w kwestii technicznej

1. Data: 2005-10-27 13:51:37

Temat: w kwestii technicznej
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio wielu uczestnikow grupy zapomina o istnieniu
klawisza "Enter" i produkuje linijki ogromnej dlugosci.
To, ze na ekranie linijka sie samoczynnie zawija, nie znaczy,
ze taki sam efekt widziec bedzie czytajacy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2005-10-27 14:29:03

Temat: Re: w kwestii technicznej
Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Michal Misiurewicz wrote:
> Ostatnio wielu uczestnikow grupy zapomina o istnieniu
> klawisza "Enter" i produkuje linijki ogromnej dlugosci.
Wymien z ksywy, bo to moze tez byc problem takiego a nie innego klienta
pocztowego. :(

Pozdrawiam,
robal.

3. Data: 2005-10-27 14:49:06

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' wrote:

> Wymien z ksywy, bo to moze tez byc problem takiego a nie innego klienta
> pocztowego. :(

Z ostatnich: Monika, Jacek Kos, Barbara Miacz, no i Ty :-)
A zaden klient pocztowy krotkich linijek nie zlepia w jedna dluga.

Pozdrowienia,
Michal

4. Data: 2005-10-27 17:12:31

Od: "Gleba" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbastuj Michał!!
wiadomości news:JX48f.97308$tD4.70005@tornado.ohiordc.rr.com...

5. Data: 2005-10-27 17:38:51

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:djr1rh$995$1@nemesis.news.tpi.pl Gleba

> Zbastuj Michał!!

Hejka. Nie zaśmiecaj grupy, Gleba.
Pozdrawiam gruntownie Ja...cki

6. Data: 2005-10-27 17:48:15

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z ostatnich: Monika, Jacek Kos, Barbara Miacz, no i Ty :-)
> A zaden klient pocztowy krotkich linijek nie zlepia w jedna dluga.

Oj, a ja ... też nigdy nie dzielę linijek Enterem bo samoczynnie
spadają do następnej ... :-/

Serdecznie Miłka

7. Data: 2005-10-27 21:06:43

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Z ostatnich: Monika, Jacek Kos, Barbara Miacz, no i Ty :-)
> A zaden klient pocztowy krotkich linijek nie zlepia w jedna dluga.

Czy ktoś inny jeszcze może potwierdzić, że mu się nie zawijają
wiadomości pisane przeze mnie?
Poza tym klawisz "Enter" nie powinien służyć do zawijania linijek lecz
do celowego tworzenia nowego wiersza.
Może sprawdź ustawienia swojego czytnika, w mojej Mozilli jest włączone
automatyczne zawijanie po 72 znakach przy pisaniu nowych wiadomości i
potwierdza to podgląd źródła pobrany z grupy.

Pozdrawiam, Barbara

8. Data: 2005-10-27 21:08:02

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:djrf43$jh1$1@inews.gazeta.pl Barbara Miącz
<s...@i...te.ria.pl> napisał(a):

> Czy ktoś inny jeszcze może potwierdzić, że mu się nie zawijają
> wiadomości pisane przeze mnie?

Hejka. Potwierdzam. :-)
Pozdrawiam krótko Ja...cki

9. Data: 2005-10-27 23:01:22

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:

> Poza tym klawisz "Enter" nie powinien służyć do zawijania linijek lecz
> do celowego tworzenia nowego wiersza.

A to zalezy od efektow nie uzywania takowego.

> Może sprawdź ustawienia swojego czytnika, w mojej Mozilli jest
> włączone automatyczne zawijanie po 72 znakach przy pisaniu nowych
> wiadomości i potwierdza to podgląd źródła pobrany z grupy.

Zrodlo pokazuje krotkie linijki, czytnik dlugie.
Nic z tego nie rozumiem. Moze ktos jest w stanie wyjasnic?

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2005-10-28 01:48:38

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Zrodlo pokazuje krotkie linijki, czytnik dlugie.
> Nic z tego nie rozumiem. Moze ktos jest w stanie wyjasnic?

Chyba juz sie doczytalem o co chodzi. To, co Mozilla robi automatycznie,
to wstawianie po 72 znakach tzw. "soft break", czyli "miekkiego"
konca linii. Rozni sie on od "hard break" czyli "twardego" konca
linii, tym, ze znak konca linii (tzw. CRLF, to sa naprawde 2 znaki)
poprzedzony jest spacja.

Przy ogladaniu zrodla soft break traktowany jest po prostu jak
koniec linii, tylko ze na kocu linii jest spacja. Ale niektore
czytniki (np. moj) traktuja go specjalnie i linie zawijaja dopiero
na koncu swojego okna. Na razie nie wiem jak temu zaradzic.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz