uzadlenie osy (prosba o porade)

1. Data: 2001-08-02 09:08:00

Temat: uzadlenie osy (prosba o porade)
Od: "OlegB" <b...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzy dni temu osa uzadlila moja zone w gorna warge. Urzadlenie spowodowalo
silny obrzek twarzy. Od wczoraj lezy w szpitalu, gdzie dostaje dozylnie
sterydy, ale obrzek nie spada. Poniewaz sterydy maja bardzo niekorzystny
ogolny wplyw na organizm, zastanawiam sie czy napewno musie je dostawac
skoro opuchlizna i tak nie schodzi. Czy ktos mogly cos mi poradzic w tej
sprawie. Zona na pewno nie jest uczulona na takie uzadlenia, poniewarz juz
wczesniej byla uzadlona przez osy (w reke) nie miala powaznych obrzekow.
Nie ma tez temperatury i czuje sie raczej dobrze. Ale bardzo martwi mnie to,
ze ten obrzek jest nie chce znikac. Bedze wdzieczny za jakiekolwiek porady.

ob

2. Data: 2001-08-02 09:30:57

Temat: Re: uzadlenie osy (prosba o porade)
Od: "Krzysztof" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OlegB" <b...@f...pl> napisał w wiadomości

Zona na pewno nie jest uczulona na takie uzadlenia, poniewarz juz
> wczesniej byla uzadlona przez osy (w reke) nie miala powaznych
obrzekow.

Chcialbym przpomniec, ze alergia to NABYTA nawrazliwosc na dany czynnik.

Krzysztof

3. Data: 2001-08-02 09:45:38

Od: "piterek" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

uzadlenia w twarz powoduja na ogol bardzo silna reakcje ze strony organizmu
i wlasnie dlatego powstaje tak silny obrzek. obrzek taki utrzymuje sie
roznie dlugo - niekiedy do 2 tygodni (przy uzadleniach w powieke, warge).

podawanie sterydow wydaje sie w tym przypadku malo zasadne, szczegolnie
jesli pana zona nie jest uczulona na jad osy. radzilbym to skonsultowac
jeszcze raz z lekarzem.

ps. czy zona dostaje oklady np. z altacetu w miejsce uzadlenia? - bardzo
pomagaja.

4. Data: 2001-08-07 08:49:25

Od: "Paulina M" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem czulona na różne "latające gady" więc może poskutkuje picie wapna +
okłady z siadłego mleka lub altacetu. Dobrze byłoby gdyby żona miała te
okłady jak najdłużej chociaz wiem, że nie jest to zbyt wygodne, bo twarzy
nie da się zabandażować, zakleić.

Życzę szybkiego powrotu do zdrowia - Paulina

wydzielina
Dziecko z astmą a WF
dziwne uczucia
Pytanie o stymulacje mięśni???