utopence

1. Data: 2008-05-25 20:55:41

Temat: utopence
Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrydzień!

PRzejrzałem Google'a. I co - jedni każą zalewać gorącą zalewą, inni -
broń Boże! Jedni proponuję pocięcie kiełabasek, inni milczą w temacie
rżnięcia spikacek. Proporcje zalewy też się wahają.
Czyli co - na czuja? Czy jest jakiś kanoniczny przepis, znaczy - który
jest kanoniczny?

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

2. Data: 2008-05-25 21:04:53

Temat: Re: utopence
Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 May 2008 22:55:41 +0200, Jacek Ostaszewski napisał(a):

> [...]
> rżnięcia spikacek. Proporcje zalewy też się wahają.
> Czyli co - na czuja? Czy jest jakiś kanoniczny przepis, znaczy - który

Przymierzałem się do tematu kilka razy - wg moich badań ;-) lepszy efekt
jest po nacięciu i zalaniu gorącą zalewą, ale prawda jest taka, że to mocno
zależy od tego, CO zalewasz. Ja jakoś nigdy nie miałem okazji robić
utopenców z oryginalnych czeskich spekacek - testowałem nasze (dobre,
sprawdzone) parówki grube i cienkie. Przy cienkich wystarczyło tylko
obcięcie końcówek, grube wymagały ponacinania (w rozcięcia wkładałem też
plasterki cebuli, w jakimś przepisie to znalazłem). Ja byłem zadowolony (a
nikt inny w domu tego nie je).

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Grażyna biegła galopem na czele wojska.

3. Data: 2008-05-25 21:54:22

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski wrote:
> PRzejrzałem Google'a. I co - jedni każą zalewać gorącą zalewą, inni -
> broń Boże!

Bron Boze! Jezeli tam w tych kielbaskach jest tluszcz (powinien byc), to
sie roztopi i zrobi na powierzchni dziwna warstwe. Wiec zalewac letnia
zalewa.

> Jedni proponuję pocięcie kiełabasek, inni milczą w temacie
> rżnięcia spikacek.

Lepiej naciac, ale nie jest to zbyt wazne.

> Proporcje zalewy też się wahają.

Oczywiscie, bigos tez nie masz tylko jeden, nieprawdaz? W kazdym domu go
robia nieco inaczej.

Ludek

4. Data: 2008-05-26 04:52:46

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta pisze:
> Oczywiscie, bigos tez nie masz tylko jeden, nieprawdaz? W kazdym domu go
> robia nieco inaczej.
>
> Ludek

A możesz podać swój przepis, a jeszcze lepiej mamy czy babci? Wiadomo,
że najlepsze przepisy mają właśnie one. Kiełbaski przywiozłem, utopence
polubiłem, muszę więc coś z tym zrobić!
--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

5. Data: 2008-05-26 05:32:58

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski wrote:
> A możesz podać swój przepis, a jeszcze lepiej mamy czy babci?

Podawalem go tutaj 8 listopada, wtedy go chyba czytales, od tej pory
przepis nie ulegl zmianie: http://tnij.org/topielce.

Ludek

Jak doczyscic zapieczoną szybę piekarnika
Badania poglądów spoleczno-politycznych internautów (OT)
gorzkie szparagi
jak wybrać mikser? czy taki będzie dobry?
jak zrobić ser