usg dziecka - czas trwania

1. Data: 2008-12-11 09:50:02

Temat: usg dziecka - czas trwania
Od: "Kate" <k...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile czasu średnio powinno trwać usg profilaktyczne dwuletniego dziecka?
Czy w czasie 1,5 minuty (90 sekund) lekarz jest w stanie wykryć jakieś
wady?

Pozdrawiam
Kate

2. Data: 2008-12-11 09:53:01

Temat: Re: usg dziecka - czas trwania
Od: "Kate" <k...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o badanie usg jamy brzusznej.

Pozdrawiam
Kate

3. Data: 2008-12-11 13:57:37

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kate" <k...@S...pl> napisał w wiadomości
> Ile czasu średnio powinno trwać usg profilaktyczne dwuletniego dziecka?
> Czy w czasie 1,5 minuty (90 sekund) lekarz jest w stanie wykryć jakieś
> [...]

A co to jest profilaktyczne badanie usg u dwuletniego dziecka?
Nie mam takiego badania w spisie badań profilaktycznych u dzieci.

4. Data: 2008-12-11 15:04:03

Od: "Kate" <k...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A co to jest profilaktyczne badanie usg u dwuletniego dziecka?
> Nie mam takiego badania w spisie badań profilaktycznych u dzieci.
Mówi się głośno ostatnio o profilaktycznych badaniach przeciw nowotworom u
dzieci, organizowane są również akcje pod tym kątem. I mi właśnie o takie
badania chodzi.

Pozdrawiam
Kate

5. Data: 2008-12-11 17:10:07

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzieci, organizowane są również akcje pod tym kątem. I mi właśnie o takie

Mówi sie o wielu rzeczch co nie znaczy, ze ma to sens. Nie słyszałem o
takich zaleceniach. Oczywiscie rodzic odpowiednio postraszony zrobi
wszystko.

6. Data: 2008-12-11 17:20:13

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Thu, 11 Dec 2008 18:10:07 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr Maksymowicz,
a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Nie słyszałem o takich zaleceniach.

To ze o czyms nie slyszales o niczym akurat nie swiadczy.
Tak sie sklada.

A co do pytania autorki watku - badania naszego synka tez trwaly mniej
wiecej tyle czasu - a robione byly przez kilku lekarzy.
Mysle ze jesli wszystko wyglada ok - to wlasnie tak to wyglada. Dopiero
przy jakichs niewprawidlowosciach trzeba sie dokladniej przyjrzec.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

7. Data: 2008-12-11 19:18:54

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> To ze o czyms nie slyszales o niczym akurat nie swiadczy.

Jak nie słyszałem to znaczy, że nie ma takich wytycznych.

8. Data: 2008-12-13 09:55:47

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Thu, 11 Dec 2008 20:18:54 +0100 wiedźmin zdziwił się
> [...]
a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Jak nie słyszałem to znaczy, że nie ma takich wytycznych.

Wytycznych odgornych dla lekarzy moze nie ma - a szkoda.
Ale nie znaczy to ze bez sensu jest profilaktycznie wykonac to badanie u
dziecka. Na pewno lepiej niz dowiedziec sie o jakiejs chorobie gdy bedzie
juz zaawansowana.
W Polsce w ogole profilaktyka u dzieci lezy.
Bada sie kilka rzeczy i nic ponad to.
Bada sie stawy biodrowe. Dlaczego nie bada sie serca?
Ilez chorob serca wykryto by znacznie wczesniej niz gdy dziecko jest juz
powaznie chore i obciazone nieleczona choroba? A echo serca nie jest
bardziej skomplikowane niz usg stawow biodrowych.
Duzo by mowic.
I naprawde - to ze jakis urzednik nie umiescil profilaktycznego usg jamy
brzusznej na jakiejs liscie badan zalecanych dla lekarzy - dla mnie niczego
nie oznacza, Poza tym ze kasa jak zwykle jest wazniejsza niz ludzie.

Mozesz powiedziec ile jest na tej Twojej liscie badan profilaktycznych dla
dzieci?
I dlaczego tak malo?

9. Data: 2008-12-13 12:47:51

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie oznacza, Poza tym ze kasa jak zwykle jest wazniejsza niz ludzie.
>
> Mozesz powiedziec ile jest na tej Twojej liscie badan profilaktycznych dla

Badać mozna wszystko. Tylko srodki publiczne sa ograniczone i trzeba
wybierac badania, które przynosza najwiekszy efekt. Podobnie z innymi
działaniami medycznymi. Np w Wielkiej Brytanii uważa się, że nalezy
finansować działania, które ratuja jedno zycie ludzkie za mniej niz 50000
funtów. Oczywiscie kazdy czlowiek moze sobie prywatnie fundowac badania
jakie tylko chce. czesc ma sens a wiele sluzy glownie zmniejszenie poziomu
lęku. Co oczywiscie wykorzystuja sprytne firmy.
Serce sie bada. Jest USG u ciezarnych poza tym dzieci maja padania
bilansowe. I wierz mi ale sluchawka wiele wysluchasz. A osluchiwanie jako
podstawowa metoda weryfikacji jest wystarczajaco skuteczne.

"Poza tym ze kasa jak zwykle jest wazniejsza niz ludzie." --oczywiscie, ze
jest. a znasz jakis sposob leczenia ktory bylby za darmo?

10. Data: 2008-12-13 13:59:27

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna"
> W Polsce w ogole profilaktyka u dzieci lezy.
> Bada sie kilka rzeczy i nic ponad to.
> Bada sie stawy biodrowe.

A może wiesz, od kiedy bada się stawy biodrowe u dzieci? Czy 40 lat temu też
to robiono?
I jak robiono?
Pozdr.
A.

Brak sledziony a antykoncepcja hormonalna?
Brązowy osad na ustach po porannym przebudzeniu
gdzie leczyć raka wątroby
Duphaston podczas krwawienia ..
Hashimoto a PCOS