - czy
> tuje w takich warunkach maja szanse rosnac ???

Bałbym sie raczej o sosny. Tylko dlaczego w odległości 1m? Sosna nie nadaje sie
na żywopłot. Chyba, że małe tuje mają rosnąc u stóp dużych sosen, to co innego.
U mnie tuje rosną w cieniu i mają się znakomicie. Sosny potrzebuja więcej
światła i posadzone w cieniu wyciągają się w górę. Zadbaj tylko o posadzeniu
tuj w dobrym podłożu, najlepiej w torfie.
Leszek

3. Data: 2003-04-07 12:29:42

Od: "matech" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

otóż sosny już rosną ale, a do płotka jet od najbliższych sosem ok 1,5
metra - a chce zrobić żywopłot z tujek.

4. Data: 2003-04-07 12:37:25

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

To masz problem do przemyślenia, bo tuje rosną bardzo szybko, tak jak sosny. Ja
bym sie zastanowił jak to będzie wyglądalo za kilka lat.
Sosny 10 letnie mają korone o średnicy 3-4 m, więc nie tylko "wyjdą" za
ogrodzenie ale i "zderzą sie" z tujami.
Chyba, że będziesz tuje ciął jak typowy żywopłot a sosnom podetniesz dolne
gałęzie. Wtedy mógłbyś z przodu posadzić jakieś płożące sie jałowce. Albo
wymyślisz jeszcze coś innego.
Pozdrawiam

5. Data: 2003-04-07 12:56:40

Od: "matech" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sytuacja jest taka ze te sosny sa juz ok 10 metrowe i maja gole pnie do 5
metrow
natomiast zachodzi potrzeba posadzenia prawdziwego zywoplotu. Problem polega
na tym czy nie beda sobie nawzajem przeszkadzac tuje i sosny

6. Data: 2003-04-08 06:24:13

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zaufaj sosnom. Poza tym przeszukaj internet z hasłem "ogród biodynamiczny" albo
coś w tym rodzaju. Tam znajdziesz opis wpływu rytmów kosmosu na rośliny a także
dokładny opis co z czym może rosnąc i pod czym można bezpiecznie leżeć.
Ja za sosny ręczę słowem.

7. Data: 2003-04-08 08:23:53

Od: "matech" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Otóż ja o sosny sie nie obawiam tylko o tuje - czy jest to dla niech
wskazane miejsce. Mam na tarasie 20 tuj ale jedna rosnie przy karaganie w
skrzyni i jest o polowe mniejsza od pozostalych i marnie wyglada. Obawiam
sie ze moze to samo spotkac tujo obok sosen. beda wypijac dla nich cala
wode - chociaz jednak maja korzen pinowy ???

> [...]
także
> dokładny opis co z czym może rosnąc i pod czym można bezpiecznie leżeć.

Kosiarki
scewola - gdzie dostanę?
Automatyczne nawodnienie
Re. Garden.Composer.3D.PL-AL C od wczoraj w necie
Re. Lopaty w ruch :) Krakow.