tuje brązowieją

1. Data: 2002-10-21 10:14:59

Temat: tuje brązowieją
Od: "CEzar" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadzone 2 tyg. temu, nie z donicy
Wszystkie -1.
Jakaś rada?
CEzar

2. Data: 2002-10-21 14:29:45

Temat: Re: tuje brązowieją
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rada....
Kupuj materiał pojemnikowany, a jeżeli kopany to z pewnego źródła.
Najprawdopodobniej przy kopaniu podcięto większość korzeni i nie
kształtowano wcześniej bryły korzeniowej.
Pozdrawiam.
Michał

3. Data: 2002-10-21 21:45:29

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Łąpieś" <l...@w...pl> writes:

> Kupuj materiał pojemnikowany, a jeżeli kopany to z pewnego źródła.

Taaa, nie dalej jak w ubiegłym tygodniu, kupując derenie dla Irka
widzieliśmy jak to w sklepie z roślinami ,,pakowano'' wypadające
żywotniki z doniczek do tychże doniczek z powrotem. Nogą. I to się
nazywa materiał pojemnikowany...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewną panienkę z Raciąża
W przerażenie wprawia słowo ,,ciąża''.

4. Data: 2002-10-22 08:59:39

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CEzar" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Posadzone 2 tyg. temu, nie z donicy
> Wszystkie -1.
> Jakaś rada?

Ja myślę, że sadzone o tej porze nie mogą brązowieć w sensie usychania.
Dwa tygodnie to zbyt krótki okres do uschnięcia rośliny - jak na ta porę
roku i tą ilość opadów.
Ja sądzę, że to usychają tylko najstarsze gałązki umiejscowione przy pniu. W
takiej sytuacji jest to całkowicie nieszkodliwe. jeżeli schną gałązki
zewnętrzne to obawy mogą być uzasadnione.
Oczywiście to moje takie luźne refleksje bez pretensji do "jedynej prawdy" z
powodu małej ilości danych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2002-10-23 00:17:28

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No cóż...
Nie potrafię jednoznacznie powiedzieć, co reprezentował sobą ten materiał,
ale również nie potępiał bym go do końca. Dlaczego? W ostatnich latach
sklepy ogrodnicze oprócz tradycyjnie balotowanego materiału ( w jucie),
kupują kopany materiał posadzony do doniczek ( od paru lat tak "szykowane"
są rośliny sprowadzone z zagranicy). Wynika to z wygody i możliwości
dłuższego przetrzymania tych roślin ( np. braku zagonów do dołowania, małej
wiedzy sprzedającego odnośnie pielęgnacji takich roślin). Jeżeli był to
materiał o formowanej bryle korzeniowej to OK, a że wyleciał z donicy,
zawsze się to może zdążyć, nawet rośliną które rosły dłuższy okres w
pojemniku.
Odrębną sprawą Grzegorzu jest uczciwość ludzka, zarówno szkółkarza, jak i
handlowca no , ale........ ( każdy dopowie sobie to co mu pasuje).
Pozdrawiam
Michał

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m13cqzsbye.fsf@sapijaszko.net...

> [...]
> widzieliśmy jak to w sklepie z roślinami ,,pakowano'' wypadające
> żywotniki z doniczek do tychże doniczek z powrotem. Nogą. I to się

Iglaki - czy jeszcze mozna sadzic?
pleśń w ziemi w doniczach domowych kwiatów
krzew laurowe
Jak zimować niektóre kaktusy?
Ogród japoński???????