tunel foliowy

1. Data: 2004-10-21 17:57:27

Temat: tunel foliowy
Od: Kris <K...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pytanie: czym można zdezynfekować tunel foliowy w którym rosły
pomidory. Sporo chorowały i pomyślałem że może by go odkazić??

--
Pozdrowienia,
Kris

2. Data: 2004-10-21 18:54:39

Temat: Re: tunel foliowy
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1089473265.20041021195727@localhost.pl Kris
<K...@l...pl> napisał(a):

> Mam pytanie: czym można zdezynfekować tunel foliowy w którym rosły
> pomidory. Sporo chorowały i pomyślałem że może by go odkazić??

Hejka. Po pierwsze usuń wszystkie resztki roślin i spal. Na dobry
początek można zastosować spalanie siarki. Każdorazowo przed ponownym
obsadzeniem tunelu na 100 m3 pomieszczenia 1,5 kg siarki + 60 g saletry
potasowej. Możesz otworzyć na zimę wszystkie możliwe otwory w tunelu a
mróz też zrobi swoje. :-) Pamietaj też o zdezynfekowaniu wszystkich
narzędzi itp.
Pozdrawiam tunelowo Ja...cki
P.S. http://www.ppr.pl/ppr/produkcja_roslinna/etykiety/33
.pdf

3. Data: 2004-10-21 19:04:26

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potasowej. Możesz otworzyć na zimę wszystkie możliwe otwory w tunelu a
> mróz też zrobi swoje. :-) Pamietaj też o zdezynfekowaniu wszystkich

A latem wiatr dmuchnie i masz zarazę ziemniaczaną całkiem
nową w tunelu.
Mirzan

4. Data: 2004-10-21 19:22:33

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:3ab6.000006a2.41780838@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> A latem wiatr dmuchnie i masz zarazę ziemniaczaną całkiem
> nową w tunelu.

Hejka. Nie przeceniałbym roli dmuchania w tunelu. < lol >
Pozdrawiam burleskowo Ja...cki

5. Data: 2004-10-22 07:21:53

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl>
> Hejka. Nie przeceniałbym roli dmuchania w tunelu. < lol >
> Pozdrawiam burleskowo Ja...cki

To zacznij doceniać:
http://www.kbn.gov.pl/pub/kbn/eureka/0213/61b.html
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

6. Data: 2004-10-23 19:04:16

Od: "mariusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kup siarkę granulowaną w sklepie ogrodniczym, opis użycia wewnątrz
opakowania.Pozdrawiam Mariusz.

7. Data: 2004-10-23 20:45:40

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup siarkę granulowanš w sklepie ogrodniczym, opis użycia wewnštrz
> opakowania.Pozdrawiam Mariusz.

Siarką , a właściwie SO2 zdyzenfekujesz wnętrze namiotu.
Do odkażenia ziemi kiedyś służył Basamid.Należało go rozsypać
w namiocie,przekopać,zlać wodą,przykryć folią.Po kilkunastu
dniach zdjąć folię,przewietrzyć,zrobić test sałatą albo
rzeżuchą ,czy gleba już nie jest zatruta i wiosną siać
bez gwarancji,że znów jakaś zaraza nie wejdzie.
Nie wiem co stosuje się teraz.
Mirzan

8. Data: 2004-11-07 16:36:12

Od: "jk" <o...@p...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

dobrze ale proszę napisać jak spalac czy rozsypać siarkę czy można w jednym
miejscu
jk

Cymbidium i dendrobium
rekloda 'Altana'