w cieniu

11. Data: 2002-04-10 20:49:19

Temat: Re: w cieniu
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
news:3CB43100.CA1F1E20@people.pl...
> Basia Kulesz napisala:
> (...)

Janusz

> Basiu, a jakie pnącze (poza bluszczem) może byc w cieniu?
> Winobluszcz wytrzyma? W jednym miejscu posadziłam hortensję
> pnącą, ale jeszcze nie wiem, czy jej się spodoba :-)
> Teraz chcę czymś "obrosnąć" łuk nad cienistą furtką, taki
> kawałek pergoli. Gdyby nie ten cień, to najlepsza byłaby róża :-(

Chyba kokornak.

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

12. Data: 2002-04-11 05:35:51

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Olivia
(...)
>Re: w cieniu

>Olivia

Z pnaczy w cieniu niezle rosna.
Aktinidia chinensis-polcieniste miejsce
Akebia quinata-polcieniste miejsce
Aristolochia macrophylla-znosi zacienienie
Celastrus scandens-znosi zacienienie
Fallopia baldschuanica-znosi cien
Hedera helix-cien
Lonicera caprifolium-polcien
Parthenocissus qiunquefolia-cien
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

13. Data: 2002-04-11 07:19:10

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Bluszcz?
> --
> Pozdr. Jerzy

Nie kpij ze mnie! Nie będę przecież sama sobie zasłaniała bluszczem!
Wystarczy już ta winorośl.
Chciałabym tam posadzić coś cieniolubnego, niewysokiego, kwitnącego (?),
jakieś krzewy...

(........no i teraz będzie kolejny, niewybredny dowcip Jurka.......)
;))))))))))))))))

Pozdr.
Olivia

14. Data: 2002-04-11 09:13:08

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." napisal:

> (...)
> Chyba kokornak.

Chyba nigdy go nie widziałam :-( Możesz podać jakiś link?

Krycha&Co(ty)

15. Data: 2002-04-11 09:24:26

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olivia napisala:

> (...)
> Chciałabym tam posadzić coś cieniolubnego, niewysokiego, kwitnącego (?),
> jakieś krzewy...

Hortensja (zwykła, nie pnąca), a dołem konwalie.

Krycha&Co(ty)

16. Data: 2002-04-11 09:48:21

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Olivia napisala:

> Hortensja (zwykła, nie pnąca), a dołem konwalie.
>
> Krycha&Co(ty)

Tak też uczynię - dzięki!

Olivia

17. Data: 2002-04-11 09:52:33

Temat: Odp: w cieniu
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba nigdy go nie widziałam :-( Możesz podać jakiś link?

Poszukaj pod hasłem Aristolochia. Generalnie jest to pnącze ozdobne z
wielkich, sercowatych, zielonych liści (trochę a la katalpa), które na
siebie dachówkowato zachodzą. Kwiatów trzeba się doszukiwać z bliska, są
jakieś takie szarawo-fioletowe. A owoc przypomina ogórka. Jednak hortensja
jest ładniejsza:(

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2002-04-11 09:58:04

Temat: Re: Odp: w cieniu
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisala:

> [...]
> jakieś takie szarawo-fioletowe. A owoc przypomina ogórka. Jednak hortensja

No to posadzę drugą hortensję, nie chcę pnących ogórków ;-)
A winobluszcz trójklapowy może być w cieniu?

Krycha&Co(ty)

19. Data: 2002-04-11 10:11:37

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Chyba nigdy go nie widziałam :-( Możesz podać jakiś link?

Od linków to jest Jerzy ;-))
A poważnie to trzeba wyjść na ganek , przejść 10 metrów prosto i potem 15
metrów w lewo . I już . ;-)))
Posadziłem w zeszłym roku dopiero.

Najlepiej rośnie w półcieniu . Nazwa : Aristolochia durior .

20. Data: 2002-04-11 12:41:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od linków to jest Jerzy ;-))
;-)))

http://wiem.onet.pl/wiem/0081a5.html
http://wiem.onet.pl/wiem/00f62d.html
http://arboretum.fm.interia.pl/kokornak.html

Na stanowiskach lekko zacienionych możemy posadzić aktinidię, bluszcz,
glicynię, hortensję pnącą, winobluszcz pięciolistkowy i trójklapowy,
kokornak. Gatunki jednoroczne: fasolę wielokwiatową, nasturcję ogrodową,
wilec purpurowy lub kobeę pnącą.
Na miejsca w pełni nasłonecznione nadają się powojniki, róże pnące,
wiciokrzewy, milin amerykański.

http://ogrod.to.jest.to/ogrody/zestawie.htm

--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Ćwicz się w empatii. Staraj się zobaczyć rzeczy z punktu widzenia innych
ludzi."

Nawóz
Iglaczki
Iglaki