uszkodzenie przewodu w bębnie

1. Data: 2011-06-26 16:46:28

Temat: uszkodzenie przewodu w bębnie
Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jest przewód 3x1,5mm2 o długosci 40 m zwijany na
bębnie.Przestał działać(przewodzić) bo zapewne któryś z 2 przewodów(akurat u
mnie brązowy -fazowy i niebieski(uziemniajacy) pewno się nadpalił(przerwał)?
Przewód w gumie - szkoda wyrzucać.Czy Ktos zna sposób na zbadanie jak
znaleźć na długosci uszkodzenie.Mógłbym przeciać kabelek na pół i metodą
50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

2. Data: 2011-06-26 19:46:18

Temat: Re: uszkodzenie przewodu w bębnie
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marex wrote:
> [...]
> zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
> pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

1. sprawdzić wtyczki i gniazdka... najczęściej żyła sie ukręca przy wejściu
do tego elementu co ma zabepieczać przed ukręceniem:) a kóry jest zbyt
sztywny aby zabezpieczać.

2. potem dokładnie obejżeć cały przewód zwykle w miejscu gdzie nastąpiło
uszkodzeni żyły przewód ulega przegrzaniu, albo wprost widać zaczernienie
albo miejsce to ma inną sztywność, zamiast sie łukować to łamie sie ostro.

3. Podłączyć jakiś hałaśliwy odbiornik i jechać po przewodzie zginając co w
różne strony, jest szansa że znajdziemy miejsce gdzie następuje chwilowy
kontakt.

3. Data: 2011-06-27 05:28:24

Od: cyberm_no_@_spam_tlen.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w różne strony, jest szansa że znajdziemy miejsce gdzie następuje chwilowy

powyzsze rady moga byc przydatne ale to troche jak chodzenie do znachora ;)

zeby bylo tresciwie. kup sobie wkretak z detektorem napiecia. kosztuje pare
zlotych i umozliwia znalezienie kabla pod napieciem nawet pod cienkim
tynkiem. nastepnie podlacz ten przedluzacz i "szukaj" miejsca gdzie napiecie
zanika, dla obu przewodow postepuj tak samo az do znalezienia przerwy.
zakladam ze poprawne polaczenie nie bedzie juz problemem.

Robert CyberM

4. Data: 2011-06-27 06:50:25

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marex" <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
> 50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
> pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

Popytaj wśród znajomych zajmujących się telekomunikacją, wykonywaniem
okablowania, czy ktoś dysponuje reflektometrem do kabli miedzianych.

--
Bartek

5. Data: 2011-06-27 07:32:02

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.06.2011 18:46, Marex pisze:
> [...]
> 50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
> pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

Sposób prymitywny, ale sprawdzony.
Podłączasz do jednej żyły jeden biegun jakiegoś bezpiecznego napięcia,
np 12V, czy to z akumulatora czy zasilacza. Konstruujesz jakąś próbówkę
z żarówką na to napięcie albo bierzesz miernik. Jedną końcówkę tej
próbówki podłączasz do drugiego bieguna zasilania, a drugi koniec do
szpilki, albo igły. Ową igłę wbijasz do uszkodzonego przewodu i szukasz,
metodą dzielenia odcinak na pół, miejsca uszkodzenia.

6. Data: 2011-06-27 09:18:53

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-26 18:46, Marex pisze:
> [...]
> 50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
> pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

metoda ze szpilką jest trochę niszcząca, potem będzie się dostawac do
kabla wilgoc.
Proponuję metodę brutalną :)
robisz zwarcie w gniazdku przedłużacza (grubym drutem)
a wtyczkę podłączasz do akumulatora samochodowego 12V
ubierasz rękawie robocze i miętosisz rozwinięty kabel od jednego końca
do drugiego. tam gdzie uszkodzone przewody wreszcie się zetkną, kabel
się przepali. masz zlokalizowane miejsce uszkodzenia z dokładnością do 1 cm.
Oczywiście zachować ostrożność (okulary, nie przy otwartym kanistrze z
benzyną etc)

7. Data: 2011-06-27 12:42:09

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie brązowy -fazowy i niebieski(uziemniajacy) pewno się nadpalił(przerwał)?

Odetnij po pół metra z każdego konca i zaloz koncowki na nowo.

Wg mnie nie ma mozliwosci zeby miedz przerwala sie gdzies posrodku bez
zadnych fizycznych uszkodzen z zewnatrz - obejrzyj ten kabel - na 99%
bedzie widac miejsce uszkodzenia. A na pozostale 1% to ja bym
najbardziej doradzal patent z probnikiem 12V czy multimetrem ustawionym
na sygnalizacje zwarcia i szpilką - to jest tak cienkie ze po wyjeciu
guma sie zamknie calkiem szczelnie. Ale jak Ci bardzo zalezy to zawsze
mozesz wbic ponownie szpilke posmarowana klejem do gumy i wyciagnac.

KJ

8. Data: 2011-06-27 16:20:04

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marex" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kabelek na pół i metodą 50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat
> uszkodzona.Ale czy są jakieś pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia

"fazer 777" za ok 30 zł. - podłączasz przedłużacz do prądu i sprawdzasz
dokąd dochodzi faza. Przyrząd wart polecenia :)

MaW

9. Data: 2011-06-28 04:31:05

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-27 14:42, KJ Siła Słów pisze:
Ale jak Ci bardzo zalezy to zawsze
> mozesz wbic ponownie szpilke posmarowana klejem do gumy i wyciagnac.

Bliznę po szpilce da się zaślepić płomieniem zapalniczki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

10. Data: 2011-06-29 07:56:59

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.06.2011 09:32, Albercik pisze:

> próbówki podłączasz do drugiego bieguna zasilania, a drugi koniec do
> szpilki, albo igły. Ową igłę wbijasz do uszkodzonego przewodu i szukasz,
> metodą dzielenia odcinak na pół, miejsca uszkodzenia.

Kombinujecie... Wiele mierników uniwersalnych ma dźwiękową sygnalizację
zamknięcia obwodu.

Przeróbka komina nie znam sie
czajnik elektryczny z regulacja temperatury
Odp: Kosiarka elektryczna - wybór
Ramki na dyplomy ?
Mala maszyna do odsniezania?