uraz stopy, jak się do końca wyyleczyć?

1. Data: 2005-07-29 14:47:55

Temat: uraz stopy, jak się do końca wyyleczyć?
Od: "greg_pelka" <g...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, ok miesiąca temu spadła i przygniotła mi stopę ciężka metalowa rura,
miałem szczęście, że mi kości nie połamała. Po incydencie wymoczyłem nogę w
zimnej wodzie, parę dni pobolało, żdanych sińców nie było, więc po woli
zacząłem normalnie funkcjonować. A teraz... od ok tygodnia mam z nią
problemy, przy np. klękaniu, każdym wyginaniu stopu do tył, palcami w dół
czuję ból w tym miejscu gdzie miałem uraz... I zanim pójdę do lekarza, chcę
sie poradzić tutaj, co zrobić z ta stopą, aby się zregenerowała do końca,
nie chcę mieć z nią problemów do końca życia :/ Jakies maści? Obuwie
specjalne? W gips włożyć na parę miesięcy? Nie mam pojęcia. Może ktoś mi
pomóc? Z lekażami nie zawsze się człowiek dogada ;]

Pozdrawiam. Greg

2. Data: 2005-07-29 15:04:09

Temat: Re: uraz stopy, jak się do końca wyyleczyć?
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Proponuję jednak "dogadać" się z lekarzem.
Źle zrobiłeś nie udając się do niego natychmiast po wypadku. Byćmoże nie
byłoby problemu teraz. Akurat w ortopedii naprawianie błędów jest
szczególnie trudne.

Zmiażdżone rurą tkanki, pozostawione same sobie, odnowiły się "po swojemu".
Ścięgna mogły się przykurczyć, mogły potworzyć się zrosty. Można było tego
uniknąć stosując wcześnie po urazie odpowiednią terapię.

Głowa do góry, trzymam kciuki, żeby Ci się tym razem upiekło. Do lekarza! (i
to radzę iść do doświadczonego ortopedy)

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-07-29 15:18:16

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

A co ortopeda może pomóc po takim czasie?

Serio się pytam,
miałam podobną sytuację: 6 lat temu miałam stłuczenie nogi (stopy).
pobolewa (stopa i wyżej) od jekichś 3 lat. Myslałam, ze platfus :).
To może być od tego stłuczenia ?
Czy raczej od platfusa ? Wcześniej chyba platfusa nie miałm, ale wkładki
nosiłam od dzieciństwa (średnio wyprofilowane).
Ortopeda może coś pomóc ?

4. Data: 2005-07-29 15:29:15

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Tak, ortopeda MOŻE pomóc (wcale nie musi mu się to udać). Jak powiedziałem,
naprawianie błędów w ortopedii jest trudne. Niemniej jednak, lepiej późno
niż wcale. Nie mówię konkretnie o przypadku Twoim ani Pytającego, ale
ogólnie: czasami można choćby zapobiec pogorszeniu.

Trudno mi się wypowiadać na temat przyczyn Twojego bólu. Może to wynikać
zarówno z urazu, jak i płaskostopia.

Trzeba sobie także uświadomić, że zaburzenia w obrębie układu ruchu bardzo
łatwo "wędrują". Nieprawidłowa funkcja stopy odbija się na funkcji kolana,
biodra, aż po kręgosłup.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-07-29 15:47:35

Od: "greg_pelka" <g...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (i
> to radzę iść do doświadczonego ortopedy)

Wiesz, pobolało trochę, żadnych widocznych śladów nie było to się tym nie
martwiłem, nie lata się w końcu z każdym głupstwem do lekarza. Szczególnie
bedac młodym, dynamicznym człowiekiem, który co troche się o coś rozbija ;)
Dzięki za rady, doświadczonego ortopedy w Częstochowie szukam ;)

Greg

nadkwaśność i ból konczyn
"palenie" w kostkach
Ktora kinika chirurgi plastycznej
zator tętnicy płucnej - w gazometrii krwi tętniczej
szampon Nizoral ?