urzadzenie do gotowania ryzu...

41. Data: 2013-05-09 22:08:04

Temat: Re: urzadzenie do gotowania ryzu...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 May 2013 19:08:17 +0200, abelincoln napisał(a):

> Producent zaleca tylko przepłukanie. A co do pęczaka, to nie próbowałem
> jeszcze go w tym gotować, więc i nie wiem jak się zachowa.

Ewidentnie radzę namoczyć przed.
--
XL

42. Data: 2013-05-10 06:11:43

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-09 02:02, Ikselka pisze:

> A może wolnowar? Można przecież przełożyć do niego zagotowany krótko z
> odpowiednią iloscią wody ryż... i spokojnie czekać na zamierzony efekt.
> http://polki.pl/kuchnia_nowosci_artykul,10016404.htm

Witam :)
Urządzenie ciekawe! tylko bardziej sprawdzi sie np. w miesnych potrawach
jednogarnkowych ze skladnikami ktore powoli beda wymieniac sie miedzy
soba smakami...
a ryz hmmm...
troszke przeraza mnie wizja gotowania go przez ~100 minut...
Marsjasz
ps. znalazlem bardziej wyrafinowany technologicznie i niedrogi chyba
(~99 pln) garnek do gotowania ryzu. Napisalem po sugestiach abelincolna
i odpowiedzieli mi ze gotowany w nim ryz nie pownien sie przypalac
(brazowiec)oraz ze gotuje sie szybko...
tylko te 700 W!!!
w sumie ocencie sami:
http://www.sencor.pl/specjalny-garnek-do-gotowania-r
yzu/srm-1800ss
Ja na chwile obecna wstrzymam sie z zakupem...

43. Data: 2013-05-10 11:10:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 May 2013 06:11:43 +0200, Marsjasz napisał(a):

> [...]
> soba smakami...
> a ryz hmmm...
> troszke przeraza mnie wizja gotowania go przez ~100 minut...

Jednak te 100 minut to nie jest gotowanie w rozumieniu "wrzenie" - to jest
rozklejanie skrobi, czyli tzw kleikowanie, które zachodzi w wilgoci i
cieple, czyli po prostu to samo, co bez owego urządzenia można zrobić w
piekarniku lub pod kocem. Też sporo trwa :-)
--
XL

44. Data: 2013-05-11 01:34:24

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-10 11:10, Ikselka pisze:

> Jednak te 100 minut to nie jest gotowanie w rozumieniu "wrzenie" - to jest
> rozklejanie skrobi, czyli tzw kleikowanie,

ale te 100 minut...
musialbym ryz dzien wczesniej wstawiac...
Marsjasz

45. Data: 2013-05-11 12:47:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 May 2013 01:34:24 +0200, Marsjasz napisał(a):

> ale te 100 minut...
> musialbym ryz dzien wczesniej wstawiac...
> Marsjasz

100 minut to tylko niecałe dwie godzinki przecież :-)
--
XL

46. Data: 2013-05-11 17:06:56

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-11 12:47, Ikselka pisze:

> 100 minut to tylko niecałe dwie godzinki przecież :-)
a w czasie przygotowywania tego ryzu bede mial czas przeczytac kilka
broszur odnosnie eiaculatio praeco...;)
ps. czasem szybkosc ma znaczenie in plus...
Marsjasz

47. Data: 2013-05-11 19:47:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 May 2013 17:06:56 +0200, Marsjasz napisał(a):

> a w czasie przygotowywania tego ryzu bede mial czas przeczytac kilka
> broszur odnosnie eiaculatio praeco...;)
> ps. czasem szybkosc ma znaczenie in plus...
> Marsjasz

No wiesz, jak chcesz SZYBKO ryż gotować, to tak jakbyś z tym eiaculatio
chciał przyspieszyć - więcej będzie niezadowolonych niż zadowolonych, więc
lepiej się tak nie napędzać... 33333333-)
--
XL

48. Data: 2013-05-12 06:56:13

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-11 19:47, Ikselka pisze:

> No wiesz, jak chcesz SZYBKO ryż gotować, to tak jakbyś z tym eiaculatio
> chciał przyspieszyć - więcej będzie niezadowolonych niż zadowolonych, więc
> lepiej się tak nie napędzać... 33333333-)

krotko gotuje sie ryz w torebkach ~15 minut ale nie spotkalem jeszcze
takiego ktory by mi zasmakowal a poza tym torebkowy ryz jest drogi...

49. Data: 2013-05-12 11:08:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 May 2013 06:56:13 +0200, Marsjasz napisał(a):

> krotko gotuje sie ryz w torebkach ~15 minut ale nie spotkalem jeszcze
> takiego ktory by mi zasmakowal a poza tym torebkowy ryz jest drogi...

Ten z torebek też mi nie smakuje, a generalnie żaden oprócz ryżu okrągłego,
takiego do risotto. Najtańszy i bardzo dobry ryż okrągły kupuję w
półkilogramowych foliowych torebkach w Tesco, ma on czerwone i niebieskie
oznaczenia na torebce z napisem "SOS classic". Producent (a raczej
pakowacz) z Węgier. Obok zwykle leży ryż długoziarnisty tego samego
producenta, w podobnych torebkach, więc w razie czego nie pomyl.

No i cóż - jak chcesz mieć dobry ryż, to musisz go "utaić" czyli po
zagotowaniu przetrzymywać w temp. bliskiej wrzenia (ale nie równej ani
wyższej) jak najdłużej. Ryż musi się dobrze nasycić wilgocią a nie
rozgotować, a to trwa, bo to jest suche ziarno.

--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

50. Data: 2013-05-12 22:46:03

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-12 11:08, Ikselka pisze:

> [...]
> pakowacz) z Węgier. Obok zwykle leży ryż długoziarnisty tego samego
> producenta, w podobnych torebkach, więc w razie czego nie pomyl.
nie probowalem w Tesco kupowac ryzu...
kupie na pewno...
dziekuje i pozdrawiam
Marsjasz