ubrania na kolonie?

1. Data: 2006-06-26 11:15:24

Temat: ubrania na kolonie?
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
syn był na kolonii raz ale 2, czy nawet 3 lata temu
jedzie w tym roku na dwa tygodnie na kolonie nad morze
a ja kompletnie nie wiem czy mam go sma spakować, czy też pozostawić to jemu
(niech sam sobie wybierze co chce wziąść, jakie ciuchy itp)
i ile łachów dać smykowi 11 letniemu na dwa tygodnie nad morzem?
spodnie długie jedne czy tez dwie pary
a jak z krótkimi spodenkami....
a bluzki...

jak to wygląda u Was
czy chłopaki sami sie pakują / wybierają co chcą wziąść / wy pakujecie / wy
wybieracie i pakujecie
i jakie ilości ubrań?

raczej nie sądzę aby syn sam uprał sobie cokolwiek
a właściwie pamiętam że ja tak robiłam na koloniach
przepierało się te cieńsze rzeczy i człek nie brał za dużo

wspomóżcie radą...

pozdrawiam
anka
kacper 11 lat
maciuś 6 lat

2. Data: 2006-06-26 12:42:35

Temat: Re: ubrania na kolonie?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna LT" <l...@w...pl> wrote in message

> jak to wygląda u Was
> czy chłopaki sami sie pakują / wybierają co chcą wziąść / wy pakujecie /
wy
> wybieracie i pakujecie
> i jakie ilości ubrań?

Wspólnie - on robi listę, ja dopisuję, ja podpowiadam, on wybiera, które
rzeczy bierze. Fizycznie do torby pakuje Adam, bo już się nauczył, gdzie co
upchnąć, żeby się pomieściło. A ilość?
1 para długich cienkich spodni, 1 grubszych dresowych, 1 dżinsowe do pół
łydki, 2 pary krótkich (& Adam zabiera 2 pary krótkich tenisowych, bo to
obóz sportowy), koszulek, skarpetek i majtek ile się zmieści (minimum tak,
żeby starczyło na tydzień + 1 dzień, wersja max. po jednej parze na dzień -
bo to obóz sportowy, więc te hektolitry potu w coś muszą wsiąkać). Cienka
kurtka od deszczu, 2 rozpinane bluzy z kapturami, 2 czapki z daszkiem (bo
zawsze jedną gubi), 2 pary gatek kąpielowych, 2 duże ręczniki z rozkazem, że
po tygodniu ma jeden wysuszyć do końca, odłożyć i wziąć świeży. Do tego 2
pary butów sportowych, klapki kąpielowe, kosmetyki, fenistyl, coś od kamarów
i coś do opalania. Telefon (& ładowarka), pieniądze, legitymacja szkolna,
książeczka zdrowia z peselem i telefonami do rodziców, notes, długopis,
zegarek, mały plecak.
Ten zestaw sprawdza się od 9-tego roku życia, (tyle, że coraz więcej miejsca
zajmuje:), ale na pierwszym obozie Adam zmienił ubranie 2 (słownie DWA)
razy: po tygodniu, kiedy pojechaliśmy w odwiedziny, i po 2 tygodniach, kiedy
po niego pojechaliśmy. Jakoś nie przyszło mu do głowy, żeby sięgnąć sobie
czyste:) Dopiero na kolejnych obozach zaczął patrzeć, co ma na sobie i w
jakim to jest stanie. Na zwyczajne kolonie nad morzem można zabrać mniej
skarpetek, koszulek i gatek.
Anka & Adam (14 lat), od soboty na obozie tenisowym

3. Data: 2006-06-26 16:09:16

Od: "Aga B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> czy chłopaki sami sie pakują / wybierają co chcą wziąść / wy pakujecie /
> wy wybieracie i pakujecie

Przygotowujemy razem, on decyduje co, ja decyduję o ilości :-) Pakuję póki
co ja

> i jakie ilości ubrań?

7 koszulek z krótkimi rękawami, koszula flanelowa, kurtka od deszczu, sweter
rozpinany, 2 bluzy dresowe grubsze, 1 cienka, 2 pary spodni dresowych, 1
lekkie płócienne, 3 pary spodenek krótkich, kąpielówki 2 pary, 2 czapki z
daszkiem, majtek i skarpetek 7 par (mam zamiar dowieźć w niedzielę, ale
doświadczenie z poprzednich wyjazdów uczy, że tyle wystarczy :-), dwa małe
ręczniki, jeden duży, lekka bluza i legginsy do spania, adidasy, klapki i
lekkie szmaciaki. Chyba wszystko wymieniłam :-)
Aga B. (dzieci od dzisiaj na obozie zuchowym)

4. Data: 2006-06-26 16:45:02

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"miranka" <a...@m...pl> wrote in message
> Ten zestaw sprawdza się od 9-tego roku życia, (tyle, że coraz więcej
miejsca
> zajmuje:),

No tak, zapomniałam o piżamie i .... o jaśku (poduszka). Wieziemy go tam
samochodem, więc można sobie pozwolić na takie fanaberie:), a jasiek
przydaje się bardzo. Jeszcze nie spotkałam wygodnego wakacyjnego łóżka.
Zwłaszcza poduszki w obcych łóżkach to dla mnie koszmar i dla Adama też.
Anka
PS. Nie śmiać się, ja się naprawdę nigdzie nie ruszam bez jaśka.

5. Data: 2006-06-27 06:35:51

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Anka
> PS. Nie śmiać się, ja się naprawdę nigdzie nie ruszam bez jaśka.

prawdę mówiąc to ja chciałam mu zapakować więcej ciuchów
np bluzki bawełniane z długim rękawem 3 szt na przykład
ale nie iwem czy to zrobię (chociaż nad morzem może być niezbyt ciepło?!)
syn jedzie pociągiem więc będzie musiał swój bagaż nieść sam
stąd redukcja rzeczy będzie niezbędna do minimum potrzebnego
aby mu garb nie urósł:o)
prawdę mówiąc to nigdy nie brałam i nie dawałam książeczek zdrowia
a to chyba jednak przydatna rzecz
przynajmniej jak się po Polsce podróżuje
dzięki raz jeszcze
anka
ps z tym jaśkiem to niegłupi pomysł nawet...
a jeśli chodzi o pidżamę to syn nie uznaje woli spać w majtkach i koszulce
nie wiem właściwie dlaczego...

6. Data: 2006-06-27 06:47:36

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> np bluzki bawełniane z długim rękawem 3 szt na przykład
> ale nie iwem czy to zrobię (chociaż nad morzem może być niezbyt ciepło?!)

Ja dawniej brałam, ale wszystkie wracały do domu w stanie nietkniętym. Jak
ma T-shirt, koszulę flanelową, sweter/bluzę i kurtkę, to IMHO wystarczy
nawet nad polskie morze.

> prawdę mówiąc to nigdy nie brałam i nie dawałam książeczek zdrowia
> a to chyba jednak przydatna rzecz

U nas, kiedy Adam był młodszy, książeczki zdrowia przez czas obozu
przechowywała opiekunka. Ostatniego dnia oddawała rodzicom. Tu głównie
chodzi o szczepienia (tężec, żółtaczka), gdyby - odpukać - potrzebna była
pomoc ambulatoryjna.

> a jeśli chodzi o pidżamę to syn nie uznaje woli spać w majtkach i koszulce

I dobrze, mniej bagażu.
Anka

7. Data: 2006-06-27 13:43:25

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przygotowujemy razem, on decyduje co, ja decyduję o ilości :-) Pakuję póki
> co ja

u nas ja wyjmuje z szafy i pokazuje co - syn akceptuje lub odrzuca ;-) i
daje swoje typy w zamian
woli jak ja go pakuje, bo lepiej upycham (w zeszlym roku nie zapakowal sie
do konca i czesc rzeczy
wracala w plecaku podrecznym).
Zawsze dostaje spis rzeczy

> [...]
> wystarczy :-), dwa małe ręczniki, jeden duży, lekka bluza i legginsy do
> spania, adidasy, klapki i lekkie szmaciaki. Chyba wszystko wymieniłam :-)

- u nas podobnie, ale teraz pojechal na oboz taneczny i dalam wieksza liczbe
t-shirt'ow,
-majtki i skarpetki w zeszlym roku pral ;-)
-dodatkowo ma ubranie na turniej, eleganckie
-ale reczniki dwa duze (jeden na co dzien, jeden na basen/plaze) i jeden
maly do rak
-dodatkowo sandaly gdy jedzie nad morze

JaBa, Rafal obozujacy

8. Data: 2006-06-28 19:35:48

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> a jeśli chodzi o pidżamę to syn nie uznaje woli spać w majtkach i koszulce
> nie wiem właściwie dlaczego...

Ja mu się nie dziwię, że woli.

Qra, upalona ;-)

9. Data: 2006-07-27 20:23:53

Od: Asia <m...@n...malamoda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT napisał(a):
> [...]
> a właściwie pamiętam że ja tak robiłam na koloniach
> przepierało się te cieńsze rzeczy i człek nie brał za dużo

Ja mam wprawdzie młodsze dzieci, ale raczej sama spakowałabym 11-latka
na kolonie. Oczywiście poprosiłabym go o pomoc, ale decydujący glos
należałby do mnie.
Sąsiadki 10-letni syn wrócił właśnie z 2-tygodniowych kolonii w górach.
Sama go pakowała. Zabrał 2 dresy (bluza i spodnie), polar, kurtkę
przeciwdeszczową, bieliznę na każdy dzień, 4-t-shirty, 2 koszukli bez
rękawów i 2 albo 3 pary krótkich spodenek, piżamę, no i buty: sandały,
adidasy i buty w góry. Wystarczyło. Chłopiec dostał też listę rzeczy,
które zabrał, żeby spokojnie pozbierać swoje rzeczy przed powrotem z
kolonii.
Mam nadzieję, że ta lista jakoś Ci pomoże.

Asia M.

http://www.malamoda.pl - ubranka dziecięce, ZAPRASZAM

10. Data: 2006-07-27 20:35:10

Od: Elske <k...@n...o2..pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT napisał(a):

> jak to wygląda u Was
> czy chłopaki sami sie pakują / wybierają co chcą wziąść / wy pakujecie / wy
> wybieracie i pakujecie

Syn przygotowuje litę, siadamy razem i robię korektę.

> i jakie ilości ubrań?

Takie, żeby mógł unieść w plecaku. Pamiętaj, że będzie to musiał targać
- nie rób z dziecka wielbłada.

u nas:
gatki na każdy dzień
skarpety na co drugi (i tak będzie zmieniał co kilka)
dwie pary spodni
2 pary szortów
4-5 podkoszulków
kurtka przeciwdeszczowa (cienka)
bluza dresowa i sweter
czapka z daszkiem
adidasy
klapki
tenisówki jako zapasowe
kąpielówki (jak się zmieszczą to zapasowe tez bo różnie bywa)
piżama
ręcznik kąpielowy i drugi mniejszy
mały plecak

--
Elske

Re: odżywianie dzieci niezbyt szczupłych (5 i 6 latków)
Pedodonta Poznań (stomatolog dziecięcy)
odżywianie dzieci niezbyt szczupłych (5 i 6 latków)
granie na komputerze u 6-latka
wysiękowe zapalenie ucha środkowego