uratowac forsycje

1. Data: 2001-03-22 09:54:47

Temat: uratowac forsycje
Od: "Jacobs" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów!
Proszę o porade w temacie j.w. Niedawno zakupiłem działkę budowlaną, gdzie
na długosci ok. 20 m znajdują sie krzewy forsycji o wys. 2m. Problem w tym,
ze krzewy te znajduja się od strony wjazdowej na teren działki i wykonanie
jakichkolwiek prac budowlanych wiązałoby sie z wycięciem forsycji czego
chciałbym uniknąć. Chciałbym przesadzić większa część krzewów w tylną część
działki, jednak nie wiem w jaki sposób to zrobić aby nie wyrządzić im
krzywdy i czy w ogole można w całości przesadzać tak duże krzewy.
pozdr. :)

2. Data: 2001-03-23 08:07:57

Temat: Re: uratowac forsycje
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że nie warto przesadzać tak dużego krzewu forsycji. Krzew ten rośnie
bardzo szybko, więc jeśli przesadzisz tylko małe, wyrastające pod krzewem
odrosty prędko doczekasz się wyrośniętych krzaków. Także sadzonki łatwo się
ukorzeniają. Przy przesadzaniu starego krzewu namęczyłbyś się znacznie, a
efekt trudno przewidzieć.

MB

3. Data: 2001-03-25 19:10:32

Od: "Antoni Broniak" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacobs <j...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:99ci53$5uu$...@n...tpi.pl...
> [...]
> działki, jednak nie wiem w jaki sposób to zrobić aby nie wyrządzić im
> krzywdy i czy w ogole można w całości przesadzać tak duże krzewy.

Półtora roku temu na jesieni przesadzałem taką dużą forsycję. Przyjęła się
bez żadnych problemów i rośnie na nowym miejscu jeszcze lepiej. Myślę że na
wiosnę też powinno się udać, ale chyba trzeba to robić już, natychmiast bo
rusza wegetacja.
Okopać wkoło korzeni i przenieść z maksymalnie dużą ilością ziemi. Trzeba
zapewnić sobie pomoc kilku ludzi bo ciężkie.
Pozdrawiam
Antoni Broniak

Mszyca
jagoda kamczacka?