uprawa

1. Data: 2000-02-23 22:18:38

Temat: uprawa
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos ma pomysl jak uprawiac bazylie i inne ziola w domu? Ja probuje od
pewnego czasu, ale mi wiedna... Pomozcie, bo w temacie tym zupelny leser
jestem ...

MM

1. Data: 2000-02-23 23:31:41

Temat: Re: uprawa
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin M <h...@k...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:891lpr$esj$...@s...icm.edu.pl...
> [...]
> pewnego czasu, ale mi wiedna... Pomozcie, bo w temacie tym zupelny leser

Napisz moze blizej jakie sadzonki kupujesz i o jakiej porze roku chcesz
uprawiac. Bo jak teraz to raczej male szanse. Ja zawsze na wiosne kupuje
sadzonki (samemu ciezko takie zrobic) bazylii, rozmarynu, miety, melissy,
tymianku, majeranku. A potem to juz tylko podlewac, nawozic i obrywac paczki
kwiatow.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-24 07:36:42

Od: "ilona" <f...@r...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Chciałabym wiedzieć kiedy dokładnie na wiosnę .
Oprócz tego w czym to sadzić i czy może być w doniczce na
parapecie ? Czy do tych ziółek należy się zaopatrzyć w jakąś
specjalną ziemie ?
I czy są łatwe czy trudne w uprawie ?

Ilona

P.S

Jestem nowa witam wszystkich grupowiczów i odrazu mówię : Moi
drodzy mam do was całe mnóstwo pytań.

<891ql1$s21$1@sunsite.icm.edu.pl>...

1. Data: 2000-02-24 09:22:35

Od: Antoni Goldstein <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin M <h...@k...com.pl> wstukal(a) pracowicie:
> Czy ktos ma pomysl jak uprawiac bazylie i inne ziola w domu? Ja probuje od
> pewnego czasu, ale mi wiedna... Pomozcie, bo w temacie tym zupelny leser
> jestem ...

Hmm... Mój brat uprawiał z powodzeniem bazylię metodą: kupić ziarenka w
sklepie ogrodniczym, przestrzegać instrukcji na opakowaniu. ;-))
Do momentu, kiedy pojawiły się szkodniki. Może to w tym problem?

Antek Goldstein
--
___/___ : I* Nigdy nie oglądaj się za siebie, *I
< 102 >======= I* a oszczędzisz sobie spojrzenia w chaos. *I

1. Data: 2000-02-24 12:21:01

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

@ns18...
> [...]
> Oprócz tego w czym to sadzić i czy może być w doniczce na
> parapecie ? Czy do tych ziółek należy się zaopatrzyć w jakąś

Wtedy na wiosne, ajk sadzonki bedzie mozna juz kupic :)) Kupuje ziemie
ogrodowa w workach, cyrkow zadnych przy uprawie nie ma, tylko paczki badz
kwiatki nalezy regularnie obrywac i podlewac odpowiednio

Przemyslaw Koziarski

P.S. Piszac sadzonki nie mialem na mysli tego sztuicznego badziewia jakie
pojawia sie w supermarketach :)

1. Data: 2000-02-24 12:22:37

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm... Mój brat uprawiał z powodzeniem bazylię metodą: kupić ziarenka w
> sklepie ogrodniczym, przestrzegać instrukcji na opakowaniu. ;-))
> Do momentu, kiedy pojawiły się szkodniki. Może to w tym problem?
*I

Przediorki pewnie. Tez to mialem. Ale jest na to preparat w rozpylaczu
przeznaczony do upraw jadalnych . Dziala piorunujaca, potem pare dni przerwy
i mozna korzystac. Ja wiem, ze chemia itd. ale jak sie czasami nie prysnie
to robale wszystko zezra

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-24 13:17:15

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski napisal:

> (...)
> P.S. Piszac sadzonki nie mialem na mysli tego sztuicznego badziewia jakie
> pojawia sie w supermarketach :)

:-)) Z supermarketowego badziewia mam całkiem piękny tymianek
w ogródku. Już trzeci rok rośnie... Sadzonki bazylii "produkuje" sama,
bez kłopotow wyrasta z nasionek.

Krycha

1. Data: 2000-02-24 14:00:08

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-)) Z supermarketowego badziewia mam całkiem piękny tymianek
> w ogródku. Już trzeci rok rośnie... Sadzonki bazylii "produkuje" sama,
> bez kłopotow wyrasta z nasionek.
>
> Krycha

To mialas szczescie, bo przewaznie gina bardzo szybko albo dziczeja.
Oczywiscie samemu mozna wychodowac z ziaren. Ale tu bywaja pulapki. Nasiona
(firma dobra, data OK) bywaja nbardzo rozne, a jak sie zorientujesz ze masz
nie takie to robi sie lato :) Jak ktos ma balko - lepiej kupic sadzonki.
Ogrodkowicze najlepiej z jakas mala szklarnia moga sie pobawic w nasionka
Zapomnialem jeszcze o jednym, ktore warto miec , mianowicie o szalwii. Do
saltimbocci bedzie jak znalazl. Tylko trudno dostac i nasiona i sadzonki

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-24 17:00:10

Od: Antoni Goldstein <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wstukal(a) pracowicie:

> Przediorki pewnie. Tez to mialem.

W rzeczy samej, przędziorki bydlęta.

> Ale jest na to preparat w rozpylaczu
> przeznaczony do upraw jadalnych . Dziala piorunujaca, potem pare dni przerwy
> i mozna korzystac.

A jak się nazywa?

> Ja wiem, ze chemia itd. ale jak sie czasami nie prysnie
> to robale wszystko zezra

Tak jest - mój znajomy z ogrodnictwa i ochrony środowiska (pisze z tego
magisterkę) twierdzi tak samo: w dzisiejszych czasach nie stać nas już na
produkcję żywności bez użycia chemii - ale jeśli się ją stosuje właściwie,
nadal żywność może być zdrowa. Grunt to przestrzegać instrukcji.

Antek Goldstein
--
___/___ : I* W miarę możliwości traktuj każdego nowo *I
< 102 >======= I* poznanego jak złośliwego głupca. *I

1. Data: 2000-02-24 17:31:40

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak się nazywa?

Nie pamietam. Szukalem, ale widze ze nie mam butelki zadnej. W sklepie
poznam :))
Chyba Pokon to produkuje. Butelka biala plastykowa z rozpylaczem. I jest
kilka rodzajow.
Musisz kupic ten z rysunkiem kapusty czy czegos tam jadalnego.

Przemyslaw Koziarski

miod jadwiga poltorak
RE: koktajle
pochwala...