"udomowienie" drzewka

21. Data: 2002-11-22 09:31:11

Temat: Re: "udomowienie" drzewka
Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
news:Xns92CC4FFF8E112ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...

> Wbrew pozorom to nie jest do konca dowcip :-)
> Ci, ktorzy ksztaltuja rodzime drzewa, przetrzymuja je na zewnatrz :-))
> Pokazy we wnetrzach to tylko bardzo krociutki epizod.
> Zreszta oryginalne japonskie bonsai tez w wiekszosci staly sobie na
> powietrzu...
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Pomimo wszystko z rady Dirko nie skorzystam,
ponieważ wiązanie drzewka na smyczy było by niechumanitarne :).
Wolę poprostu zanieść je do ogrodu.
Znam zasady jakie dotyczą zimowania i przetrzymywania bonsai
z rodzimych drzew w pomieszczeniach. Chodził mi o to czy jest sposób
by właśnie te zasady złamać :). Dowiedziałem się że nie ma takowego
a przynajmniej nikt z grupy nie wie o tym. Dzieki za odpowiedz.

Pozdrawiam

Darek

22. Data: 2002-11-22 10:42:24

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Nawet pewien Poseł (a może i Senator RP?) ma to w wielkim poważaniu.
> Na ostatniej wystawie "Zieleń to życie" własnymi ustami zachęcał do
> męczenia drzew i krzewów. Czegóż nie robi się dla pieniędzy. Nie każdy
> potrafi bujać tak jak On.
> ;-)))

> [...]
>
> Fakt, kąty bywają różne i nie ważne jak się na nie patrzy. Ważne jest to
> [...]

Rozumiem w takim razie że trawnika przed domem również nie przycinasz? :)

Pozdrawiam

Darek

23. Data: 2002-11-22 14:45:04

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem w takim razie że trawnika przed domem również nie przycinasz?
:)

Darku, mylisz pielęgnację ze stylizacją. Co do naturalnych drzew bonsai
nie mam nic przeciw nim, bardzo mi się podobają.

24. Data: 2002-11-25 09:53:49

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Darku, mylisz pielęgnację ze stylizacją. Co do naturalnych drzew bonsai
> nie mam nic przeciw nim, bardzo mi się podobają.

A czy w przypadku zarówno trawnika jak i bonsai stylizacja
nie jest równoznaczna z pielęgnacją?
Jeżeli chcesz pielęgnować trawnik i zachować równowagę w naturze
to powinno się tylko usuwać co najwyżej chwasty a trawę pozostawić
samom sobie (oczywiście nie twierdzę że tak powinno się postępować,
ponieważ sam koszę trawnik). Dla mnie koszenie w tym przypadku to też
stylizacja.

Pozdrawiam

Darek

Storczyki